Mijn zoektocht naar een solide wagen heeft zich beperkt tot de V70, en dan wel een diesel van een paar jaartjes jong. Nu heb ik er een paar op het oog met max. 85000 km op de teller. Aangezien ik vrij veel wagens van dit type met meer dan 3 ton op de teller te koop zie staan, zie ik hier een wagen waar ik in ieder geval de komende 5 jaar wel wat kilometers ik kan maken, zonder een VIP abonnement bij de ANWB af te sluiten. Maar omdat ook een Volvo kritieke puntjes zal hebben, ben ik benieuwd met welke kosten ik rekening moet houden als ik een 2.4D of een D5 V70 met max 85000km op de teller voor mijn deur heb staan. Mijn kilometrage zal per jaar zo rond de 30000km zijn. Bijvoorbeeld, is het handig om een deal te maken met de verkopende dealer dat de distributieriem voor aanschaf wordt vervangen? Hoe dik moet je spaarvarken zijn bij vervanging van de koppeling (handiger om het meteen bij de distributieriem mee te nemen) en remsysteem (schijven en blokken) bij deze, niet al te lichte, wagen?
Ik heb onlangs in de nieuwe V70 van mijn vader gereden. Pfoe, wat een lekkere bak is dat zeg. Geen moment het idee dat ik met een grote wagen op pad was! (ik ben een classic Mini Cooper gewend, dus ja, ik heb een ander referentiekader