Heb hier als 1.8 rijder eveneens last van.lancer schreef:En hier nog een met die symptomen (het niet willen starten; al is het wel een S40). Lijkt me dus een feature van de 1.8Cavallino schreef: Precies mijn issue, hij start tig keer achter elkaar perfect, en dan ineens doet zich het hiervoor beschreven startprobleem eenmalig voor, vervolgens weer voor langere tijd niet. Gelukkig weet ik nu dat hij uiteindelijk wel aanslaat, maar het komt wel knullig over als je 'automobiele trots' amechtig staat te hijgen en maar niet wil starten.
Van de overige punten die je beschrijft heb ik gelukkig geen last.
In plaats van te blijven aandringen laat ik de sleutel steeds los zodat hij naar stand II terugkeert. Vervolgens wacht ik een seconde of twee en dan start hij steeds prima. Zoals Cavallino opmerkt, hou je er alleen wat gekrenkte troost aan over.
Nu manifesteert dit probleem zich slechts sporadisch en kan ik soms maanden rondrijden zonder er last van te hebben. Dit maakt het zo goed als onmogelijk om het probleem te reproduceren, waardoor ik me nooit de moeite getroost heb om dit aan de dealer te melden. Wat precies de oorzaak is, weet ik dus ook niet...