Begin april 2009 kocht ik mijn eerste en huidige Volvo, een grijze S60 2.0t met toen 92000 km op de teller.
Onlangs heb ik 'm laten chippen (via dealer / Rica) naar een fijne 225 pk.
Verder ben ik dik tevreden over het rij- en zitcomfort, zeker als ik het afzet tegen mijn vorige wagen, een Ford C-max.
Als gevolg van mijn aankoop koekeloer ik sinds een paar maanden rond op dit prachtige forum, waarbij ik onder de indruk ben van de kennis en het enthousiasme van een groot aantal leden.
Ondanks de tevredenheid over mijn S60 is ie niet helemaal feilloos, waarbij ik geneigd ben wat eerder zaken met de 'mantel der liefde' te bedekken dan dat ik dat bij mijn Ford deed...

Zo ben ik al met verschillende zaken naar de dealer teruggeweest.
Nu heb ik een paar problemen.
Als eerste:
Het raam aan de bestuurderszijde sluit niet meer mooi. Wanneer ik tot voor kort het raam dicht deed, dan ging het raam automatisch weer een klein stukje naar beneden, kennelijk om de spanning van de rubbers af te halen (het rechter portierraam doet dit overigens nog wél steeds). Als ik het l.raam nu sluit, blijft ie in bovenste stand staan waardoor het onderste rubber aan de buitenzijde iets omhoog blijft staan. Probleem is dat ik daardoor flink meer windgeruis heb. Nu moet ik dus 'pielen' met het knopje van de bediening om het raam enkele centimeters te laten zakken.
Heb de raamrubbers schoolgemaakt en ingespoten met siliconenspray, maar het helpt niet (sluiten en openen doet ie nu wel als een speer, sneller dan rechts). Bij de dealer is het raam 'gecalibreerd', wat dat ook moge zijn, maar het probleem is er nog.
Weet iemand een oplossing?
Ten tweede:
Ik vind dat de 5-versnellingsbak regelmatig vervelend hakerig schakelt, vooral naar de vier, maar ook (meestal terug) naar de drie. Hij doet het niet altijd, maar het lijkt dan alsof de versnelling er in twee delen in valt en ik moet dan dus heel rustig en met veel beleid schakelen anders wordt het 'tandenpoetsen'...
Kan iemand mij helpen?
vr. groet, Niels Scholten.