Beste Forumleden,
Bij stevig remmen is er een trilling in de auto merkbaar. Mijn vermoeden zijn kromme remschijven. Echter hoe kan ik dit goed checken zonder eerst nieuwe schijven te hoeven kopen en te assembleren.
Ik neem aan dat het moeilijk te zien is als ik de schijf ronddraai en in de remschoen kijk. Iemand ervaring?
Groeten Tom
Trilling door schijven of andere onderdelen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 22:00
V70 2.5 10v AUT BJ 1999 G3 Lpi 422 kkm
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gewoon even op de remtesbank bij de garage. Je ziet dan meteen of de schijven krom zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Je zou nog de auto op 2 assteunen kunnen zetten aan de voorkant, wielen eraf en dan motor starten in in zn 1 de wielen rond laten draaien. Als ze echt heel krom zijn dan zie je dat wel maar dan zijn ze ook bijna niet meer rijdbaar.
Het beste is denk ik toch zoals al eerder gepost om even langs de garage te gaan. Ze hebben daar als het goed is ook een apparaatje waarmee ze de schijfslingering kunnen meten.
Het beste is denk ik toch zoals al eerder gepost om even langs de garage te gaan. Ze hebben daar als het goed is ook een apparaatje waarmee ze de schijfslingering kunnen meten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 15.02.2010 - 22:00
Wielen eraf, de schijven achter bleken bij het ronddraaien van de assen op verschillende standen afwisselend aan te lopen. Na een bericht gelezen te hebben op www.amt.nl forum, waarin gemeld werd dat vaak onterecht de conclusie getrokken wordt dat de voorremmen krom zijn, besloten om nieuwe schijven bij Elferink te bestellen voor achtern.
Gisteren schijven en blokken achter verwisseld, makkelijk sleutelen trouwens die Volvos!
Het probleem is verholpen: green trillende carrosserie en stuurwiel, ondanks het de achterremmen betrof.
Gisteren schijven en blokken achter verwisseld, makkelijk sleutelen trouwens die Volvos!
Het probleem is verholpen: green trillende carrosserie en stuurwiel, ondanks het de achterremmen betrof.
V70 2.5 10v AUT BJ 1999 G3 Lpi 422 kkm
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kromme schijven kunnen ontstaan door na hard remmen, voor bijv. een stoplicht, de voet op de rem te houden. De remblokken blijven dan tegen de hete schijf drukken waardoor de schijf onregelmatig afkoelt en kromtrekt. De schijf kan ook krom trekken door hard remmen op droog wegdek en dan door een regenplas rijden met gloeiende schijven.