Toch moet er dan wat mis zijn hoor, als je geen scheurneus bent moet 700km op 1 tank makkelijk kunnen (met op de b.c nog zo'n 100km).kmser schreef:Ik rij op mijn boordcomputer en tank doorgaans pas als die zegt dat ik nog maar 20 a 30 km kan doen. En dat was de vorige keer na 620km. Ik haal nooit meer dan 700km uit een tank. Het lampje van de brandstof springt doorgaans tussen de 530 en de 580 km aan. Maar die 110 of 120km die nog te gaan zijn verdwijnen dan doorgaans vlotter dan dat ik ze rij.pl119 schreef:Aan allen hierboven:
Ik doe echt mijn best met maximaal 115 km per uur ( precies 2000 toeren ) , rijdt elke dag bijna alleen maar snelweg en moet na 650 km tanken. De tank is dan leeg. Het brandstoflampje brandt nog net niet ( wijzer tegen rood aan )
Komt jullie dit bekend voor............?
Ik moet tanken gewoon plannen! Erg vervelend!
Hoor graag.................!
Waar ik aan zit te denken is dat het regenereren (schoonbranden) van het roetfilter extra brandstof kost (vandaar de gunstige waardes bij V50 <mj2006) dus indien de motor geen optimale verbranding heeft zal het regenereren vaker optreden. Dit resulteerd in een aanmerkelijk hoger verbruik.
Met mijn rijstijl ,40km provinciaal 80 snelweg en een beetje file, komt dit zo eens op een tankbeurt voor, gevoelsmatig iedere 500km.
Gemiddeld verbruik ligt zo rond de 1 op 15 a 15,5.