terug roep aktie's ?

Gast

bart simpson schreef:Wel grappig dat ondanks alle "problemen" die Volvo heeft Volvo toch steeds substantieel hoger qua betrouwbaarheid en klantentevredenheid scoort dan om het even welk amerikaans merk.
Amerikanen zeiken om het zeiken, nare mensen op dat vlak.
Gelukkig weet ik wie het schrijft :P , maar Bart ik vind dit toch iets te kort door de bocht.
Ik hoop dat Volvo (Europa/Nederland?) het zelfde gaat doen. (10 jaar of 320.000km garantie op het gasklephuis)
Of zeik ik dan?

Ik vond het een zeer vervelende ervaring toen mijn gaspedaal niet meer reageerde en het toerental van 1500 naar 2000 toeren ging en weer terug.
Zal maar niet zeggen wat de overige gezinsleden hier van vonden.
Gelukkig was het niet druk op de weg.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Amerikanen willen uit een situaties altijd buitengewoon veel "voordeel" halen, denk aan die idiote rechtzaken van ze, USD 1.000.000.000,-- claimen ( en dan USD 400.000.000,-- krijgen) omdat een familielid door een bepaald medicijn gestorven is staat in geen enkele verhouding tot het verlies, o.a. in die kontekst zijn amerikanen de allernaarste en meest egoistische mensen ter wereld.
Het slijten van een bewegend deel (dus ook een gasklephuis) is lastig maar wel onverbrekelijk verbonden aan het rijden van een auto, er zijn auto's die met 10 jaar al gesloopt worden, waarom dan 10 jaar garantie geven op iets dat aan een niet abnormale slijtage onderhevig is?
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:...waarom dan 10 jaar garantie geven op iets dat aan een niet abnormale slijtage onderhevig is?
is er wel sprake van niet abnormale slijtage?.
als je ziet dat die gaskleppen met bosjes sneuvelen lijkt het me toch meer op een productiefout of iets dergelijks.
Battlecruiser
8th Gear member

Tja, de Amerikaanse en de Europese gebruiken verschillen dus weer.
In de VS zit een autofabrikant al heel snel fout (volgens de consumentenorganisaties) als er enkele tientallen malen iets gebeurt. In het geval van de ETM is het enkele duizenden malen gebeurd, dacht ik, Heel precies kun je het ook allemaal niet in kaart brengen.

In Europa moet er geloof ik altijd het honderdvoudige gebeuren, voordat men een autofabrikant dwingt tot maatregelen.

Maar zie het van de zonnige kant: dankzij de (misschien overdreven) druk van de Amerikaanse consument profiteren we in Europa mee van de meeste van de Amerikaanse terugroepacties: meestal doet men het een tijdje later óók in Europa.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
DrRossi
4th Gear member

Het ETM is de achilleshiel van de huidige Volvo.
Volvo heeft een slecht ontworpen onderdeel gebruikt en probeert het te verdoezelen door onder anderen het reinigen van de ETM onder garantie om de levensduur buiten de garantie periode te verlengen.
Door de defecte ETM kunnen er diverse storingen ontstaan waaronder het te rijk lopen van de motor, schade aan de Kat en toren hoge rekeningen voor het vervangen van lambda sondes en andere.
Een buitensporig hoog brandsof verbruikt is ook een van de gevolgen.
De levensverwachting van de eerste ETM was zo'n 100.00 km en de vervanging( met gele sticker) is nog slechter en er zijn er al gesneuveld tussen de 6.000 en 25.000 km.
Het was groots van Volvo om de ventilatoren te vervangen maar dat vrijwaard ze niet om dit probleem te erkennen.
Onder druk van diverse instanties is het in de USA nu geregeld en ook mensen wiens ETM vervangen is kunnen deze nu alsnog declareren, zelfs nutteloze vervanging van lambda sondes wordt vergoed.
Nu is men daar onlangs met de campaign 155 gestart.
Ook in de UK worden er diverse Software update's uitgevoerd waardoor de auto compleet anders rijd.

Dealers in Nederland weten van niets.
Nu staat Volvo Nederland toch al niet bekend als de meest royale organisatie.

Ik vind het een naar gevoel rond te rijden in een auto waarvan je weet dat er een reparatie aan staat te komen van 700 euro.
Bij elke aarzeling van de motor denk ik dat het zo ver is.
Preventief vervangen is nutteloos zolang de oplossing erger is dan de kwaal.

Ik erger me dood aan de Nederlandse gelatenheid waarbij we ons laten uitkleden door de regering en nu ook met gebogen hoofd rekeningen accepteren van je dealer die je een slecht ontworpen onderdeel heeft geleverd.
Ze kunnen dit hoogst waarschijnlijk nog claimen bij die Italiaan ook.

Electronic Throttle system upgrade per service campaign 155 and SMB 25/155 Instruction.

Parts

30785453-9 ETM/ECM P upgrade

Als Volvo forum lid, zou ik het bijzonder op prijs stellen als er een brief naar Volvo uit gaat waar in wij onze bezorgdheid uitspreken over de situatie en helderheid eisen.

Mijn brief is al onderweg.

Voor meer info tik maar eens volvo ETM in op google, of kijk hier:
http://forums.swedespeed.com/zerothread ... tid=533513
hvl
3rd Gear member

Hoe kom je aan die wijsheid (slecht ontworpen onderdeel gebruikt en probeert het te verdoezelen ) :^o
Volvo is het wordt het en blijft het
hvl
3rd Gear member

P.s

de dealers zijn er wel van op de hoogte :-k

Daarbij komt nog dat de volvo Nederland een uitstekend werk verlicht wel eens foutjes maar dat is overal toccccchhhhhh =;

Ik heb idee dat u een beetje gevrustreed bent.
Gast

hvl schreef:Daarbij komt nog dat de volvo Nederland een uitstekend werk verlicht wel eens foutjes maar dat is overal toccccchhhhhh
Nog veel aandelen gekocht de laatste tijd?

Ik denk namelijk ook dat Volvo Nederland het er momenteel bij laat zitten.
Daarbij denk ik dat niets met frustratie te maken heeft. Toch?
DrRossi
4th Gear member

Ik zelf heb recent mijn eerste Volvo aangeschaft en heb nog garantie dus van frustratie kan je niet spreken.
Omdat ik auto liefhebber ben met een technische achtergrond ben ik me gaan verdiepen in het merk.
Mijn overbuurman heeft een recente V70 T5 met deze week zijn derde ETM en deze is zonder coulance gemonteerd.
Ik ben bevriend met een Volvo garagehouder en heb de laatste tijd eens wat jurisprudentie gelezen en daardoor is de interesse in dit onderwerp zo gegroeid dat ik ook een ben gaan zoeken hoe een ETM in elkaar steekt en wat nu eigenlijk de oorzaak is. Als je dan bedenkt dat een goede folie potmeter meer cycles aan kan dan dit ontwerp dan vraag je je echt af waar Magneti Marelli mee bezig was.
Ik ben me er van bewust dat het ontwerpen van een volledig geïntegreerd elektronisch gasklephuis geen makkelijke job is maar het is toch zonde dat je de ontwikkeling kosten en bij aanschaf en tijdens het onderhoud blijft betalen.
Een duidelijke uitleg van de ETM is te vinden op http://www.vexedvolvo.org/ .
Ik ben eens gaan praten met een Volvo dealer in Eindhoven en heb mij bevriende Volvo garage bezocht.
Allemaal niets aan de hand maar je rijdt met een tikkende tijdbom.
Het probleem is op zich niet zo groot en in het gros van de gevallen sta je hooguit stil.
Maar als dat gebeurt als je net een voorrangsweg op duikt met kinderen en geliefde in de wagen piep je wel anders.
Dat Volvo het probleem niet erkend is tot daar aan toe maar dat men reparaties uitvoert terwijl de oorzaak en de oplossing in de ETM ligt vind ik vreemd.

Als je bij een Saab dealer om een kosten opgaaf van de nog uit te voeren reparatie vraagt, kijkt men je arrogant aan, gewoon omdat ze dit niet gewend zijn en de bestuurders netjes betalen.
Doe je dat bij VW dan weten ze het je tot in detail te vertellen.
Gewoon omdat ze het hebben berekend en op papier hebben gezet.
Na mijn mening neigt Volvo in dit opzicht te veel naar Saab.
Aan mij S80 met nu 160.000 km is voor meer dan 12.000 euro aan onderhoud kosten gemaakt.
Fijn dat er zo veel aan gedaan is maar als deze lijn zich voortzet dan ben ik snel ex Volvo.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
Battlecruiser
8th Gear member

hvl schreef:P.s

de dealers zijn er wel van op de hoogte :-k

Daarbij komt nog dat de volvo Nederland een uitstekend werk verlicht wel eens foutjes maar dat is overal toccccchhhhhh =;

Ik heb idee dat u een beetje gevrustreed bent.
Iets zegt me dat U niet de public relationsman/vrouw van de importeur bent, ook al woont U in Beesd...

:P :P
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

Ik ben ook even bij de Volvo dealer geweest.
Een brief schrijven naar Volvo Nederland zou niet helpen volgens de dealer.
Want Volvo Nederland zou mij direct terug verwijzen naar de dealer.
Mijn gesprekspartner?

Zitten er op dit Forum geen juristen die dit eens zouden kunnen uit dokteren in hoevere Volvo aansprakelijk blijft voor een ondeugelijk product?
(want dat is inmiddels wel duidelijk).
ALs gezamelijke forumers moet we toch een frontje kunnen vormen.

Oja, ik vroeg naar een oude klep tbv studie.
Wat denk je; ze gooien de oude niet meer weg en geven ze ook niet meer af.
Op de vraag waarom, werd een beetje wazig gedaan, iets met omruilen in de toekomst.
Zou Volvo Nederland toch bezig zijn?
hvl
3rd Gear member

Ik denk dat ik af haak

Ik hoop dat jullie er uit komen.
DrRossi
4th Gear member

Nog even om het simpel te maken.
Volvo is een organisatie die het doel heeft winst te maken.

Problemen zullen worden onderworpen aan een kosten baten analyse.
Zo lang deze in sommige landen ten faveur is van Volvo zal er geen actie worden ondernomen.
In de US met al haar No Pay No Cure advocaten heeft een slimmerik het op het milieu aspect gegooid en gewonnen.

Indien wij voldoende “Herrie”maken worden we vanzelf serieus genomen en als de media er voldoende aandacht aan geeft dan zal de uitkomst van de kosten baten analyse best eens anders kunnen uitpakken.

Aardige brief;
http://www.matthewsvolvosite.com/chat/p ... 61898232f3
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ga je gang, ik geef je alleen weinig kans.
Als het product gasklephuis echt zo ondeugdelijk is zal de volle 100% kapot moeten gaan en dat doen ze dus niet,
het komt maar incidenteel voor.

Gaat de brief waaraan je refereert niet over een probleem met een luchtmassameter als ik de klacht lees?
hvl
3rd Gear member

Zoals ik al zij

Sterkte [-X
Gerard
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb er ook nog niet van gehoord, maar je het nooit weten wanneer de gasklep positie sensor versleten raakt.
Mij het ook nooit weten, maar mij zijn dan ook kluk-kluk en niet van de Volvo.
:lol: :lol: :lol:
Alles op z'n tijd, maar wel rap een beetje.

C70 2.4i Geartronic Momentum lichtblauw '07 170pk
S80 II 4.4 AWD Geartronic Summum bordeaux rood '06 315pk
S80 II 2.5T Geartronic Summum zwart '06 200pk G3
S60 2.4 Momentum zwart '04 140pk G3
S40 2.4i Momentum zwart metallic '04 170pk G3
Vida2Go Dice laptop
Hapert 3 tons 3 zijdige kipper / plateauwagen / oprijwagen '21
5820 Kwh zonnepanelen
3000 Kwh aandelen windmolen "de Trouwe Wachter"
300 L. zonneboiler met warmtepomp en 4 collectoren
Gast

hvl schreef:Ik denk dat ik af haak

Ik hoop dat jullie er uit komen.
Toch aandelen bij Volvo? Ik zie overeenkomsten :P
Gast

bart simpson schreef:Als het product gasklephuis echt zo ondeugdelijk is zal de volle 100% kapot moeten gaan en dat doen ze dus niet,
het komt maar incidenteel voor.
Incidenteel?
Ja, misschien kom jij ze niet tegen.
Kan het zijn dat bij de Volvo-dealer verhoudingsgewijs minder auto's met meer dan 150.000km in onderhoud zijn?
In mijn (Volvo) kennisen kring heeft ongeveer 75 % er al een probleem mee gehad.
En op elk forum over Volvo in andere landen, kom je het het tegen.
Sorry Bart, incidenteel is klets.
Meer dan gemiddeld is denk ik een betere benaming.
Ludo
6th Gear member

AlexV70 schreef:In mijn (Volvo) kennisen kring heeft ongeveer 75 % er al een probleem mee gehad.
nou dan, maak een petitie op of zoiets.
bundel de krachten... en doe er iets aan.
niet geschoten is altijd mis. :wink:

mischien een idee om een artikel of advertentie te laten plaatsen in het magazine intovolvomagazine. http://www.intovolvomagazine.nl
wellicht duiken er nog meer gedupeerde op...
Hans Beekman
1st Gear member

Weten jullie of het ETM probleem zowel geldt voor benzine als diesel versies? Zo rondscannend tref ik alleen voorbeelden aan bij benzinemotoren. Toeval?
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
Plaats reactie

Terug naar “S80”