Tuning en belasting
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Mijn V70 is netjes via de dealer, via Volvo met de Polestar tuning aangepast. Als het goed is, is er voor deze aanpassing zelfs een nieuwe typegoedkeuring afgegeven. V.w.b. deze typegoedkeuring heb ik niets gemerkt.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ ludo, als jij nu ook al denkt boek je absoluut vooruitgang
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.01.2006 - 21:58
Beste Daneel,
Inderdaad, Polestar is de enige die erkend is echter voor de 2.0 d met powershift hebben ze nog geen chip klaar. Ik heb hen (in het Noors, is 2e moedertaal, maar dat kunnen de zweden ook lezen) een bericht gestuurd en dit is het antwoord:
Hej,
Polestar Performance kommer att utvecklas till de modeller där det är möjligt och där efterfrågan är tillräckligt stor. 2,0D-motorn är en variant som vi troligen kommer att titta på efter sommaren. Inga beslut är dock tagna så jag får be er kolla på vår hemsida för senaste information.
Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
www.polestar.se
Ofwel, ze gaan hier pas aan werken als er voldoende vraag is.........graag zoveel mogelijk verzoeken naar Polestar.se.
Inderdaad, Polestar is de enige die erkend is echter voor de 2.0 d met powershift hebben ze nog geen chip klaar. Ik heb hen (in het Noors, is 2e moedertaal, maar dat kunnen de zweden ook lezen) een bericht gestuurd en dit is het antwoord:
Hej,
Polestar Performance kommer att utvecklas till de modeller där det är möjligt och där efterfrågan är tillräckligt stor. 2,0D-motorn är en variant som vi troligen kommer att titta på efter sommaren. Inga beslut är dock tagna så jag får be er kolla på vår hemsida för senaste information.
Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
www.polestar.se
Ofwel, ze gaan hier pas aan werken als er voldoende vraag is.........graag zoveel mogelijk verzoeken naar Polestar.se.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ik heb het dan ook over 30% vermogens verschil, zeker geen uitstoot afwijking!bart simpson schreef:de verlaagde bijtelling wordt bepaald door grammen CO2 (een C30 Drive komt 4gr CO2 tekort om in de 14% te vallen) ik geloof dat die marge aanmerkelijk geringer is dan jouw 30%
Maar nogmaals, pin me er niet aanvast of dit exact 30% is zou me ook kunnen voorstellen dat dit op 25% ligt :
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Alchemist
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43
M.i. broodje Aap.
De Belastingdienst kan nooit eenvoudig & ter plaatse controleren of jouw auto nog voldoet aan de fabrieksopgave van CO2-uitstoot op basis van EU-verbruikscyclus. Men zou dan de hele EU-verbruikscyclus ter plaatse onder de juiste lab-omstandigheden moeten her-uitvoeren!
Wat men via omgekeerde bewijslast wel zou kunnen doen als het vermogen > X% afwijkt van kentekenvermogen:
"bewijst u maar dat EU-verbruikscyclus niet is gewijzigd." & niet voldoen aan dit verzoek = forse boete/naheffing.
Heb je toch nog wel een probleem.....
Overigens hebben alle VAG turbo-motoren de neiging om royaal sterker te zijn dan fabrieksopgave. Het toegestane % afwijking in vermogen zal dus al vrij hoog moeten liggen.
Met een PPC kun je dit probleem wellicht nog in de rij staand voor de rollenbank oplossen?
Alchemist
De Belastingdienst kan nooit eenvoudig & ter plaatse controleren of jouw auto nog voldoet aan de fabrieksopgave van CO2-uitstoot op basis van EU-verbruikscyclus. Men zou dan de hele EU-verbruikscyclus ter plaatse onder de juiste lab-omstandigheden moeten her-uitvoeren!
Wat men via omgekeerde bewijslast wel zou kunnen doen als het vermogen > X% afwijkt van kentekenvermogen:
"bewijst u maar dat EU-verbruikscyclus niet is gewijzigd." & niet voldoen aan dit verzoek = forse boete/naheffing.
Heb je toch nog wel een probleem.....
Overigens hebben alle VAG turbo-motoren de neiging om royaal sterker te zijn dan fabrieksopgave. Het toegestane % afwijking in vermogen zal dus al vrij hoog moeten liggen.
Met een PPC kun je dit probleem wellicht nog in de rij staand voor de rollenbank oplossen?
Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it