Omdat het op de meeste fora wel gebruikelijk is, wil ik mij hier ook even voorstellen. Ik ben Martijn, kom uit delft en ben op zoek naar een andere auto. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een webshop in detailing producten + student Bedrijfskunde.
Voorheen heb ik een Fiat coupe 16v Turbo gereden. Leuke auto, maar niet zo betrouwbaar. Vandaar dat we nu weer terug gaan naar het merk van de oude liefde

Vanuit huis hebben we al een Volvo verleden:
*Volvo S70 2.0l
*Volvo S60 2.4l 140pk Edition II uit 2002
*Volvo S60 2.4l 170pk Drivers Edition full options, 2010
Mijn twijffel zit nu tussen het kiezen voor een C70 (het hart en de emotie) of een laatste facelift oud model S40 (wellicht een T4)
Zoals ik al door hebt, kunnen de C70/S70 motoren gemakkelijk hoge kilometerstanden aan. zijn er echter wel specifieke dingen om op te letten bij km-standen tussen de 150.00 en 200.000 km? Het liefst kijk ik naar een auto bij een dealer, maar particulier is ook mogelijk. Automaat of Handgeschakeld maakt mij opzich niet uit (al vindt ik handgeschakeld wel prettiger).
Is een verbruik van 1:10 nog reeel, of moet ik daar écht niet aan denken? Opzich ben ik een rustige rijder en rij 50% binnenwegen en 50% snelweg.
Groeten!
Martijn