Even voorstellen: Op zoek naar een C70

Voor kenners: de "Roffel"
Gesloten
Martijn_b
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.03.2010 - 21:40
Locatie: Delft
Contacteer:

Hallo allemaal,

Omdat het op de meeste fora wel gebruikelijk is, wil ik mij hier ook even voorstellen. Ik ben Martijn, kom uit delft en ben op zoek naar een andere auto. In het dagelijks leven ben ik eigenaar van een webshop in detailing producten + student Bedrijfskunde.

Voorheen heb ik een Fiat coupe 16v Turbo gereden. Leuke auto, maar niet zo betrouwbaar. Vandaar dat we nu weer terug gaan naar het merk van de oude liefde ;)

Vanuit huis hebben we al een Volvo verleden:

*Volvo S70 2.0l
*Volvo S60 2.4l 140pk Edition II uit 2002
*Volvo S60 2.4l 170pk Drivers Edition full options, 2010

Mijn twijffel zit nu tussen het kiezen voor een C70 (het hart en de emotie) of een laatste facelift oud model S40 (wellicht een T4)

Zoals ik al door hebt, kunnen de C70/S70 motoren gemakkelijk hoge kilometerstanden aan. zijn er echter wel specifieke dingen om op te letten bij km-standen tussen de 150.00 en 200.000 km? Het liefst kijk ik naar een auto bij een dealer, maar particulier is ook mogelijk. Automaat of Handgeschakeld maakt mij opzich niet uit (al vindt ik handgeschakeld wel prettiger).

Is een verbruik van 1:10 nog reeel, of moet ik daar écht niet aan denken? Opzich ben ik een rustige rijder en rij 50% binnenwegen en 50% snelweg.


Groeten!

Martijn
Gebruikersavatar
Euro
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01

Hier een echte C70 liefhebber (hah, mijn auto kopen!? ;-))

De C70 is absoluut de keuze, in een S40 zul je je niet gelukkig voelen als je ook de machtige T5 B5234T3 motor onder je rechtervoet kunt hebben.

Zelf ben ik een zeer rustige rijder (heb wel paar kleine performance upgrades) en is 1 op 8 haalbaar met veel file (altijd V-power / Euro 98 van BP) en 1 op 10.5 met veel CC aan op een trip van 100km (+ uiteraard het file aanschuiven)

Op echte lange trips is bijna 1 op 12 te halen. Heel goed te doen als je het mij vraagt dus.


Een auto als dit wil je naar mijn mening echt met een automaat, veel te groot en te relaxed om in een handbak te gaan roeren, dat doe je maar met een Porsche Boxster, Z4, Honda S2000, of een Nissan 350Z ofzo ;-)

Mijn auto heeft net de 120k gepaseert dus over de 150.000 / 200.000 kan ik weinig zeggen. Maar, als je maar netjes met de auto omgaat, gewoon optijd het onderhoud doet of laat doen, en het niet als een traphok gebruikt zie ik geen probleem (dus bijv. turbo laten nakoelen).
Natuurlijk is het onderhoud wat duurder dan bij een S40, maar als je een model uit 1998 koopt zonder de ETM heb je eigenlijk het grootste probleem wel gehad.


Ja de ABS controllers gaan nog wel een stuk (laten reflowen met nu levenslange garantie), de centerspeakers (als je de hoogste audio uitvoering pakt zoals ik) gaan soms stuk (te hoge belasting door de eindgebruiker), en de ashoezen kunnen scheuren (bonk bonk geluid als je een bocht ingaat). Dit zijn geloof wel zon beetje de meeste problemen.

Zelf heb ik alleen last gehad van de ABS controller, was al een keer door een andere originele Volvo controller vervangen maar t'is een terugkerend probleem... nu echter voorgoed opgelost :)

Stuur me anders een PM als je meer details over m'n auto wenst.
Kom opzich nog wel eens langs Delft.
Gebruikersavatar
Steev
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 02.04.2008 - 11:28
Locatie: Bennekom

Duidelijk een C70 nemen. Helemaal met Euro eens.
Volvo V40 D4 12-2014
Volvo V50 1.6D 04-2009 242000km
Volvo C70 T5 04-1999 154000km
Volvo 460 1.8DL 03-1993 261500km
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dubbele post, gaan hier verder:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35773
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gesloten

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”