Beste forummers,
Ik vind de s40 (die ik voorheen reed) 2.0 met 140 pk die mijn vriendin rijdt nogal sloom overkomen als je boven de circa 2000 toeren komt. Onderin trekt ie nog wel aardig maar daarboven zit er weinig pit in. Volgens de garage omdat ik zelf een t5 rijd *dan voelt alles sloom meneer*. Toch klopt er volgens mij iets niet, wellicht is luchtfilter niet koosjer meer? Kun je die makkelijk zelf even controleren? Zo ja, is er een handleiding voor te vinden?
s40 uit 1997 - zelf luchtfilter controleren
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mmm dat stelde niet zoveel voor hehehe, 4 klikjes en hij was los. OK, luchtfilter is mooi schoon. Daar ligt het dus niet aan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
zit het misschien in je brandstoftoevoer? een bijna dicht brandstoffilter zal bij veel vraag van brandstof maar een beetje doorlaten naar de motor.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mmm ja, zou ook wel kunnen. Dat lijkt me lastiger te checken zeker? Ik zou ook ws het verschil niet weten tussen een vieze en een schone, met een luchtfilter is het nog wel redelijk makkelijk te zien...sjoerdb schreef:zit het misschien in je brandstoftoevoer? een bijna dicht brandstoffilter zal bij veel vraag van brandstof maar een beetje doorlaten naar de motor.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Een filter kost je zeker niet meer dan 20 euro en is vrij simpel te vervangen mocht je er aan twijfelen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik heb ook een 2.0, en ik moet zeggen dat ie alles behalve sloom is boven de 2000 rpm. Max koppel voelt zo'n beetje bij 3500 (officieel bij 4000) rpm, dus dat ie vanaf 2000 niet echt meer trek, dat kan echt niet.
Ik heb dit probleem trouwens nooit eerder gehoord bij een x40 2.0 dus ik heb niet zo snel een idee wat het zou kunnen veroorzaken.
Ik heb dit probleem trouwens nooit eerder gehoord bij een x40 2.0 dus ik heb niet zo snel een idee wat het zou kunnen veroorzaken.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik moet anders maar eens een 0-100 testje doen, weet nog wel dat ik vroeger net onder 10 sec daarmee bleef.MDA schreef:Ik heb ook een 2.0, en ik moet zeggen dat ie alles behalve sloom is boven de 2000 rpm. Max koppel voelt zo'n beetje bij 3500 (officieel bij 4000) rpm, dus dat ie vanaf 2000 niet echt meer trek, dat kan echt niet.
Ik heb dit probleem trouwens nooit eerder gehoord bij een x40 2.0 dus ik heb niet zo snel een idee wat het zou kunnen veroorzaken.