Remschijven

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Er staat nu een set originele R remmen op Marktplaats. Zijn alleen de klauwen, zonder schijven. Vind het wel aan de prijs, maar je bent wel in 'e'en keer klaar. Is alleen maar zinvol als je wel eens een circuitdagje pakt. Voor dagelijks gebruik voldoet het standaard spul. Je zou een 17" set kunnen overwegen. Deze zijn nog wel betaalbaar. Geenacker had een poos geleden een aantal van die sets liggen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
appie76
2nd Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: 28.01.2010 - 15:12

FrankS60 schreef:
sbv schreef:Je vergeet nog de 15" remschijven
meet de diameter maar eens op

286 mm 15" type overige modellen
305 mm 16" type T5 en misschien nog een enkele andere
320 mm 16,5" type (engels politie V70)
330 mm 17" type (V70R en S60R)

Gezien dat het een 2.4d is gok ik op de 286 mm schijven
2.4T heeft ook 305's.
Heb net even gekeken: mijn 2.4T (MY2001) heeft inderdaad aan de voorzijde de grotere remmen, maar achteraan niet als ik het goed gezien heb. Klopt dat?
V70 2.4T MY2001
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Volgens mij zijn de achterremmen allemaal hetzelfde maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Je hebt achter 99% van de keren toch kleinere schijven dan voor omdat je remkracht ook zo verdeeld is. Veel meer voor dan achter. Daarom zijn ze achter ook niet geventileerd (dubbele schijven met lamellen ertussen).
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
soldier
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28.12.2006 - 09:40
Locatie: Dronten

Begrijp inmiddels dat orgenele schijven de betere zijn ( Ate)
Heeft iemand een adres of link waar ze te koop zijn ?
Volvo XC 60 T 6 AWD R design
Volvo XC 60 D 5 AWD Automaat R design
Volvo V 60 T 3 2.0 Liter
Volvo V 70 2.4 D Summum Geartronic 2005
Volvo V 70 2.4 T GT Geartronic
Volvo 850 estate 2.4
arnoldbaas
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 20.12.2008 - 20:27
Locatie: Heemskerk

Ik haal zelf regelmatig auto-onderdelen van ebay. Met name op duitse site (ebay.de) is een zeer groot aanbod. Zoek maar eens op "Volvo ATE" en je hebt vele hits.
Heb zelf vorig jaar mijn schijven en blokken vervangen : zeer goed zelf te doen. Alleen trillen mijn schijven helaas wel weer. :(
V70 T5 Geartronic 2001
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4319
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Advertentie lijkt erg veel op deze
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/volvo-v7 ... ccessories
Zoiets zou helemaal mooi zijn, echter wel behoorlijk aan de prijs.

Een set 320mm klauwen en brackets heb ik voor 300 aangeboden gekregen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Ik zag al een paar keer dat je de schijven van ATE moet hebben, maar ik heb me laten vertellen dat ATE geen merk schijven is, maar een systeem.
Dus wie denkt dat hij met ATE schijven en blokken de goeie kwaliteit heeft, kan bedrogen uitkomen. Ook budmerken voeren ATE schijven en blokken.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

sbv schreef:Advertentie lijkt erg veel op deze
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/volvo-v7 ... ccessories
Zoiets zou helemaal mooi zijn, echter wel behoorlijk aan de prijs.

Een set 320mm klauwen en brackets heb ik voor 300 aangeboden gekregen
Ze stonden op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/334303038 Hier moet echt wel behoorlijk wat af. Ik heb destijds een nagenoeg nieuwe set incl schijven gekocht voor 1300 euro.

Maar wat wil je precies met de auto gaan doen dat je dit erop wilt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

arnoldbaas schreef:Ik haal zelf regelmatig auto-onderdelen van ebay. Met name op duitse site (ebay.de) is een zeer groot aanbod. Zoek maar eens op "Volvo ATE" en je hebt vele hits.
Heb zelf vorig jaar mijn schijven en blokken vervangen : zeer goed zelf te doen. Alleen trillen mijn schijven helaas wel weer. :(
Waren dat ook ATE schijven? Wellicht te snel ingeremd, de naven niet goed schoon gemaakt of wielbouten niet goed op moment??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

edraket schreef:ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
Okay, maar er zijn dus "merken" die adverteren als zijnde ATE, terwijl het echt een inferieur merk betreft!

Dus heel goed navragen of hetgeen wat je koopt wel daadwerkelijk het MERK ATE is en niet louter een systeemaanduiding.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gast

Naven niet goed schoon is heel vaak het euvel.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

degids schreef:
edraket schreef:ATE is een een merk, maar ook een systeem (zij hebben dat uitgevonden). De ATE schijven zijn hetzelfde als origineel Volvo.
Okay, maar er zijn dus "merken" die adverteren als zijnde ATE, terwijl het echt een inferieur merk betreft!

Dus heel goed navragen of hetgeen wat je koopt wel daadwerkelijk het MERK ATE is en niet louter een systeemaanduiding.
Tsja bedrog komt natuurlijk overal voor. Maar als het niet in de blauwe doos (zelfde kleur als Volvo doosjes) zit is het natuurlijk niet echt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4319
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

edraket schreef:
sbv schreef:Advertentie lijkt erg veel op deze
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/volvo-v7 ... ccessories
Zoiets zou helemaal mooi zijn, echter wel behoorlijk aan de prijs.

Een set 320mm klauwen en brackets heb ik voor 300 aangeboden gekregen
Ze stonden op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/334303038 Hier moet echt wel behoorlijk wat af. Ik heb destijds een nagenoeg nieuwe set incl schijven gekocht voor 1300 euro.

Maar wat wil je precies met de auto gaan doen dat je dit erop wilt?
Vanmiddag de zomerbanden en velgen erop gezet en de remmen nagemeten. 286 dus.
Wat ik wil is goed remmen. Ik ben denk ik verwend geweest met de C30 die remde erg goed.
R set staat wat mooier als 320 van Engelse politie. De 320 klauwen zijn best wel erg massief.

Misschien dat het met 305 al beter is.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik denk dat het wat remcapaciteit niet zoveel uitmaakt die paar mm's, al is alles natuurlijk meegenomen. Je kunt misschien beter andere blokken proberen. Dat scheelt vaak erg veel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

edraket schreef:Ik denk dat het wat remcapaciteit niet zoveel uitmaakt die paar mm's, al is alles natuurlijk meegenomen. Je kunt misschien beter andere blokken proberen. Dat scheelt vaak erg veel.
Dat kan ik onderschrijven! Zogenaamde sportremblokken maken veel meer uit dan een paar mm meer remschijf.
Ik had op m'n motor een paar jaar terug gekozen voor DP sportremblokken en ik herkende m'n motor niet meer terug, ongekend wat een verschil.
Sportremblokken slijten wel sneller, maar goed, dan slijten je remschijven weer ietsjes minder en remblokken zijn eigenlijk helemaal niet zo duur.

Even over de vraag of 305 mm schijven goed genoeg remmen: ik heb 305 schijven en ik heb laatst vanaf 160 even flink in de ankers gemoeten en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mee eens. Ook op de motor op het circuit: Na 3 rondjes al serieus faden. Even de remolie vervangen en EBC blokken eronder: nooit meer last gehad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
JacoS80
3rd Gear member
Berichten: 308
Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
Locatie: Rilland
Contacteer:

Persoonlijk vind ik de overgang van standaard remleidingen naar staalomvlochten remleidingen de beste update aan de remmerij van mijn motorfiets.
Inderdaad voel je verse remvloeistof ook gelijk bij het remmen met een motorfiets verder hou ik het altijd bij de standaard blokken op mijn R1 deze voldoen voor mij prima.
Met de auto heb ik nog nooit de behoefte gehad om de remmen te updaten, hiervoor rij ik denk ik te rustig.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik heb staal omvlochten remslangen, geperforeerde schijven en Ferodo DS2500 blokken en de remkracht ben ik zeer tevreden over. Het verschil met die remslangen is wel merkbaar maar niet schokkend. Ik zweer wel bij de Ferodo blokken, die remmen koud al een stuk harder dan standaard en als ze op temperatuur zijn dan zit je met je gebitje in het dashboard bij wijze van spreken.

Geperforeerde schijven doe ik echter nooit meer, er beginnen zich kleine scheurtjes te vormen rond de gaten omdat de schijven niet hittebehandeld zijn. Gegroefde schijven zijn wel weer een optie en die zijn minder gevoelig voor haarscheurtjes. Als je echter in ieder geval al andere blokken zou monteren dan behaal je een merkbare winst.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Stalen remleidingen heeft op een auto lang niet zoveel verbetering in het gevoel als bij een motorfiets. Dat heeft met de grootte van de hoofdrem cilinder te maken en de rembekrachtiger. Geboorde schijven is inderdaad geen goede optie. Gewoon massief is het beste. Het maakt alleen maar herrie en scheurtjes komen vroeg of laat voor.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”