Beste forumleden,
Zo nu en dan als de accu van mijn blackberry bijna leeg is, sluit ik deze met een USB-kabeltje aan op de USB-poort onder de armsteun van mijn XC60 (MY2010). De bedoeling is uiteraard om hiermee de accu op te laden. Het punt is alleen dat het de ene keer wel werkt (het laadsymbool verschijnt dan in het beeld van mijn toestel) en de andere keer niet.
Tijdens het rijden de kabel even losmaken en daarna weer aansluiten lijkt niet te helpen; mijn blackberry herkent dan wel dat hij op de auto is aangesloten en vraagt of ik de massa-opslagmodus (of iets dergelijks) wil inschakelen, maar daar bereik ik verder niets mee.
Heel vervelend als je denkt nog even een paar mensen in de auto te kunnen bellen...
Iemand die dit ook heeft en/of wellicht de oplossing kent?
Ik heb overigens geen iPod-functionaliteit erbij genomen (alhoewel mij niet helemaal duidelijk is of dit echt vereist is om een iPod te kunnen aansluiten; ik dacht dat deze functionaliteit alleen bedoeld is om bijv. de songtitels te kunnen lezen (?)).
groet,
Raymond
USB-poort onder armsteun - opladen blackberry
-
- 1st Gear member
Vanaf 2010 Volvo XC60 2.4DRIVe Momentum, manual, Black Stone Solid, winterline, prof. line. family line, audio line, skidplate achter, afn. trekhaak, 19'' Achilles, winterbanden op 17'' Segin.
2005-2009 Volvo V50 1.6D Momentum, Audio Line
2002-2005 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive
2005-2009 Volvo V50 1.6D Momentum, Audio Line
2002-2005 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive
- dickmans
- 2nd Gear member
Vreemd dat de storing zich af en toe voordoet, zit er geen breuk in het kabeltje ?? of is de aansluiting op je blackberry wellicht wat versleten zodat ie onvoldoende contact maakt.
Ik laad mijn iphone op dezelfde wijze op en dat werkt prima, en speel dan ook de ipod (zonder ipod functionaliteit) via de usb af. Incl. songtitels in scherm en via stuurbedieining te regelen.
De opties voor de ipod ontgaat me dan ook een beetje
Ik laad mijn iphone op dezelfde wijze op en dat werkt prima, en speel dan ook de ipod (zonder ipod functionaliteit) via de usb af. Incl. songtitels in scherm en via stuurbedieining te regelen.
De opties voor de ipod ontgaat me dan ook een beetje
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
- FrankS60
- 5th Gear member
Het kan zijn dat je blackberry zo ingesteld is dat hij niet oplaad indien hij aan de computer hangt. Deze instelling is vooral handig als je je telefoon aan je laptop hebt hangen en hem niet wilt leegtrekken daarmee. Als je blackberry dus constateert dat hij aan een pc zit (dmv de usb/massaopslag) dan zal hij niet laden.
Dit kan een beetje random voorkomen, mijn HTC heeft het ook wel eens met de laderkabel als ik die op een USB-source aansluit die niks kan met de geheugenkaart in de HTC. Soms laadt ie alleen maar op, soms begint hij te klagen dat de verbinding niet goed is.
Andere kans is het voltage en amperage van de USB socket, ik ken de techniek in de volvo erachter niet maar sommige USB poorten kunnen het gevraagde vermogen gewoon niet leveren. Bij mij uitte zich dat in een melding op de telefoon dat de laadspanning niet voldoende was om te laden.
Dit kan een beetje random voorkomen, mijn HTC heeft het ook wel eens met de laderkabel als ik die op een USB-source aansluit die niks kan met de geheugenkaart in de HTC. Soms laadt ie alleen maar op, soms begint hij te klagen dat de verbinding niet goed is.
Andere kans is het voltage en amperage van de USB socket, ik ken de techniek in de volvo erachter niet maar sommige USB poorten kunnen het gevraagde vermogen gewoon niet leveren. Bij mij uitte zich dat in een melding op de telefoon dat de laadspanning niet voldoende was om te laden.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -