Oke is goed!
Ik kwam er helaas achter dat er een injector gesneuveld is, iemand nog eentje liggen?
Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je kan de lekkende injectoren laten reviseren. Ze worden dan sonisch gereinigd, sproeipatroon en opbrengst geijkt, nwe filtertjes geplaatst en nwe rubbers. Per stuk krijg je een keurig rapport, het kost iets van €30 p.st. in NL. Goedkoper als je ze laat doen in de USA en dat is dan incl verzendkosten. Verstandig om de hele set te laten doen zodat je zeker weet dat elke cilinder dezelfde hoeveelheid benz. krijgt ingespoten. Een haperende injector kan ook je zuiger hebben "opgeblazen".
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Er is een stuk afgebroken van de uitstekende naald, vandaar dat ik vermoed dat hij defect is
Ik ben nog eens goed naar de kop gaan kijken en ik denk dat Bart gedachte ook goed mogelijk is.
Als je goed kijkt zie je een ingeponst rondje door een klepsteel op de uitlaatklep. Het lijkt er dus op dat de klep los is gekomen en vervolgens de boel heeft doen vastlopen. Omdat ik op geen enkele andere zuiger iets van detonatiesporen kan waarnemen vermoed ik toch dat een loslopende klep de oorzaak is van alle ellende!! :!: Ik ga eind van de week eens kijken of ik de resten van klepbevestiging terug kan vinden.

Ik ben nog eens goed naar de kop gaan kijken en ik denk dat Bart gedachte ook goed mogelijk is.

Als je goed kijkt zie je een ingeponst rondje door een klepsteel op de uitlaatklep. Het lijkt er dus op dat de klep los is gekomen en vervolgens de boel heeft doen vastlopen. Omdat ik op geen enkele andere zuiger iets van detonatiesporen kan waarnemen vermoed ik toch dat een loslopende klep de oorzaak is van alle ellende!! :!: Ik ga eind van de week eens kijken of ik de resten van klepbevestiging terug kan vinden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
hey gaaf, alle randapparatuur kun je niet gebruiken (waterpomp, distributie deksel, spruitstuk carter ontluchting, nokkenas enz) maar die kan je weer voor mooi geld aanbieden op internet!
verder zijn er volgens mij geen verschillen toch?
verder zijn er volgens mij geen verschillen toch?
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Randapparatuur zat er helaas al niet meer bij, de verkoper wist in eerste instantie ook niet dat ie al jaren een penta b30 motor had staan. Maar een distributiedeksel met aansluiting voor een extra waterpomp zei mij al genoegB-lennium schreef:hey gaaf, alle randapparatuur kun je niet gebruiken (waterpomp, distributie deksel, spruitstuk carter ontluchting, nokkenas enz) maar die kan je weer voor mooi geld aanbieden op internet!
verder zijn er volgens mij geen verschillen toch?

De motor ziet er erg netjes uit, cilinders niet ovaal en zuigers sluiten mooi aan (hoonsporen duidelijk zichtbaar) . Op de zuigers staat 71/9 gegraveerd, is dat een overmaat?
Volgens mij zijn de timings van een marine AQ170 nokkenas gelijk aan die van een K nokkenas, maar ik zet grotendeels de onderdelen van me kapotte B30 motor over. En gelukkig had ik nog een goede B30E cilinderkop liggen, welliswaar geen gaskop maar nog nooit op GAS gelopen

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Inmiddels zit de vertrouwde K nokkenas er in, er zit toch een groot verschil in nokken tussen de K en penta versie. Weet jij er meer van?Iroll schreef:Je moet er iig wel een andere nokkenas inzetten. Aan een Penta nokkenas heb je niet veel op de weg.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Mooi man! Heb je snel voor elkaar gebokst!
Nu zonder turbo?
Nu zonder turbo?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
congrats!! snel gedaan!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers