V70 2001 gas

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
sijms
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06.10.2007 - 00:12

Hallo,

Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
sijms
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06.10.2007 - 00:12

Wat voor prijs moet je aan denken?
Is dit een terugkerend probleem?
Vanaf welk jaar is wel ok?
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
sijms
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06.10.2007 - 00:12

Bedankt voor je antwoorden..
Vanaf welk jaar wanneer is flashlube?
Gebruikersavatar
Drewster
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
Locatie: Nijmegen

Flashlube monteer je achteraf, smeert de kleppen (LPG is erg schraal t.o.v. benzine)
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
sijms
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06.10.2007 - 00:12

Bedankt voor je antwoord, weet dat je gas naderhand monteert.
Vanaf wanneer bestaat flashlube?
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!

Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.

Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Koenta Kinte schreef:
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meer
Volvo for life
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

bart simpson schreef:
Koenta Kinte schreef:
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.
modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meer
Is het verschil tussen de motoren met en zonder hydrolische klepstoters te herleiden uit de motorinhoud? (2.5 hydro, 2.4 niet hydro)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ja
Volvo for life
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

sijms schreef:Hallo,

Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
Kwam DEZE tegen in Rotselaar(noord van Leuven), bij de Volvodealer.
Goedkoper, 180.000km minder gelopen, garantie en onderhandelen over de gasinbouw.Succes
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bartv70 schreef: Kwam DEZE tegen in Rotselaar(noord van Leuven), bij de Volvodealer.
Goedkoper, 180.000km minder gelopen, garantie en onderhandelen over de gasinbouw.Succes
Een 2.0?.
Ja, hij trekt nét het worstje van tafel... :lol:
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Ludo schreef:
Een 2.0?.
Ja, hij trekt nét het worstje van tafel... :lol:
vast een bifi worstje dan,een rookworst wordt al
moeilijk denk ik.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Koenta Kinte schreef:Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!

Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.

Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
En dan moet het voor dat geld wel een V70 II worden? Nou, succes met de zoektocht dan! :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
tichep
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26.10.2009 - 20:15

Ik weet niet of dit een geschikte plaats is voor mijn vraag.
De cilinderkop van mijn v70 bj 2001 2.4 T3 met lpi is gescheurd.
Is het mogelijk om op een V70 2.4 t3 een bi-fuel kop, te monteren? Alle pakkingen, kleppen, geleiders en rubbers zijn het zelfde. Wellicht dat de orginele T3 nokkenassen overgezet moeten worden?
daf46
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48

Ludo schreef:Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
:shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)
V70 2.4 140 MT 2001 LPG: Afbeelding
Gast

Alles is hier bijna al geschreven over LPG: :P

Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren

Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

daf46 schreef: :shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)
Moeten is een groot woord.
Maar zoals Alex laat zien, voorkomen is beter dan genezen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”