Hallo,
Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
V70 2001 gas
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06.10.2007 - 00:12
Wat voor prijs moet je aan denken?
Is dit een terugkerend probleem?
Vanaf welk jaar is wel ok?
Is dit een terugkerend probleem?
Vanaf welk jaar is wel ok?
Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Flashlube monteer je achteraf, smeert de kleppen (LPG is erg schraal t.o.v. benzine)
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
- Locatie: Nederland
Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!
Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.
Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.
Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
- Locatie: Nederland
Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meerKoenta Kinte schreef:Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Is het verschil tussen de motoren met en zonder hydrolische klepstoters te herleiden uit de motorinhoud? (2.5 hydro, 2.4 niet hydro)bart simpson schreef:modeljaar 2000 van de V70/875 al niet meerKoenta Kinte schreef:Of een "eerder model 1999 2000" de V70 Classic loopt prima op gas heeft ook hydraulische klepstoters. Dus daar hoef je niks aan te stellen.Ludo schreef:MY2001 kent veel kop problemen met lpg.
Het kan, maar kleppen stellen word een dure aangelegenheid.
Ik zou een later model zoeken...
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Kwam DEZE tegen in Rotselaar(noord van Leuven), bij de Volvodealer.sijms schreef:Hallo,
Heb een V70 G3 te kkop zien staan.
2001 - 280000 km - 7000 euro.
Hebben jullie tips om in de gaten te houden.
Of zowiezo laten staan?
Goedkoper, 180.000km minder gelopen, garantie en onderhandelen over de gasinbouw.Succes
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En dan moet het voor dat geld wel een V70 II worden? Nou, succes met de zoektocht dan!Koenta Kinte schreef:Wat voor V70 is het eigenlijk (met zonder turbo) een Bi-Fuel of een naderhand ingebouwde gasinstallatie. En dan van welk merk en type is de gasinstallatie? Onderling zit veel verschil!
Is de cilinderkop al eens gereviseerd? Anders zit het er denk ik wel aan te komen bij die km stand.
Mij lijkt 7000 euro voor een 2.4 op G3 best veel geld met die kilometerstand. Kun je dan, als je perse een auto op gas wil niet beter voor zeg 6.000 euro een auto kopen zonder gas met 150.000km en daar dan gas in laten bouwen. (Het liefst een Mesman LPi Vialle. kost +/- € 1800 dacht ik) Dan heb je een nieuwe gasinstallatie en weining kilometers

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26.10.2009 - 20:15
Ik weet niet of dit een geschikte plaats is voor mijn vraag.
De cilinderkop van mijn v70 bj 2001 2.4 T3 met lpi is gescheurd.
Is het mogelijk om op een V70 2.4 t3 een bi-fuel kop, te monteren? Alle pakkingen, kleppen, geleiders en rubbers zijn het zelfde. Wellicht dat de orginele T3 nokkenassen overgezet moeten worden?
De cilinderkop van mijn v70 bj 2001 2.4 T3 met lpi is gescheurd.
Is het mogelijk om op een V70 2.4 t3 een bi-fuel kop, te monteren? Alle pakkingen, kleppen, geleiders en rubbers zijn het zelfde. Wellicht dat de orginele T3 nokkenassen overgezet moeten worden?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 19:48
:shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)Ludo schreef:Enkel met MY2001 waren zoveel problemen.
Als je het écht goed wil doen, moet je iedere 25000km de kleppen laten stellen.
Bij de latere modellen blijft de klepspeling ook belangrijk, maar stellen is pas bij het dubbele kilometers aan de beurt.
Flashlube blijft ook een aanrader.
Alles is hier bijna al geschreven over LPG:
Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie

Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Moeten is een groot woord.daf46 schreef: :shock: Eek ! Ik heb een 2001 zit nu sinds ongeveer 25000 km LPi in. Moet ik de klepspeling nu laten checken ? (Met flashlube uiteraard)
Maar zoals Alex laat zien, voorkomen is beter dan genezen.