remblokken staan vast ''gigaprobleem''

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Q440
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05

ik heb vorige week de spullen aangeschaft om me schijfen en remblokken te vervangen dus ben toen meteen savonds aan de bak gegaan na een hoop gehamer de oude schijfen der afgehaald en de nieuwe glimmende er op netjes gereinigd van te voren

toen de nieuwe blokken met beetje koperpasta op de achterzijde,, er op gezet netjes de remklauw terug geplaatst (zonder rare weerstand) remdruk opgepompt met rempedaal

wielen er op een proefrondje kom terug en de rook kwam van de blokken af

de blokken blijven op de schijf gedrukt. dus de zuiger gaat niet meer terug. waar en hoe kan ik dit oplossen

kwikfit ging niet verder dan kijken en kon er verder niks aan doen
en de volvo dealer kan pas over 2,5 week

dus hij staat stil terwijl ik hem nodig heb :-(

alvast bedankt

Quirrin
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24662
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

lijkt erop dat de remklauw vastzit. kwestie van die vervangen of reviseren.

Wil je je topictitel aanpassen? We horen je wel, je hoeft niet te gillen met caps on
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Q440
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05

reviseren... wat kan er ik allemaal aan doen dan??? en is daar een bv revisie set voor
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24662
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Als je er geen ervaring mee hebt, moet je zelf niet gaan reviseren. Komt er op neer dat je de klauw demonteert, schoonmaakt, evt roest in de cilinder weg haalt (honen) en dan met verse rubbers ed monteert. Revisiesets zijn wel te verkrijgen.

Vervangen is ook een apart verhaal, door de warmte ontwikkeling kunnen de remslangen ernstig vast zitten. En die zijn van zacht metaal dus draaien zo aan bonken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Q440
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05

okee

de dealer heeft gelukkig de 15e nog een gaatje gekregen dus nog ff een week zonder vervoer uitzingen....en dan mag de monteur zich er over buigen

bedankt

Q
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

wat is nu je ervaring van hoe volgende keer te handelen? ga je het dan toch wel zelf proberen en dan zien of eerst nadenken om meteen uit te besteden?

ik begrijp wel, van buiten lijkt het dus makkelijk maar achteraf kom je probleem tegen en moet je alsnog aankloppen bij iemand anders, kijk je daar nu anders tegen aan?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Q440
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17.01.2010 - 23:05

ik heb altijd zelf mijn remblokken gedaan en daarom was het voor mij ook gewoon een normale klus

alles wat zelf gedaan kan worden doe ik zelf en de dingen die ik niet kan gebeuren echt wel gewoon door de dealer hoor....

en tja dat het nu gewoon effe raar afloopt met me remmen is gewoon ff #*#
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Haal een revisie remklauw bij Scandcar, die is €67,50 ex btw, Monteren kan je zelf dat heb je al gedaan toen je de remschijven verving. Kijk de blokken na hoe die eraan toe zijn na het heet stoken. Meestal is de enige schade flink piepen bij het remmen omdat ze erg hard geworden zijn door de hitte. Verder gelijk alle remvloeistof vervangen, geen oude laten zitten dan zit je nwe remklauw ook weer snel vast. Allemaal makkelijk zelf te doen, bij de dealer betaal je de hoofdprijs!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”