Heldere koplampen waar te koop in de aftermarket

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
FrankS60
5th Gear member

De stekkers zijn compleet anders, heb zo snel geen types voor je maar ze lijken in de verste verte niet op elkaar. Ze gebruiken uit mijn hoofd ook verschillende pinnetjes die je erin drukt met het draadje eraan, de ene rond en de andere hoekige. Ik kan binnenkort de oude afgeknipte stekker wel voor je opzoeken, ik heb ze bewaard.

Je zou eventueel wel bij bijvoorbeeld conrad of de dealer van die nieuwe stekkerinserts kunnen kopen en die op het draadje zetten en dan weer in de stekker drukken. Als je in de buurt van Hoorn woont kun je ook een keer komen kijken hoe het zit, we hebben hier 2 S60's voorzien van heldere koplampen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Koenta Kinte
2nd Gear member

FrankS60 schreef:De stekkers zijn compleet anders, heb zo snel geen types voor je maar ze lijken in de verste verte niet op elkaar. Ze gebruiken uit mijn hoofd ook verschillende pinnetjes die je erin drukt met het draadje eraan, de ene rond en de andere hoekige. Ik kan binnenkort de oude afgeknipte stekker wel voor je opzoeken, ik heb ze bewaard.

Je zou eventueel wel bij bijvoorbeeld conrad of de dealer van die nieuwe stekkerinserts kunnen kopen en die op het draadje zetten en dan weer in de stekker drukken. Als je in de buurt van Hoorn woont kun je ook een keer komen kijken hoe het zit, we hebben hier 2 S60's voorzien van heldere koplampen.

Oke, als je mij anders een pb kunt sturen met een foto van de stekker.
Ik heb nog niet gekeken hoe de koplamp zit aangesloten. Maar zit er een stekker met kabel aan de originele koplampen? Of is de aansluitstekker meegegoten in de koplamp zelf en klik je daar weer een stekker in. En is de ingegoten stekker op de (Valeo)heldere koplampen dan anders.

Van wat ik begrijp is de Volvo stekker vierkant en de Valeo rond?
Zie plaatje, zoals welk nummer is het nu: 1..4

Afbeelding
FrankS60
5th Gear member

Origineel is volgens mij zoals nummer 2, de stekker zit op de koplamp geprikt en wordt intern verdeeld naar de verschillende lampjes. Dit kun je echter zo zien bij jezelf, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Die heldere koplampen zitten met een soort eigen kabelboompje met een grote stekker aan het eind die normaal aan de auto gaat. Voor die stekker knip je een aantal kabeltjes door en die soldeer je aan de afgeknipte eindjes van je kabelboom. De stekkers van je knipperlicht en je hoogteverstelling kun je zo op de nieuwe koplamp klikken. Je hebt dus feitelijk maar 4 draden te solderen; de massa voor het geheel, de + voor je stadslicht, de + voor de dimlicht en de + voor je grootlicht.

Ik heb de rest van de stekker gewoon laten zitten, het zit niet in de weg en het kan geen kwaad.

Voor de duidelijkheid; de stekker aan de heldere koplamp heeft een zwik draadjes eraan zitten die daarna zelf ook weer in verschillende stekkers komen! Die gaan dan weer achterop de koplamp.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Koenta Kinte
2nd Gear member

Voor de duidelijkheid; de stekker aan de heldere koplamp heeft een zwik draadjes eraan zitten die daarna zelf ook weer in verschillende stekkers komen! Die gaan dan weer achterop de koplamp.
Oke bedankt! Nu begrijp ik hoe het zit. Dan ga ik ze toch maar eens bestellen. Misschien dat ik een tegenstekker kan vinden op internet. Zie het eigenlijk niet zo zitten om in de originele draadboom te gaan knippen.
FrankS60
5th Gear member

Meerdere mensen zijn je voorgegaan met de zoektocht naar de contrastekker van de kabelboom maar het is nog niemand gelukt. Je kunt het altijd proberen, als het lukt dan hoor ik het graag!

Overigens; je hoeft je niet echt zorgen te maken over het afknippen van die stekker, je gaat die oude lampen toch nooit meer terug zetten lijkt me. Zo wel, kun je altijd weer die stekker er aan terug solderen als je hem niet te kort afknipt...
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”