hallo allemaal.
ik heb denk ik een probleem met me airco(ecc).
gisteren in het warme weer kwam er haast geen koude lucht uit me roosters.
de temp. bleef gelijk met zowel airco in als uitgeschakeld.
als ik de motor stationair laat draaien hoor ik ook geen verandering in toerental bij in/uitschakelen airco.
is het mogelijk om de aircopomp door te meten of deze nog goed is?
of zitten er beveilingingen in de airco ingebouwd?
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
gr
marcel
airco defekt?
-
Guestuser
ken wel een goed bedrijf voor je die doen airco pompen reviseren!!!!
als je meer info wilt moet je maar ff mailen
groeten
als je meer info wilt moet je maar ff mailen
groeten
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zijn de filters tijdig verwisseld?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Euhhhhhh, weet ik eigenlijk ook niet. Maar een airco heeft toch altijd filters die , als je ze niet wisselt verzadigd raken. Wat een verminderde werking van je airco geeft.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Gewoon ff naar een erkende airco specialist.
Deze reinigt het systeem en vult (of vervangt) deze bij.
Kost niet alles (+/- €50,- - € 70,- volgens mij) en je airco doet het weer als nieuw.
Als je je systeem zo om de 2 a 3 jaar laat controleren is er niets aan het handje.
Deze reinigt het systeem en vult (of vervangt) deze bij.
Kost niet alles (+/- €50,- - € 70,- volgens mij) en je airco doet het weer als nieuw.
Als je je systeem zo om de 2 a 3 jaar laat controleren is er niets aan het handje.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
De enige manier om het zelf te controleren is de stekker vn de compressor af te halen en er zelf spanning op zetten. Als je klik hoort, werkt de magnetische koppeling. NIET DOEN BIJ DRAAIENDE MOTOR! Als dat werkt, kan je de motor aanzetten en hetzelfde nog eens doen. DIT MOET JE NIET TE LANG DOEN! (alle drukbeveiligingen, dus ook de uitschakeling bij te hoge druk worden hierdoor omzeild. Gevaarlijk want er kan iets uit elkaar klappen (30 bar en meer haal je zo aan de hoge-druk zijde van een airco-installatie als de koelventilatoren niet meedraaien) Wordt de dikke leiding op de airco koud, dan is er een elektrisch probleem. Wordt hij niet koud, dan zit er te weinig koudemiddel in je systeem en moet je je toch wenden tot een STEK-erkend bedrijf om dit verder te laten onderzoeken.
Ga liever gewoon naar je garage. Want koudemiddel is best gevaarlijk als dat plotseling vrijkomt. Snelle bevriezing geeft hetzelfde effect als brandwonden. En voor een paar tientjes weet je wat er aan de hand is zonder risico voor jezelf.
Ga liever gewoon naar je garage. Want koudemiddel is best gevaarlijk als dat plotseling vrijkomt. Snelle bevriezing geeft hetzelfde effect als brandwonden. En voor een paar tientjes weet je wat er aan de hand is zonder risico voor jezelf.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Aandelen daar? :p
Even serieus Uden is te ver voor mij, om nou 130km rijden voor een airco specialist vind ik net even te ver.
Ik heb op dit moment geen problemen, maar ik wil het misschien laten reinigen. Ondanks dat ik de airco om de week een keer gebruik, had ik eerste dag dat het warm was een muffe geur volgende dag was het minder en nu reuk je het niet meer. Ik wil geen onaangenaam geurtjes in de auto als het weer terug komt wil ik het laten reinigen weet iemand toevallig iets in de buurt van Haarlem?
Even serieus Uden is te ver voor mij, om nou 130km rijden voor een airco specialist vind ik net even te ver.
Ik heb op dit moment geen problemen, maar ik wil het misschien laten reinigen. Ondanks dat ik de airco om de week een keer gebruik, had ik eerste dag dat het warm was een muffe geur volgende dag was het minder en nu reuk je het niet meer. Ik wil geen onaangenaam geurtjes in de auto als het weer terug komt wil ik het laten reinigen weet iemand toevallig iets in de buurt van Haarlem?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
volgens haynes zit de compressor/pomp onder de dynamo.smokingman schreef:De enige manier om het zelf te controleren is de stekker vn de compressor af te halen en er zelf spanning op zetten. Als je klik hoort, werkt de magnetische koppeling. NIET DOEN BIJ DRAAIENDE MOTOR! Als dat werkt, kan je de motor aanzetten en hetzelfde nog eens doen. DIT MOET JE NIET TE LANG DOEN! (alle drukbeveiligingen, dus ook de uitschakeling bij te hoge druk worden hierdoor omzeild. Gevaarlijk want er kan iets uit elkaar klappen (30 bar en meer haal je zo aan de hoge-druk zijde van een airco-installatie als de koelventilatoren niet meedraaien) Wordt de dikke leiding op de airco koud, dan is er een elektrisch probleem. Wordt hij niet koud, dan zit er te weinig koudemiddel in je systeem en moet je je toch wenden tot een STEK-erkend bedrijf om dit verder te laten onderzoeken.
Ga liever gewoon naar je garage. Want koudemiddel is best gevaarlijk als dat plotseling vrijkomt. Snelle bevriezing geeft hetzelfde effect als brandwonden. En voor een paar tientjes weet je wat er aan de hand is zonder risico voor jezelf.
ik zie hier maar 1 blauwe draad vanaf komen, deze heb ik met de plus van me accu verbonden en koppeling hoor ik klikken.
daarna met draaiende motor 1 minuut gedaan, maar voelde geen kou van de leidingen afkomen.
laat volgende week de airco hervullen/controleren
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
verleden maand me airco laten bijvullen maar vandaag wilt ie weer niet inschakelen.
ik denk nu dat ie ergens zijn vloeistof lekt.
zijn er bij de 1.8 van 1996 bekende gebreken in de airco, bijv bepaalde slangen die kunnen lekken?
alvast bedankt
ik denk nu dat ie ergens zijn vloeistof lekt.
zijn er bij de 1.8 van 1996 bekende gebreken in de airco, bijv bepaalde slangen die kunnen lekken?
alvast bedankt
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Nou, dan hebben die jongens ook lekker gezocht of er een lek in je systeem zit. Heb je garantie op die vulling?
De S/V40 is een van de weinige auto's in autoaircoland die heel weinig problemen hebben met de airco. Bekende problemen zijn er gewoon niet.
Het doet mijn aircohart wel een beetje zeer om te zien hoeveel er geprutst wordt met autoairco's. "Oh, die auto is van 98. 10% verlies per jaar dus vullen maar." En kijken of het misschien een andere oorzaak heeft ho maar. Als je een lek hebt waarbij je airco in een maand tijd leegloopt, dan kan je die echt vinden. Als je maar je best doet en de juiste gereedschappen (een goede elektronische lekzoeker) hebt.
De S/V40 is een van de weinige auto's in autoaircoland die heel weinig problemen hebben met de airco. Bekende problemen zijn er gewoon niet.
Het doet mijn aircohart wel een beetje zeer om te zien hoeveel er geprutst wordt met autoairco's. "Oh, die auto is van 98. 10% verlies per jaar dus vullen maar." En kijken of het misschien een andere oorzaak heeft ho maar. Als je een lek hebt waarbij je airco in een maand tijd leegloopt, dan kan je die echt vinden. Als je maar je best doet en de juiste gereedschappen (een goede elektronische lekzoeker) hebt.
-
bert67
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Bij mij moet ereen slang vervangen worden die achter de radiator langs een vin liep en daar dus tegenaan kwam. Daardoor is hij gaan lekken en was dus alle vloeistof eruit 
Tis maar een idee.
Tis maar een idee.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- Robert
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
- Locatie: Oosterhout
Ze doen toch eerst altijd de leidingen testen alvorens ze gaan vullen ?marcelg schreef:verleden maand me airco laten bijvullen maar vandaag wilt ie weer niet inschakelen.
ik denk nu dat ie ergens zijn vloeistof lekt.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006















