Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar.Oceanracer schreef:Ik zal eens kijken of ze er hier op kantoor ook al van op de hoogte zijn.
Ik kreeg namelijk het idee dat het Univé breed door gesproken is.
Daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar.Oceanracer schreef:Ik zal eens kijken of ze er hier op kantoor ook al van op de hoogte zijn.
Hier mist dhr. Dijkstra toch echt de boot.paulh schreef:Geen enkele autofabrikant maakt zelf zijn ruiten. Deze ruiten komen uit de glasfabrieken van bijv. Pilkington of Saint Gobain. Van deze fabrieken betrekken ook de 4 bedrijven hun ruiten. De ruiten worden op exact dezelfde productielijn gemaakt als de eerste montage ruit. Er is absoluut geen sprake van 2e keus of imitatie.
Dit is dus niet waar, nergens in de vervang ruit van genoemde ruiten zal je het woord Volvo tegen komen.paulh schreef:Het is inderdaad correct dat een geplakte ruit meedoet aan de stijfheid van de carrosserie. De ruit is exact gelijk aan de eerste montage ruit.
Mijnheer weet wederom niets van de feiten. Bij Volvo wordt (als één van de weinige merken) een twee componenten kit gebruikt.paulh schreef:Volvo zal inderdaad een eigen kit voorschrijven zoals ieder merk. Ik weet zeker dat het grootste deel van de dealers een universele ruitenkit van bijv. Kent of Teroson gebruiken. Na montage van de ruit mag de auto niet direct rijden maar moet een bepaalde tijd staan voor het drogen- harden van de kit o.a. in verband met de airbags.
Van diverse kit fabrikanten heb ik testen gezien dat hun kit na ca. 2 uur uitharden, exact dezelfde sterkte heeft dan de originele kit.
Een schade expert zal hier waarschijnlijk nooit iets van horen, omdat dit onder de garantie van de glasfitter valt.paulh schreef:Problemen met regensensoren e.d. komen nauwelijks voor. Uiteraard waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt niet alleen bij de glasfitters maar ook bij de dealer.
De ruit wordt onder volledige garantie geplaatst. Ook hier vallen sensoren onder.
Een E keur is een goedkeurings merk en zegt niets over de kwaliteit. Exact gelijk zullen ze dan ook nooit zijn.paulh schreef:Heel nadrukkelijk wil ik stellen dat er ruiten geplaatst worden die qua kwaliteit, pasvorm en sterkte exact gelijk zijn dan de eerste montage ruit. Alle ruiten zijn voorzien van het homologatie E keur merk.
Ik betwijfel of een schade expert dit kan weten, want volgens mij ziet hij de auto's pas bij schade hersteller.paulh schreef:Wat betreft de veiligheid wil ik opmerken dat ik als schade expert, met de nodige ervaring, nog nooit een ongeval heb meegemaakt die ontstaan is door het niet goed monteren van een ruit.
Ik heb geen vragen voor deze mijnheer, hij gebruikt zijn kennis maar voor één ding (voor Univé).paulh schreef:Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Jan Dijkstra (tech)
UNIVÉ Operations
Voor mij dus zelfde condities.JacoS80 schreef:Ik heb vanwege een scheur/barst in de voorruit vorige week gebeld met Interpolis en kreeg het volgende antwoord.sbv schreef:Gisteren voor de S70 even met Interpolis gebelt. Ja meneer u kunt naar Autotaalglas. Sorry, ik wil naar mijn eigen dealer...dat kan meneer, echter heeft dat wel gevolgen voor uw premie. Pardon ?? kartelvorming ? Nee meneer wij hebben met Autotaalglas goede afspraken over ruitschade. Zal ik u even doorverbinden ?
Zal ze van de week bellen of ze ook een nieuwe originele ruit erin kunnen zetten, indien nee, dan neem ik wel weer contact op met Interpolis.
Er zijn 2 mogelijkheden;
1. reparatie door Autotaalglas of Carglass, geen terugval in noclaim, geen eigen risico geen teruggang in schadevrije jaren en wel opbouw in schadevrije jaren.
2. reparatie door de dealer is mogelijk, dit wordt gezien als statusquo schade. Dit houdt in geen terugval in noclaim, geen eigen risico, geen terugval in schadevrije jaren maar ook een jaartje geen opbouw van schadevrije jaren en noclaim.
Ik ben Allrisk verzekerd met noclaim beschermer.
Overigens heb ik alles via de Rabobank bij Interpolis lopen en ik moet zeggen, Interpolis is niet de goedkoopste maar alles wordt keurig afgehandeld.
Bij Interpolis ga je dus niet meer premie betalen alleen sta je een jaar stil in opbouw van schadevrije jaren en opbouw van NoClamin. De premie blijft gelijk en geen eigen risico.sbv schreef:..............
Voor mij dus zelfde condities.
Ik zal eens met autotaalglas contact opnemen wat en hoe. Ik verdom het om meer premie te betalen vanwege cartelvorming tussen interpolis en wat glasboeren
De twee componenten kit is juist het meest belangrijke.JacoS80 schreef:Aangezien ik afgelopen 3 jaar elk jaar wel een ruit heb moeten laten vervangen kies ik voor Carglass zodat ik een verdere opbouw van schadevrije jaren heb.
Analyse is mijn vakgebied. Maar dissectie?paulh schreef:Alex, dank voor je analyse (disectie zou ik bijna zeggen). Heb jij nog iets van de Directeur Midden Drenthe gehoord?
Dat begrijp ik. Ook ik heb daar als klant problemen mee. Groter is per definitie NIET beter.s60magic schreef:ik baal alleen dat ze alles bij de grote bedrijven onderbrengen, en de kleintjes het brood uit de bek halen.
Ik merk het zelf ook met mijn bedrijf (schildersbedrijf) dat ze alle ruitschades onderbrengen bij bedrijven die contracten hebben bij de verzekeraars. Ik ben er klaar mee. :evil:
Nu zou je zeggen dat is goed nieuws, maar lees het volgende dan maar even:Directeur Univé Midden-Drenthe schreef:N.a.v. uw mail en onze telefonisch contact hierbij nog een schriftelijke reactie van mijn kant,
Ik heb de bevestiging van ons hoofdkantoor gekregen dat u, naast de genoemde 4 Glasherstelbedrijven, ook gebruik kunt maken van de merkdealers die zijn aangesloten op Direct Access.
Volvo zal zich hier op zeer korte termijn ook bij aansluiten.
Dit betekent dat u zonder problemen eventuele ruitschade bij deze Merkdealer kunt laten herstellen.
Met vriendelijke groeten,
J*** F***
Directeur Univé Midden-Drenthe