Met die kilometers per jaar kom je inderdaad ook aan deze onderhoudsprijzen. Je doet dan een jaar met 1 set banden, alleen dat tikt al lekker aan. Komt het reguliere onderhoud nog bij en vermoedelijk 1x per jaar een akkefietje waarvoor je de dealer bezoekt. Dit had ik in het verleden met mijn 850 TDI ook, ik reed dezelfde kilometers en de wagen is, op de banden na, bij de dealer onderhouden al die jaren. Kleine uitzonderingen waren de 'doe-het-zelf' klusjes; remmerij, oliewissel halverwege het jaar, ruitenwissertjes, etc. Meestal probeerde ik dit met de sleuteldagen van de Volvo 850 Club te regelen, wat ook in de portemonnee nog wat scheelde bij de aanschaf van de onderdelen. Dus 1x per jaar naar de dealer en halverwege het jaar zelf wat onderhoud en de banden. 2000 euro klinkt dan duur, maar verhoudingsgewijs betaal je niet meer of minder dan een ander, de auto slijt harder door intensiever gebruik en als je gaat bezuinigen dan kom je jezelf een keer tegen met een factuur die echt onbetaalbaar lijkt. En heb je dan een keer een goedkoop jaar, wees dan niet te beroerd om iets preventief te laten vervangen. Een koppelingsset bij 250.000km bijvoorbeeld. Dit zijn dingen die je anders zullen overvallen wanneer het jou het slechtste uitkomt.AllDays schreef:Hoi Allemaal,
Mij is bij de aanschaf van mijn V70 al gelijk gezegd dat ik 2000 euro mag uittrekken voor onderhoud (incl. banden en andere vervanging). Ik rij gemiddeld 45.000 Km per jaar. Ik heb nog geen gegevens verzameld daar ik er net in rijdt. Maar als het zover is dan laat ik het wel weten. Ik woon in het midden van het land rond Amersfoort en ben nog aan het zoeken waar ik mijn V70 in onderhoud kan den. Ik vraag mij af of een Volvo dealer het beste is (zeker ook het duurste).
En ja, ook voor mij is iedere euro er één...