nieuw hier. Tof forum met een schat aan informatie en knowhow!
Sinds een week ben ik op zoek naar een V70 benzine. Ik oriënteer me zowel in Duitsland als in Nederland, in België zijn blijkbaar nagenoeg alleen maar diesels te koop. Bij het inlezen hierover in het forum las ik het volgende van gebruiker flyingd in dit topic:
Is dit een normale constructie voor een particulier of geldt dit alleen voor bedrijven? Ik wil de auto privé gaan rijden en de (weinig) gereden kilometers bij mijn bedrijf in rekening brengen. De BTW achteraf terug vragen als particulier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat doe je als de handelaar de BTW niet terugstort?flyingd schreef:koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.
Wat het type betreft, wat is met het oog op de toekomst het meest verstandige om te kopen? Is een 200pk/luxere uitvoering op oudere leeftijd meer geliefd dan een V70 140/170pk?
Ik las ook over problemen met de ETM, betreft dit alle bouwjaren of alleen specifieke bouwjaren?