Aankoop V70 benzine.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Dag allemaal,

nieuw hier. Tof forum met een schat aan informatie en knowhow!

Sinds een week ben ik op zoek naar een V70 benzine. Ik oriënteer me zowel in Duitsland als in Nederland, in België zijn blijkbaar nagenoeg alleen maar diesels te koop. Bij het inlezen hierover in het forum las ik het volgende van gebruiker flyingd in dit topic:
flyingd schreef:koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.
Is dit een normale constructie voor een particulier of geldt dit alleen voor bedrijven? Ik wil de auto privé gaan rijden en de (weinig) gereden kilometers bij mijn bedrijf in rekening brengen. De BTW achteraf terug vragen als particulier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat doe je als de handelaar de BTW niet terugstort?

Wat het type betreft, wat is met het oog op de toekomst het meest verstandige om te kopen? Is een 200pk/luxere uitvoering op oudere leeftijd meer geliefd dan een V70 140/170pk?

Ik las ook over problemen met de ETM, betreft dit alle bouwjaren of alleen specifieke bouwjaren?
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Olvov schreef:Dag allemaal,

nieuw hier. Tof forum met een schat aan informatie en knowhow!

Sinds een week ben ik op zoek naar een V70 benzine. Ik oriënteer me zowel in Duitsland als in Nederland, in België zijn blijkbaar nagenoeg alleen maar diesels te koop. Bij het inlezen hierover in het forum las ik het volgende van gebruiker flyingd in dit topic:
flyingd schreef:koop een auto met MwSt. ausweisbar. (Mehrwertsteuer ausweisbar) dat houd in de het een BTW auto is.
als je hem koopt in Duitsland moet je de volle prijs betalen. maar zodra je hem hebt ingevoert kun je 16% van de aanschaf prijs terug krijgen bij de verkoper. (lees handelaar) Of je moet iemand kennen met een autobedrijf, die kan hem zonder deze Mehrwertsteuer ophalen.
Is dit een normale constructie voor een particulier of geldt dit alleen voor bedrijven? Ik wil de auto privé gaan rijden en de (weinig) gereden kilometers bij mijn bedrijf in rekening brengen. De BTW achteraf terug vragen als particulier heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. En wat doe je als de handelaar de BTW niet terugstort?

Wat het type betreft, wat is met het oog op de toekomst het meest verstandige om te kopen? Is een 200pk/luxere uitvoering op oudere leeftijd meer geliefd dan een V70 140/170pk?

Ik las ook over problemen met de ETM, betreft dit alle bouwjaren of alleen specifieke bouwjaren?
Je krijgt 16% terug (D) en kunt vervolgens 19% betalen (NL). Onzin verhaal, je betaalt sowieso btw.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Het door PiotrV70 gestelde is geheel correct. In Dld geen BTW betalen is hier BTW betalen. Tenzij je wat fraude gaat plegen met een dubbel factuurtje maar owee als de belastingdienst daar achter komt.

Je zult dus moeten gaan rekenen wat de verstandigste / goedkoopste optie is. En wat betreft de aankoop: Koop een auto die je naar de zin is met alle opties die je wilt hebben. Na invoer in NL wel naar de dealer om, tegen betaling, de BC op nederlands te zetten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

V70/2.4D/2003 schreef:Na invoer in NL wel naar de dealer om, tegen betaling, de BC op nederlands te zetten.
Of in de onderhandeling meenemen dat de verkoper dit regelt.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Ok duidelijk, dank jullie. En nee, dubbele factuurtjes gaan niet tot de bezigheden behoren.
Dat de BC op Nederlands gezet moet worden had ik inderdaad al gelezen, mocht ik bij een Duitse dealer kopen ga ik proberen dit "part of de deal" te maken.

Rest nog de vraag over de ETM, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Rest nog de vraag over de ETM, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.

ETM. is na MY 2003 helemaal verholpen.
Onder de ETM zit een stikker. als de stikker wit is heb je de (oude)
Is die geel nou ja dan heb je de nieuwe (kan je goed zien met een spiegeltje)
En de BC op NL zetten kost je ongeveer toch nog 150 euries
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

In Nederland kom ik het type niet tegen; een 2.0 T. Dus een 2 liter turbo. Is dit een versie die alleen in bepaalde landen is uitgebracht?
En is het sowieso wel aan te raden, of is deze motor eigenlijk te zwak voor een V70?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Voor hier neem je een 2.4 of 2.5. Ik ben niet zo van die kleine opgekrikte machines in het vooronder.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

V70/2.4D/2003 schreef:Voor hier neem je een 2.4 of 2.5. Ik ben niet zo van die kleine opgekrikte machines in het vooronder.
Dat kleine "ding" heeft pk,s zat en daar wil deze wagen best mee vooruit.
Als ik nu naar buiten kijk zie ik de BMW van de overburen een 520 ach ook maar 170pk blijft behelpen :D :D :D

Kortom dit is een prima motor .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die 2.0T is een veel lekkerdere machine dan de 2.4 of 2.5, is in NL op de S60 en de V70 leverbaar geweest
Volvo for life
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Zo te zien geen probleem dus, mooi.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Olvov schreef:Zo te zien geen probleem dus, mooi.
absoluut geen probleem met die 2.0T, en al 240Nm bij 1800 t/min
Volvo for life
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Vanmorgen erg vroeg een ritje naar Duitsland gemaakt en nu in het bezit van een V70 2.4 T automaat. Wow, wat een auto. :D
Foto's en bijzonderheden volgen, jullie vast enorm bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Gefeliciteer, heb je Duitsland opgezocht om een Nederlandse Volvo te "testen" of ben je daadwerkelijk voor een Duitse auto gegaan?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Dank je Bartv70.
Ik ben zeker daadwerkelijk en bewust voor een Duitse auto gegaan. Het aanbod hier in Nederland stond me zowel qua uitvoering, gereden kilometers en prijs niet echt aan. Na inlezen op dit forum en overleg met een vriend besloten dat het een V70T met in ieder geval automaat, leder, weinig kilometers en binnen een bepaald budget moest worden, en geen zilvergrijze.

Aangezien ik toch al de gehele dag achter een computer zit was het niet zo moeilijk om mobile.de elk uur te checken en meteen te reageren en een afspraak te maken als er een interessante auto op de site verscheen. Ik had alleen niet verwacht dat hij zo snel (na twee weken) in zicht zou komen, ik had me er op voorbereid dat het wel eens minstens een maand of twee, drie zou kunnen duren voor we zo'n krent uit de pap konden halen.

Het is een 2003 V70 2.4T, 80.000km, automaat, zwart leder, airco, navigatie, telefoon, HU 603, elektrische stoelen, stoelverwarming etc. etc. Dealer onderhouden, originele lak en buiten een klein putje in een van de deuren een superstrakke auto. Van binnen ziet hij er uit als nieuw, werkelijk nergens iets van slijtage te ontdekken.
Uiteraard heb ik iemand meegenomen die er verstand van heeft en was het een vereiste dat de volledige kilometer historie en onderhoudsfacturen aanwezig waren. Gezien de prijzen die hier in Nederland gerekend worden voor een 200PK met alle pakketten had ik dat hier nooit kunnen realiseren voor het budget wat we er voor uit hadden getrokken.

A.s dinsdag naar de RDW en hopelijk eind volgende week het kenteken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik zeg: mooie auto! Dat deukje even weg laten drukken door de huisdetailer :wink: want dat hoort niet in een z.g.a.n auto. En, ook niet geheel onplezierig, de komende jaren hoef je niet uit te kijken naar een andere auto want, Volvo is for life :P
Gefeliciteerd met de aankoop en vele fijne kilometers gewenst.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
marcelV70R
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
Locatie: soest

mooie auto hoor
heb je een geartronic of een normale AT
veel plezier met de auto

Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010

V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Ziet er zeker zeer goed uit goede kleur, veel km. plezier toegewenst
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Olvov schreef:Dank je Bartv70.
Ik ben zeker daadwerkelijk en bewust voor een Duitse auto gegaan. Het aanbod hier in Nederland stond me zowel qua uitvoering, gereden kilometers en prijs niet echt aan. Na inlezen op dit forum en overleg met een vriend besloten dat het een V70T met in ieder geval automaat, leder, weinig kilometers en binnen een bepaald budget moest worden, en geen zilvergrijze.

Aangezien ik toch al de gehele dag achter een computer zit was het niet zo moeilijk om mobile.de elk uur te checken en meteen te reageren en een afspraak te maken als er een interessante auto op de site verscheen. Ik had alleen niet verwacht dat hij zo snel (na twee weken) in zicht zou komen, ik had me er op voorbereid dat het wel eens minstens een maand of twee, drie zou kunnen duren voor we zo'n krent uit de pap konden halen.

Het is een 2003 V70 2.4T, 80.000km, automaat, zwart leder, airco, navigatie, telefoon, HU 603, elektrische stoelen, stoelverwarming etc. etc. Dealer onderhouden, originele lak en buiten een klein putje in een van de deuren een superstrakke auto. Van binnen ziet hij er uit als nieuw, werkelijk nergens iets van slijtage te ontdekken.
Uiteraard heb ik iemand meegenomen die er verstand van heeft en was het een vereiste dat de volledige kilometer historie en onderhoudsfacturen aanwezig waren. Gezien de prijzen die hier in Nederland gerekend worden voor een 200PK met alle pakketten had ik dat hier nooit kunnen realiseren voor het budget wat we er voor uit hadden getrokken.

A.s dinsdag naar de RDW en hopelijk eind volgende week het kenteken.

Afbeelding
Je bent toch niet dat stukje BPM vergeten?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

marcelV70R schreef:mooie auto hoor
heb je een geartronic of een normale AT
veel plezier met de auto
Marcel
Dank je Marcel. Het is een 2.4T Geartronic.
Maar ik ben echt " Volvo Blonde" :roll: Wat is het verschil tussen een normale AT en een Geartronic?
bartv70 schreef: Je bent toch niet dat stukje BPM vergeten?
Hahaha, nee ik ben niet vergeten dat mee te nemen in de berekening. Moet wel zeggen dat je er continue erg alert op moet zijn en er voor moet waken dat je jezelf voor de gek zit te houden.
Overmoedig zijn en het niet meenemen van de BPM in een bewuste beschouwing van het totale kostenplaatje zijn inderdaad de valkuilen van een auto kopen in Duitsland.
Het is erg belangrijk om voor je zoektocht een aantal basis voorwaarden te stellen en daar absoluut niet van af te wijken. Ook is een "adviseur/klankbord" handig, een persoon die je in het geval van overmoedig denken weer even terug naar de realiteit plaatst. Je ziet zoveel fraais voorbij komen en de verleiding om op een onverantwoorde manier je grenzen te verleggen is aanwezig.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”