Moeilijke keus!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

Ik sta voor een lastige keuze (maar wel een leuke...).

Ik mag een nieuwe (lease) V70 uitkiezen en sta met mijn jaarkilometrage voor de keus: óf de nieuwe 2.0T benzinemotor óf de nieuwe D3 163pk diesel. Beide motoren zijn nog niet beschikbaar in demo auto's dus dat kan geen doorslag geven.

Dus vraag ik jullie: wat zouden jullie doen in mijn plaats en vooral waarom?
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

D3, hoef je minder te tanken :-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Ligt eraan wat de kosten en specificaties van de twee motoren zijn ;)

Grote voordeel van een diesel is over het algemeen het lagere verbruik en de trekkracht. Weet niet of je dit vaak nodig heb? (trekhaak?)
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

Rob Bakker schreef:Ligt eraan wat de kosten en specificaties van de twee motoren zijn ;)
2.0T Momentum € 46.095 203PK, 300Nm vanaf 1750tpm, C label
D3 Momentum € 46.595 163PK, 400Nm vanaf 1400tpm, B label

Komt wel een trekhaak onder, maar uitsluitend om een vouwwagen te trekkken; niet écht boeiend dus wat dat betreft...
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zou voor de D3 gaan
Volvo for life
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Allebei pk,s zat maar dat koppel vanaf 1400rpm dat is lekker..
Lijkt me een heerlijke motor icm een automaat.(D3)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

En... een lekkere 5 cil sound...
veel koppel, grote actieradius
nee, geen twijfel: D3
(tenzij je een echte toerendraaier bent en er benzine door je aderen stroomt)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4319
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Zou voor de diesel gaan. De aanschafprijs is ongeveer gelijk ivm bijtellen, anders zou je nog voor de benzine kunnen gaan.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

Het is dus wel duidelijk wat jullie advies is: De D3...

Ik heb alleen één puntje van twijfel: het verschil in geluid tussen de 2.0T en de D3. Ik weet dat velen van jullie vinden dat de 5-cilinder diesel een fantastisch geluid geeft, maar ik ben van mening dat je een auto gewoon zo min mogelijk moet horen. Is de benzine dan niet belangrijk in het voordeel ten opzichte van de diesel?
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik heb een bij een vorige v70 een uitstapje naar een benzine uitvoering gemaakt, maar weer terug naar diesel, vanwege het koppel. Wil ook niet anders meer.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Rick H
3rd Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
Locatie: Almere

Ik zou lekker voor de benzine gaan, maar ik ben dan ook een petrolhead..

ik vind diesel voor tractoren wel handig als je de trekkracht nodig hebt voor een paardetrailer of sleurhut. gebruik je beide niet? lekker voor benzine gaan! (althans dat zou ik doen)

grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Gebruikersavatar
Fransosowitz
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
Locatie: Drenthe

Ga je voor handgeschakeld of automaat? Verschil powershift - geartronic zou dan je keuze misschien nog kunnen beinvloeden...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”