Ik sta voor een lastige keuze (maar wel een leuke...).
Ik mag een nieuwe (lease) V70 uitkiezen en sta met mijn jaarkilometrage voor de keus: óf de nieuwe 2.0T benzinemotor óf de nieuwe D3 163pk diesel. Beide motoren zijn nog niet beschikbaar in demo auto's dus dat kan geen doorslag geven.
Dus vraag ik jullie: wat zouden jullie doen in mijn plaats en vooral waarom?
Moeilijke keus!
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
D3, hoef je minder te tanken 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ligt eraan wat de kosten en specificaties van de twee motoren zijn 
Grote voordeel van een diesel is over het algemeen het lagere verbruik en de trekkracht. Weet niet of je dit vaak nodig heb? (trekhaak?)

Grote voordeel van een diesel is over het algemeen het lagere verbruik en de trekkracht. Weet niet of je dit vaak nodig heb? (trekhaak?)
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
2.0T Momentum € 46.095 203PK, 300Nm vanaf 1750tpm, C labelRob Bakker schreef:Ligt eraan wat de kosten en specificaties van de twee motoren zijn
D3 Momentum € 46.595 163PK, 400Nm vanaf 1400tpm, B label
Komt wel een trekhaak onder, maar uitsluitend om een vouwwagen te trekkken; niet écht boeiend dus wat dat betreft...
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zou voor de D3 gaan
Volvo for life
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Allebei pk,s zat maar dat koppel vanaf 1400rpm dat is lekker..
Lijkt me een heerlijke motor icm een automaat.(D3)
Lijkt me een heerlijke motor icm een automaat.(D3)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
En... een lekkere 5 cil sound...
veel koppel, grote actieradius
nee, geen twijfel: D3
(tenzij je een echte toerendraaier bent en er benzine door je aderen stroomt)
veel koppel, grote actieradius
nee, geen twijfel: D3
(tenzij je een echte toerendraaier bent en er benzine door je aderen stroomt)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zou voor de diesel gaan. De aanschafprijs is ongeveer gelijk ivm bijtellen, anders zou je nog voor de benzine kunnen gaan.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Het is dus wel duidelijk wat jullie advies is: De D3...
Ik heb alleen één puntje van twijfel: het verschil in geluid tussen de 2.0T en de D3. Ik weet dat velen van jullie vinden dat de 5-cilinder diesel een fantastisch geluid geeft, maar ik ben van mening dat je een auto gewoon zo min mogelijk moet horen. Is de benzine dan niet belangrijk in het voordeel ten opzichte van de diesel?
Ik heb alleen één puntje van twijfel: het verschil in geluid tussen de 2.0T en de D3. Ik weet dat velen van jullie vinden dat de 5-cilinder diesel een fantastisch geluid geeft, maar ik ben van mening dat je een auto gewoon zo min mogelijk moet horen. Is de benzine dan niet belangrijk in het voordeel ten opzichte van de diesel?
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik heb een bij een vorige v70 een uitstapje naar een benzine uitvoering gemaakt, maar weer terug naar diesel, vanwege het koppel. Wil ook niet anders meer.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
Ik zou lekker voor de benzine gaan, maar ik ben dan ook een petrolhead..
ik vind diesel voor tractoren wel handig als je de trekkracht nodig hebt voor een paardetrailer of sleurhut. gebruik je beide niet? lekker voor benzine gaan! (althans dat zou ik doen)
grt
Rick
ik vind diesel voor tractoren wel handig als je de trekkracht nodig hebt voor een paardetrailer of sleurhut. gebruik je beide niet? lekker voor benzine gaan! (althans dat zou ik doen)
grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Ga je voor handgeschakeld of automaat? Verschil powershift - geartronic zou dan je keuze misschien nog kunnen beinvloeden...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)