Hans, ik heb kennelijk mazzel met mijn garage. Ze hebben namelijk de auto goed onderzocht en gevonden dat het dus niet de sondes waren, maar een simpele scheur in een slang. Met als gevolg een hele sloot valse lucht. Nieuwe slang, nieuw klemmetje, meevaller.
En passant ook olielekkage opgelost. Bleek een kwestie van een afdichtplaatje en een beetje kit (een zogenaamde 'vriesplug' oid noemde de garagist het). Ten slotte ook verdeelkap vervangen, die was nogal ingebrand.
En hij gaat als de brandweer, maar dan sneller! Ik reed dus al sinds aankoop met een vermogenstekort (en heb niet eens geld op een IJslandse bank). Maar vergeleken met mijn 140pk voorganger vond ik 'm al aardig snel. Gas geven resulteert nu meteen in warp-speed. Ik vrees dat ik een steen onder het pedaal moet leggen om de flitsapparaten niet te hard te laten slijten.
O ja, die schaafplek op de bumper heb ik er gratis bij de koop bij gekregen. In plaats van garantie zullen we maar zeggen. Ik wil 'm in de loop der tijd steeds beter maken, dus die plek komt ook nog een keer aan de beurt.
Ferretje, rijvaardigheidstraining is ook geen gek idee. Bij Autovisie doen ze een leuke dag in een M3 (of eigen auto ook kan weet ik niet), maar dat is wel prijzig. Jij hebt trouwens aardige vervanging gevonden voor je R, helemaal niet vervelend lijkt me.