Nieuwe V70 R op het forum

Voor kenners: de "Roffel"
ChristiaanK
1st Gear member

Bedankt voor alle leuke reacties. Nu nog eens een kentekenplaathouder van het forum bestellen, dan ben ik ook wat herkenbaarder (voorzover nodig met deze kleur :-))

Hans, ik heb kennelijk mazzel met mijn garage. Ze hebben namelijk de auto goed onderzocht en gevonden dat het dus niet de sondes waren, maar een simpele scheur in een slang. Met als gevolg een hele sloot valse lucht. Nieuwe slang, nieuw klemmetje, meevaller.

En passant ook olielekkage opgelost. Bleek een kwestie van een afdichtplaatje en een beetje kit (een zogenaamde 'vriesplug' oid noemde de garagist het). Ten slotte ook verdeelkap vervangen, die was nogal ingebrand.

En hij gaat als de brandweer, maar dan sneller! Ik reed dus al sinds aankoop met een vermogenstekort (en heb niet eens geld op een IJslandse bank). Maar vergeleken met mijn 140pk voorganger vond ik 'm al aardig snel. Gas geven resulteert nu meteen in warp-speed. Ik vrees dat ik een steen onder het pedaal moet leggen om de flitsapparaten niet te hard te laten slijten.

O ja, die schaafplek op de bumper heb ik er gratis bij de koop bij gekregen. In plaats van garantie zullen we maar zeggen. Ik wil 'm in de loop der tijd steeds beter maken, dus die plek komt ook nog een keer aan de beurt.

Ferretje, rijvaardigheidstraining is ook geen gek idee. Bij Autovisie doen ze een leuke dag in een M3 (of eigen auto ook kan weet ik niet), maar dat is wel prijzig. Jij hebt trouwens aardige vervanging gevonden voor je R, helemaal niet vervelend lijkt me.
V70 R automaat, Saffran Pearl!
V70 2.5 10v automaat, blauw
Renault Scénic II (oeps!)
440 1.8 CVT
ferretje
4th Gear member

Tja, deze V70 rijdt voor dagelijks gebruik ook prima. Alleen mis ik af en toe de peekaatjes wel. Meestal rij ik echter in de Randstad en dan kun je toch geen snelheid maken....

Ik weet niet meer hoe die club heette waar ik die rijvaardigheidstraining heb gedaan. Was in Lelystad en deels in de eigen auto deels in een Astra OPC.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
ChristiaanK
1st Gear member

Tijd om het veRhaal weer eens aan te vullen. Want de R is nog niet klaar.

Zoals al gemeld waren 3 wielen krom. Bij vorige beurt constateerde de dealer dat dat ook mijn achterbanden stukgemaakt had. Als de bliksem dus nieuwe banden (het was echt gevaarlijk geworden). En dan die wielen weer recht. Dat heb ik laten doen door WheelTrim in Nijkerk, ca. 225,- (alleen recht maken, niet spuiten). Prima werk volgens mij. En met dank aan een mede-R rijder die voor een weekje zijn winterwielen aan me wilde lenen. Super!!!

Tussendoor nog probleem met koplampen, die gingen wat willekeurig uit. Nieuwe lichtschakelaar heeft dat weer opgelost.

Net weer een beurt met distributieriem. Met deurvanger (was stuk), accu (uit voorzorg, 't wordt winter), balanceren en automaatolie weer een smak geld armer. Maar hij kan er weer tegen. Balanceren heeft niet helemaal geholpen, vandaar nu voorzichtig maar 's aan het kijken naar nieuwe wielen.

Inmiddels wordt het ook eens tijd om wat aan de beschadigingen op de koets te laten doen. Iemand ideeën om dat voordelig te laten doen? Ik kwam wel ScratchRepair tegen. Zag er ok uit. Ook goede ervaringen?

Groeten, Christiaan
V70 R automaat, Saffran Pearl!
V70 2.5 10v automaat, blauw
Renault Scénic II (oeps!)
440 1.8 CVT
OVA
1st Gear member
Contacteer:

ChristiaanK schreef:Had foto's beloofd, maar nog niet geplaatst. Bij deze alsnog, hij is tenslotte wel een fotootje waard.
Nog steeds een briljante bak! Ik zag je staan op P6 vanmiddag. Nog steeds een natte droom sinds de reclame op eurosport eind jaren '90. Wat een gave kleur!

Net jammer dat al dat stof er op waait nu het zo droog is op P6!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Den skiljer er från mängden.

Hyundai Pony 1.5 GSi E2 227000km
V70 2.5 TDI comfort europa aut 2000 pas 235000km
Euro
2nd Gear member

Hey, mooie wagen en kleur :oops: 8)

Volgensmij zijn er nog meer C70's in Saffron Pearl dan V70R's
(Alhoewel de C70 SP's die ik ken er maar twee introline met de 18" BBS zijn zoals de mijne)
jpwg001
6th Gear member

Wat een prachtige auto. Ik heb een v70n, maar vind deze qua uiterlijk net wat stoerder. Alleen ben ik gevallen voor het interieur in de v70n. Dat vind ik een stuk mooier. Maar deze uitvoering... een beauty.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
t_w
4th Gear member

Mooie auto inderdaad ;)

Herken ik daar nu een stukje Enschede op de eerste foto's?

Als ik het goed zie, is dat dicht bij m'n werk. Heb de auto echter nog nooit zien rijden daar?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”