Al een tijdje rondgelezen op het forum ten tijde van mijn vorige V70, een 2.5 10v automaat. Nog bedankt voor de tip over het revisiesetje van de achterklep. De huidige eigenaar is vast blij dat 'ie niet meer rammelt. Ik heb 'm net verkocht ten faveure van een Saffran Pearl V70 R automaat, ook uit '98. Een gechipte ::D . En dat leek me een goed moment om me maar 's aan te melden.
De R heeft nu 208000 km op de teller, dus die kan nog wel even. Overzichtje van ingehaald onderhoud na aanschaf (3 weken geleden): voorbanden (Michelin Exalto), lambda-sonde lampje uit laten gaan dmv een nieuwe kat

Ervaringen tot nu toe: Fijn! Wel wat onrustiger door de lage banden, maar superstrak dankzij het onderstel. Motor is snel zat, de automaat echter niet bepaald. Misschien is het vloeken in de kerk, maar volgens mij zou 'ie met een DSG of CVT beter af zijn. Maar goed, ik ben klaar met zelf schakelen dus ik zal er aan moeten wennen. Nog niet echt hard gereden, daar is NL een beetje te klein en becameraat voor.
Eerste vraag ook meteen: las in het instructieboekje dat 'ie het meest blij wordt van RON 98, superplus dus. Nou is dat bij de aanbiedingspompen niet echt in de aanbieding. V-Power is goedkoper, maar RON 95. BP Ultimate is ongeveer net zo duur en wel RON 98. Iemand nog goede ervaringen met het een of ander in een R? Ik ga in elk geval alles maar eens proberen en zal het verbruik bijhouden.
GRRRoet, Christiaan