Hallo allemaal,
Ben nieuw hier dus een korte introductie van mezelf:
Mijn Bouwjaar 1978
Getrouwd 2 kids
1e auto 440 1.8 GL
2e auto V40 1.9 td
3e auto V70....???
Graag jullie advies.
Mijn vrouw en ik vinden de V70 een erg mooie auto. Zowel de classic als het huidige model.
Nu heb ik een classic op het oog met weinig kilometers, maar voor het bedrag dat ik voor deze moet neerleggen kan ik ook het nieuwe model kopen met dan alleen 20.000 meer op de teller.
Puur technisch gezien welke raden jullie dan aan:
V70 classic 2.4 140PK uit 02-2000 met 170.000 op de teller
of
V70 2.4 ...PK uit half 2000 met 200.000 op de teller.
Beide vinden we mooi dus welke voor en nadelen hebben beide uitvoeringen??
Groetjes,
Martijn
Aankoopadvies V70 classic of V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Technisch maakt het niet uit, voor de centen wel. De V70 classic (Roffel) is een uitloopmodel waar alle kinderziektes uit zijn. De V70N (De dikke Volvo) is een van de eerste waar, na 10 jaar, alle kinderziektes wel uitgehaald zullen zijn.
30 k, het model en de prijs zijn wat mij betreft de punten die bepalen welke je koopt. Zeker is dat je een kwaliteitsprodukt koopt. Spit het forum van de Roffel en V70 vanaf MY2000 eens door om te lezen wat forumleden er zoals mee beleven en, niet geheel onbelangrijk: Goede aankoopkeuring!
Of de motoren identiek zijn weet ik niet (beiden 140 PK?), mogelijk dat onze man uit Torslanda daar wat van kan vinden, maar zeker is wel dat twee ton het begin is van nog heel veel meer kilometers.
30 k, het model en de prijs zijn wat mij betreft de punten die bepalen welke je koopt. Zeker is dat je een kwaliteitsprodukt koopt. Spit het forum van de Roffel en V70 vanaf MY2000 eens door om te lezen wat forumleden er zoals mee beleven en, niet geheel onbelangrijk: Goede aankoopkeuring!
Of de motoren identiek zijn weet ik niet (beiden 140 PK?), mogelijk dat onze man uit Torslanda daar wat van kan vinden, maar zeker is wel dat twee ton het begin is van nog heel veel meer kilometers.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.04.2010 - 07:41
Bedankt voor de reacties!
Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic
.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic

Ik houdt jullie op de hoogte.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
....dan zou ik het wel weten.Oceanracer schreef:Technisch maakt het zeker wel uit. De classic is veel beter in elkaar gezet als de N. Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan. De classic heeft wel een zwakke verdamper die ALTIJD gaat lekken. Maar de N heeft weer een snel lekkende condensor. Maar ook haperende deursloten, defecte ETM's, slappe stabilisatierubbers, knikkende bedrading in de achterklep, storingsgevoelige ECC, afbladderende verf op de A- en dakstijl, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt, de classic is technisch een veel betere auto omdat er duurzamere onderdelen zijn gebruikt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Een V70classic is op de achterbak ruimer, echter in een V70n zit je voorin wat ruimer.
Ga met beide rijden. Persoonlijk zou ik niet terug willen naar een V70 classic, maar dat is meer vanwege het toch meer auto en wat moderner. Ik rij bij regelmaat nog in de S70 van mijn wederhelft, maar dat rijdt toch wel heel anders. Scheelt ook dat de S70 benzine is en de V70 een diesel
Ga met beide rijden. Persoonlijk zou ik niet terug willen naar een V70 classic, maar dat is meer vanwege het toch meer auto en wat moderner. Ik rij bij regelmaat nog in de S70 van mijn wederhelft, maar dat rijdt toch wel heel anders. Scheelt ook dat de S70 benzine is en de V70 een diesel
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ben benieuwd.Martijn1978 schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik ga straks een proefrit van ruim een uur maken in een classic.
Ik houdt jullie op de hoogte.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Duurt lang die proefrit... :roll:
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.04.2010 - 07:41
Haha inderdaad
In het kader van klokje rond...laten we het daar maar op houden...
We hebben in beide auto's gereden en de V70n had duidelijk onze voorkeur, puur gevoelsmatig.
Ik heb onze huidige auto (de v40) zonder extra kosten door de APK-keuring gekregen. Daarom hebben we besloten om nog een jaartje door te rijden met de huidige auto.
Toch bedankt voor alle reacties.
Groeten,
Martijn


In het kader van klokje rond...laten we het daar maar op houden...

We hebben in beide auto's gereden en de V70n had duidelijk onze voorkeur, puur gevoelsmatig.
Ik heb onze huidige auto (de v40) zonder extra kosten door de APK-keuring gekregen. Daarom hebben we besloten om nog een jaartje door te rijden met de huidige auto.
Toch bedankt voor alle reacties.
Groeten,
Martijn
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat was voor mij een showstopper, het interieur is nogal, eh, lelijk. Verder vind ik de classic een prachtige wagen die zolangzamerhand de status van youngtimer krijgt. Voor dagelijks gebruik toch liever de V70n.Oceanracer schreef:Nadeel is dat de classic van binnen wel wat gedateerd oogt, maar als dat je niet boeit zou ik mooi voor die classic gaan.
- BertilV70
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 22:25
- Locatie: Hengelo
Tja, kwestie van smaak.
Ik ben van een V40 2.0 16V(136PK) naar een V70n 2.4T(200PK) gegaan. Ik moet zeggen, een klasse beter rijden. Nu stuur ik 2 jaar in deze V70 en moet zeggen dat het een lekkere reisauto is. TOCH ben ik nu aan het kijken naar een V70R classic van bj2000 :redhotevil: . Ik vind dit type toch stoerder/strakker etc. Ik kan toch niet echt wennen aan de Volvo "heupen".
Maar goed, ik eindig waarmee ik begon, kwestie van smaak.
Ik ben van een V40 2.0 16V(136PK) naar een V70n 2.4T(200PK) gegaan. Ik moet zeggen, een klasse beter rijden. Nu stuur ik 2 jaar in deze V70 en moet zeggen dat het een lekkere reisauto is. TOCH ben ik nu aan het kijken naar een V70R classic van bj2000 :redhotevil: . Ik vind dit type toch stoerder/strakker etc. Ik kan toch niet echt wennen aan de Volvo "heupen".
Maar goed, ik eindig waarmee ik begon, kwestie van smaak.
1e: Ford Fiësta 1.1L bj.1977
2e: Opel Kadett E 1.6GT bj.1988
3e: Ford Escort 1.8XR3i bj.1993
4e: Volvo V40 2.0 16V bj.1997
5e: Volvo V70 2.4T bj.2000
Huidig: V70R bj.2000(It is a dream...)
2e: Opel Kadett E 1.6GT bj.1988
3e: Ford Escort 1.8XR3i bj.1993
4e: Volvo V40 2.0 16V bj.1997
5e: Volvo V70 2.4T bj.2000
Huidig: V70R bj.2000(It is a dream...)