Mijn XC70 moet om de 30.000 km een échte beurt. Zo staat het ook in het serviceboekje.
De garage adviseert een tussenbeurt (dus na 15000 km); dat staat niet in het boekje.
Is dat zo'n flauwekulbeurtje (checklistje van niks nalopen) of is dat toch wel een beetje serieus. Weet iemand dat?
tussenbeurtje
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
He da's toevallig. Dat viel me gisteren ook al op. Ik moet iedere ?20.000km? (2.5T) en ik zag toevallig op het kaartje, 10,000 km: vloeistoffen controleren, algemene inspectie.
Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Die "tussen beurt" kun je ook makkelijk zelf doen... alleen effe nalopen of alles functioneert zoals het hoort.. lijkt me niet te moeilijk.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20789
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volgens mij is zo'n tussenbeurt inderdaad vloeistoffen nalopen en een checklistje afwerken.
Bij mij staat het in ieder geval ook zo op het kaartje.
Dit is echter alleen indien je naar verhouding weinig rijdt. Als je 40.000 km/jaar maakt komt in mijn geval de auto elke 20.000 km al in de garage (2x/jaar) en hoeft die beurt niet. (zo is mij verteld door de dealer)
Bij mij staat het in ieder geval ook zo op het kaartje.
Dit is echter alleen indien je naar verhouding weinig rijdt. Als je 40.000 km/jaar maakt komt in mijn geval de auto elke 20.000 km al in de garage (2x/jaar) en hoeft die beurt niet. (zo is mij verteld door de dealer)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
Stel dat de remblokken niet vers meer zijn. Bij de reguliere beurt eigenlijk te vroeg is om ze te vervangen maar tot de volgende beurt gaan ze waarschijnlijk ook niet redden. Daar is de tussencheck voor. Dus niet alleen vloeistoffen, ook slijtage delen worden gecontroleerd zodat de berijder veilig op pad kan.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hoe kun je het beste zelf je remblokjes testen als je geen brug hebt enzo?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als ie niet meer remt, zijn ze op.
soms kun je tussen de velg doorkijken, haal anders het wiel er even af zodat je ook de achterste blokken ziet.
soms kun je tussen de velg doorkijken, haal anders het wiel er even af zodat je ook de achterste blokken ziet.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.VolvoMafia schreef:geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn)

XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Als je niet meer remt zit je al staal op staal en kunnen je remschijven aangetast zijn toch? Was gister bij de bandenboer en gluurde even naar de remblokjes toen de wielen eraf waren. Dat keek wel even makkelijk.VolvoMafia schreef:als ie niet meer remt, zijn ze op.
soms kun je tussen de velg doorkijken, haal anders het wiel er even af zodat je ook de achterste blokken ziet.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
En als ze op zijn zet ik er gewoon nieuwe op klusje van niets..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De specialist doet dat ook voor nop hoor! Stelt echt niets voor om even om de auto te lopen om alles te checken.....wil je geen rotgevoel geven hoorPeerTronic schreef:Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.VolvoMafia schreef:geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn).

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Begon me net daar goed over te voelen, dank je... :angryfire:Wolfs XC schreef:De specialist doet dat ook voor nop hoor! Stelt echt niets voor om even om de auto te lopen om alles te checken.....wil je geen rotgevoel geven hoorPeerTronic schreef:Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.VolvoMafia schreef: geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.
Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn).
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli