tussenbeurtje

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Mijn XC70 moet om de 30.000 km een échte beurt. Zo staat het ook in het serviceboekje.

De garage adviseert een tussenbeurt (dus na 15000 km); dat staat niet in het boekje.

Is dat zo'n flauwekulbeurtje (checklistje van niks nalopen) of is dat toch wel een beetje serieus. Weet iemand dat?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

He da's toevallig. Dat viel me gisteren ook al op. Ik moet iedere ?20.000km? (2.5T) en ik zag toevallig op het kaartje, 10,000 km: vloeistoffen controleren, algemene inspectie.

Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Die "tussen beurt" kun je ook makkelijk zelf doen... alleen effe nalopen of alles functioneert zoals het hoort.. lijkt me niet te moeilijk.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Volgens mij is zo'n tussenbeurt inderdaad vloeistoffen nalopen en een checklistje afwerken.

Bij mij staat het in ieder geval ook zo op het kaartje.
Dit is echter alleen indien je naar verhouding weinig rijdt. Als je 40.000 km/jaar maakt komt in mijn geval de auto elke 20.000 km al in de garage (2x/jaar) en hoeft die beurt niet. (zo is mij verteld door de dealer)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.

Stel dat de remblokken niet vers meer zijn. Bij de reguliere beurt eigenlijk te vroeg is om ze te vervangen maar tot de volgende beurt gaan ze waarschijnlijk ook niet redden. Daar is de tussencheck voor. Dus niet alleen vloeistoffen, ook slijtage delen worden gecontroleerd zodat de berijder veilig op pad kan.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Hoe kun je het beste zelf je remblokjes testen als je geen brug hebt enzo?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

als ie niet meer remt, zijn ze op.

soms kun je tussen de velg doorkijken, haal anders het wiel er even af zodat je ook de achterste blokken ziet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

VolvoMafia schreef:
PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.
Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.

Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn) ;-).
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

VolvoMafia schreef:als ie niet meer remt, zijn ze op.

soms kun je tussen de velg doorkijken, haal anders het wiel er even af zodat je ook de achterste blokken ziet.
Als je niet meer remt zit je al staal op staal en kunnen je remschijven aangetast zijn toch? Was gister bij de bandenboer en gluurde even naar de remblokjes toen de wielen eraf waren. Dat keek wel even makkelijk.
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

En als ze op zijn zet ik er gewoon nieuwe op klusje van niets..
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

PeerTronic schreef:
VolvoMafia schreef:
PeerTronic schreef:Klinkt als extra inkomsten voor de dealer, uitgaven voor mij en het voordeel blijft gissen.
geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.
Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.

Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn) ;-).
De specialist doet dat ook voor nop hoor! Stelt echt niets voor om even om de auto te lopen om alles te checken.....wil je geen rotgevoel geven hoor :)
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Wolfs XC schreef:
PeerTronic schreef:
VolvoMafia schreef: geen inkomsten, want het tussenbeurtje (de Tussencheck) kost je niets. Het is inderdaad een beurtje waarbij alles wordt gecontroleerd. De intervallen zijn zo groot, dat je kunt kiezen tussen de onderdelen (remmen, banden, etc) vroegtijdig te vervangen of halverwege nog eens te controleren.
Kijk, dan heb ik plotseling weer een goed gevoel dat ik'm naar de dealer breng i.p.v. de specialist. Kost wat, maar daar heb je ook wat voor.

Ben weer een gelukkig man (het kan zo simpel zijn) ;-).
De specialist doet dat ook voor nop hoor! Stelt echt niets voor om even om de auto te lopen om alles te checken.....wil je geen rotgevoel geven hoor :)
Begon me net daar goed over te voelen, dank je... :angryfire:
:wink:
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”