Het volgende probleem heb ik nu een aantal keren mee gemaakt
Het kan soms voorkomen dat mijn volvo na een tijdje rijden op eens vreemd gaat doen
hij bepaalt zelf het toerenaantal, van 1000 naar 3000 toeren heen en weer en het gaspedaal reageerd nog
maar iets en de motor loopt dan stationair ook gigantisch beroerd, het lijkt dan wel dat hij op 3 of 4 cilinders loopt.
Dit doet hij dan op gas en op benzine. zet ik hem dan eventjes uit en probeer het over een half uur weer dan
loopt hij weer hardstikke goed. Rara
Het is wel vreemd want ik heb er maar soms last van en anders loopt hij perfect. Kan dit iets met de temperatuursensor
zijn of met een luchtmassameter? ook heb ik gehoord dat mijn model een gevoelig gasklephuis heeft wat stuk kan
gaan.
Kan iemand mij dit probleem helpen en wie kent deze kenmerken?
gasklep stuk???
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Het komt voor dat na 180 a 220dkm gasklephuizen (ETM) stuk gaan. Soms eerder, soms 'nooit'.
vaak reageert de auto heel onbepaald op het gaspedaal. Ook stationair is dan dermate slecht dat de motor net niet afslaat.
TIp zo snelmogelijk de diagnose laten stellen bij een garage en vervangen door een nieuwe.
Als Luchtmassameter slecht is kan deze overgaan op de noodloop, dan verlies je veel vermogen maar reageert wel tamelijk direct op het gaspedaal. Ook krijg je dan een motormanagement melding. De ETM lijkt dit niet of pas te geven wanneer hij echt niet meer kan.
vaak reageert de auto heel onbepaald op het gaspedaal. Ook stationair is dan dermate slecht dat de motor net niet afslaat.
TIp zo snelmogelijk de diagnose laten stellen bij een garage en vervangen door een nieuwe.
Als Luchtmassameter slecht is kan deze overgaan op de noodloop, dan verlies je veel vermogen maar reageert wel tamelijk direct op het gaspedaal. Ook krijg je dan een motormanagement melding. De ETM lijkt dit niet of pas te geven wanneer hij echt niet meer kan.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Ik denk dat de ETM de boosdoener is.
Je geeft ook aan dat je LPG rijdt, dan zou ik hier ook even naar kijken klepspeling controleren ->>KLIK<<-
Wat is de km-stand?
Je geeft ook aan dat je LPG rijdt, dan zou ik hier ook even naar kijken klepspeling controleren ->>KLIK<<-
Wat is de km-stand?
- Anton2211
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 01.05.2009 - 19:48
- Locatie: Leidschendam
Komt me bekend voor. Had het probleem ook aantal jaren geleden bij mijn vorige S60. Na paar kilometer rijden ineens onregelmatig toerental schommelend tussen 1000 en 2000 toeren. Auto was ook niet vooruit te branden. Uitzetten, even wachten en weer starten en het probleem was tijdelijk over. De motor klonk ook zoals jij het beschrijft alsof niet alle cilinders mee draaien. Achteraf kwam ik erachter dat dit de noodloop is.
Naar garage geweest en die hebben de etm schoongemaakt. Volgens de garage was het of de etm of de lucht massa meter. Sinds de schoonmaak van de etm heb ik gelukkig geen problemen meer gehad. Mijn vorige s60 was een benzine 2.4 met toen 70.000 km op de teller uit 2001.
Ik denk dus ook in jouw geval dat het probleem de etm is. Je kan proberen hem te laten schoonmaken. Dit wil meestal wel helpen maar is vaak van tijdelijke aard. Succes.
Naar garage geweest en die hebben de etm schoongemaakt. Volgens de garage was het of de etm of de lucht massa meter. Sinds de schoonmaak van de etm heb ik gelukkig geen problemen meer gehad. Mijn vorige s60 was een benzine 2.4 met toen 70.000 km op de teller uit 2001.
Ik denk dus ook in jouw geval dat het probleem de etm is. Je kan proberen hem te laten schoonmaken. Dit wil meestal wel helpen maar is vaak van tijdelijke aard. Succes.
Volvo S60 2.0t 180pk aut. 2006
Volvo S60 2.4 140pk 2001
Nissan almera 1.6 pulsar sport
Nissan Sunny 1.4
Ford Escort 1.3 laser
Volvo S60 2.4 140pk 2001
Nissan almera 1.6 pulsar sport
Nissan Sunny 1.4
Ford Escort 1.3 laser
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01.05.2010 - 19:47
- Locatie: Vriezenveen
Gisteren heb ik het probleem zelf ook een x meegemaakt, de vorige keren
alleen mijn vrouw.
Ik wou optrekken vanuit een bocht en ineens viel het gas helemaal terug en
kon je er niets meer mee alleen in de nootstand zoals het hier boven beschreven staat.
kan ik de etm zelf ook schoonmaken?
alleen mijn vrouw.
Ik wou optrekken vanuit een bocht en ineens viel het gas helemaal terug en
kon je er niets meer mee alleen in de nootstand zoals het hier boven beschreven staat.
kan ik de etm zelf ook schoonmaken?
Ja, dat kan je.
Maar gezien de aantal keren dat je het nu al hebt meegemaakt, denk ik toch echt dat ie stuk is.
Maar gezien de aantal keren dat je het nu al hebt meegemaakt, denk ik toch echt dat ie stuk is.
Maar voor dat alles weer voorbij komt.
Hier staan alle antwoorden (+ foto's) op de vragen die je maar kunt bedenken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27281
Succes
Hier staan alle antwoorden (+ foto's) op de vragen die je maar kunt bedenken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27281
Succes
Dus niet, ook even de voornoemde topics door lezen.Tedskie schreef:Als je je Volvo bij de dealer aan de monitor hangt dan zien ze meteen adhv de foutcodes of je ETM stuk is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 19:59
Dus wel.Ik stond er zelf bij, mijn broer is nl monteur bij Volvo en had hem daar ook gekocht. De diagnose apparatuur gaf duidelijk aan dat de ETM defect was. Ik kreeg een nieuwe ETM. Wagen was nog onder garantie. dus koste mij niets
Tuurlijk, deze toevallig dan wel, maar meestal niet.Tedskie schreef:Dus wel.Ik stond er zelf bij, mijn broer is nl monteur bij Volvo en had hem daar ook gekocht. De diagnose apparatuur gaf duidelijk aan dat de ETM defect was. Ik kreeg een nieuwe ETM. Wagen was nog onder garantie. dus koste mij niets
Dan zal je toch echt moeten gaan meten en dat kan ook met de diagnose apparatuur.
Voor veel Volvo-monteurs niet weggelegd of weten dat niet.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Ik vond dit ook wel een mooie link!
http://denkweb.ongevallen.net/index.php ... s&Itemid=3
Succes !!
Laat wel eerst even de ETM software overzetten !!
http://denkweb.ongevallen.net/index.php ... s&Itemid=3
Succes !!
Laat wel eerst even de ETM software overzetten !!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Ook daarvoor: lees even de topics, revisie niet altijd een succes.SupervsDuc schreef:Ik vond dit ook wel een mooie link!
http://denkweb.ongevallen.net/index.php ... s&Itemid=3
Succes !!
Laat wel eerst even de ETM software overzetten !!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Ik heb nu 250.000 op de teller en nog nergens last van, betekent het dat het niet meer voorkomt?? na dit stand.steven460 schreef:Het komt voor dat na 180 a 220dkm gasklephuizen (ETM) stuk gaan. Soms eerder, soms 'nooit'.
vaak reageert de auto heel onbepaald op het gaspedaal. Ook stationair is dan dermate slecht dat de motor net niet afslaat.
TIp zo snelmogelijk de diagnose laten stellen bij een garage en vervangen door een nieuwe.
Als Luchtmassameter slecht is kan deze overgaan op de noodloop, dan verlies je veel vermogen maar reageert wel tamelijk direct op het gaspedaal. Ook krijg je dan een motormanagement melding. De ETM lijkt dit niet of pas te geven wanneer hij echt niet meer kan.
Ik bedoel die gasklephuis (ETM) vervangen of kan dit nog gebeurden?
- Jan58
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 22:09
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Zou ik niet zo zeker van zijn, bij mij moest het bij 225.000.
Eerst schoongemaakt en 2 maanden later alsnog een nieuwe geplaatst.
Let wel dat er ook gereviseerde gasklephuizen zijn, zijn beter dan de originele en ook van Volvo. ( prijs ong. hetzelfde).
Succes, groet,
Jan.
Eerst schoongemaakt en 2 maanden later alsnog een nieuwe geplaatst.
Let wel dat er ook gereviseerde gasklephuizen zijn, zijn beter dan de originele en ook van Volvo. ( prijs ong. hetzelfde).
Succes, groet,
Jan.
Volvo, je komt er verder mee dan de horizon
Volvo S60, 2.4 170 pk, 2001
Volvo S60, 2.4 170 pk, 2001
- stanley2401
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 07:46
Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
De dealer heeft toen de LMM vervangen en de gasklephuis, zonder resultaat.
Een keer bij uitlezen kwam de gaspedaalsensor uit de diagnose.
De dealer heeft deze in eerste instantie door gemeten en bleek volgens hun in orde te zijn. Weer mee rond gereden, was het probleem nog altijd aanwezig (in noodloop gaan met melding motor management sevice spoed)
Dit keer hebben ze de gaspedaal sensor vervangen. En eindelijk met resultaat. Kosten van de sensor is ongeveer 140 euro.
De dealer heeft toen de LMM vervangen en de gasklephuis, zonder resultaat.
Een keer bij uitlezen kwam de gaspedaalsensor uit de diagnose.
De dealer heeft deze in eerste instantie door gemeten en bleek volgens hun in orde te zijn. Weer mee rond gereden, was het probleem nog altijd aanwezig (in noodloop gaan met melding motor management sevice spoed)
Dit keer hebben ze de gaspedaal sensor vervangen. En eindelijk met resultaat. Kosten van de sensor is ongeveer 140 euro.
Volvo S40 2.0
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
Volvo S60 2.4 Bi-Feul
Volvo V40 1.8
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 16:04
Ik will off topic mij bij alexv70 aansluiten. Mijn ETM is ook defect en ondanks de adviezen van alexv70 heb ik hem bij actronics aangemeld en opgestuurd. Deze doen geen zaken met particulieren. maar met een bevriend garagebedrijf heb ik de etm daar toch naar toe opgestuurd. Hierna werd de order ongelofelijk moeizaam aangenomen en zelfs de eerste keer terug gestuurd zonder te repareren. Daarna weer opgestuurd met het verzoek hem te repareren met alle papieren die zij wensen.
Nu bel ik ze op ter controle of het dit keer wel goed is aangekomen. dan word ik me daar onvriendelijk behandeld.
Ik denk dat actronics genoeg werk heeft en dat wij volvo rijders beter naar een reparatie bedrijf kunnen gaan die wel blij zijn met een opdracht.
Groet Ben
Alexv70 Bedankt voor alle goede tips
Nu bel ik ze op ter controle of het dit keer wel goed is aangekomen. dan word ik me daar onvriendelijk behandeld.
Ik denk dat actronics genoeg werk heeft en dat wij volvo rijders beter naar een reparatie bedrijf kunnen gaan die wel blij zijn met een opdracht.
Groet Ben
Alexv70 Bedankt voor alle goede tips
Laatst gewijzigd door volvoben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.