t4 chippen

Geproduceerd bij NedCar in Born
menjo
7th Gear member

Marc schreef:
menjo schreef:Iedereen met een beetje inzicht in de natuurkunde heeft daar geen onderzoek voor nodig. Zwaarder belasten is meer slijtage.
Maar als je een auto chiptuned belast je 'm alleen zwaarder wanneer je plankgas geeft en niet wanneer je gewoon aan het cruisen bent. Dus je verliest inderdaad wat levensduur, maar dat is echt marginaal. Kwestie van iets eerder olie verversen. Zou een blok eerst 400K doen dan doet ie met tuning wellicht altijd nog 370K... en dan hebben de meesten de wagen al helemaal niet meer.
Ok hier heb ik even over nagedacht. Ik ben het er mee eens dat de meeste slijtage, laten we zeggen 90%, optreedt tijdens acceleren en decellereren (op de motor) en niet tijdens de redelijk statische suituatie constante snelheid rijden. Laten we zeggen dat je 20% (en dan neem ik het denk ik nog vrij ruim) van alle km dat je rijdt aan het accelereren bent. 90% van de slijtage bij 20% van de kilometers dus, dat betekent dat als de levensduur van de motor van 400dkm naar 370dkm (dat is bijna 10%, zowiezo niet marginaal lijkt me) de slijtage bij belasting dus bijna 2 keer zo groot is (met de door mij nog erg veilig gekozen percentages).
Jij bent nogal van onderzoeken enzo, dus ik zal er maar van uitgaan dat wat je zegt waarheid is.

Een beetje een onzin berekening natuurlijk, maar:
De skeptici worden nog al aangevallen op het ontbreken van harde cijfers over wat er kapot gaat, voor de voorstanders ontbreken deze cijfers net zo goed. Je gaat mij niet wijsmaken dat iemand die compleet door eigen schuld z'n auto naar de filistijnen helpt dat trots op een forum gaat lopen melden.
CeeBee
5th Gear member

M.A.W.
Chippen, maar pas op voor de risico's.......................
De topic starter wordt hier onterecht bang gemaakt dat na het chippen z'n auto ontploft, of gelijk in elkaar draait.

RICA chipt over de hele wereld via dealers, hebben net 2 nieuwe panden in NL. erbij , bestaan al een jaar of 10, zegt genoeg lijkt mij.

Maar pas op voor de niet verzekerde risico's
Neem gelijk een grotere downpipe, scheelt ook best wel, vrijwel risicoloos.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
menjo
7th Gear member

CeeBee schreef:M.A.W.
Chippen, maar pas op voor de risico's.......................
Precies
De topic starter wordt hier onterecht bang gemaakt dat na het chippen z'n auto ontploft, of gelijk in elkaar draait.
Dat heeft niemand gezegd. Er wordt zelfs helemaal nergens ook maar iets van die strekking genoemd. De pro-chippers beweren dat er geen risicos zijn en dat het gewoon kan. De skeptici zeggen, doe maar, maar pas op voor het risico, zoals jij nu een paar regels hierboven.
RICA chipt over de hele wereld via dealers, hebben net 2 nieuwe panden in NL. erbij , bestaan al een jaar of 10, zegt genoeg lijkt mij.
Dat lijkt me een beetje naief. Mensen met problemen komen niet bij hun terug, maar gaan naar een dealer of garage in de buurt. Daarnaast betaal je 500 euro voor nog geen uur werk. De marges zijn gewoon heel hoog, en Rica heeft als de mensen de straat uit rijden geen enkel financieel risico meer.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ik geloof niet dat hier ergens geschreven wordt dat een motor zomaar in elkaar draait, tuninggerelateerde problemen kunnen heel divers zijn, doorgaans zijn ze ook meer irritant dan echt fataal.

Als er via Volvodealers al een innige relatie met RICA zou bestaan zou die relatie er ook met Volvo Nederland moeten zijn, dat laatste is naar mijn stellige overtuiging niet het geval.
Een nieuw pand is naar mijn idee geen enkele garantie voor kwaliteit van een gelevert product.
menjo
7th Gear member

En nu vraag ik me af hoe de topicstarter er over denkt
CeeBee
5th Gear member

RICA heeft z'n eigen dealers(voor het chippen, geen Volvodealers).
De Volvo dealer chipt met RICA software.
Oa Volvo Zwitserland geeft wel garantie op een RICAchip (weet niet wat de voorwaarden zijn, maar ze geven wel garantie).

2 nieuwe filialen wilde ik alleen mee zegen dat als ze rotzooi verkopen , dat je het niet zo lang onder de zelfde naam uithoud, en helemaal geen extra vestigingen opent.

Ohja, je kan nog steeds een jaar garantie kopen..................
Denk dat ik nog een chip ga halen 8)
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

CeeBee schreef:Ohja, je kan nog steeds een jaar garantie kopen..................
Dat is maar beperkt juist, informeer eens naar de voorwaarden zou ik zeggen.
CeeBee
5th Gear member

Dat hoeft niet, ik hoef geen garantie ....................
(het is helemaal juist, het kan nog steeds, ik heb het nooit over voorwaarden gehad)

Ik heb vertrouwen in een goede chipboer.(RICA of MTE)
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

CeeBee schreef:Dat hoeft niet, ik hoef geen garantie ....................
(het is helemaal juist, het kan nog steeds, ik heb het nooit over voorwaarden gehad)

Ik probeerde dat kenbaar te maken gedurende deze topic, het staat dan misschien wel op de site van Rica maar ze doen het niet, en dat is een feit! ik zou een goede chipboer misschien ook wel vertrouwen, ken je er eentje?
gelebanaan
4th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:
CeeBee schreef:Dat hoeft niet, ik hoef geen garantie ....................

Ik probeerde dat kenbaar te maken gedurende deze topic, het staat dan misschien wel opm de site van Rica maar ze doen het niet, en dat is een feit!
Ik zou een goede chipboer misschien ook wel vertrouwen, ken je er eentje?
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
CeeBee
5th Gear member

bart simpson schreef: Ik probeerde dat kenbaar te maken gedurende deze topic, het staat dan misschien wel op de site van Rica maar ze doen het niet, en dat is een feit! ik zou een goede chipboer misschien ook wel vertrouwen, ken je er eentje?
Zal het wel een keertje aan de Roel de chipgoeroe vragen over die garantie.

En een goede chipboer, als ik er 1 ken hoor jij het als eerste. 8)

Oh ja , ze verkopen daar ook meestal kat.loze downpipes.
Nog meer rendement van je chip. :lol:
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

CeeBee schreef:Ik heb vertrouwen in een goede chipboer.(RICA of MTE)
dit is net zo'n discussie als lpg in een nieuwe Volvo.
Volvo brengt het zelf niet meer op de markt, dus voor Bart kan het dan ook niet meer. :roll:
menjo
7th Gear member

Yep, laten we die discussie ook weer eens voeren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Ludo, het is off topic
Dat lpg verhaal is van een heel andere orde, Volvo heeft het niet voor niets afgeblazen, gas is momenteel icm een nieuwe Volvo nu eenmaal geen gelukkige combinatie.
Het heeft vrijwel altijd met exploitatiekosten van doen en als er eens een nieuwe kop op moet die niet door garantie gedekt wordt ga je al snel niet meer uitkomen.
Bij 40.000km per jaar zijn er al legio leasemaatschappijen die benzine adviseren boven gas of diesel.
Dus wat is er mis met een kritische noot?
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:.... gas is momenteel icm een nieuwe Volvo nu eenmaal geen gelukkige combinatie.
zie je, dat bedoel ik dus.
dit is jouw mening.
lpg bedrijven (en daarme bedoel ik nogmaals) vakmannen laten iedere auto probleemloos op lpg rijden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En de dealers (eigenlijk meer Volvo Nederland) laten jou aan het gas gaan met garantieproblemen rond een cilinderkop,
of is jouw ervaring anders?
Er zijn vrijwel geen leasemaatschappijen die een Volvo op gas in willen zetten, maar dat zal mijn mening wel weer zijn.
Deze draad is in deze topic overigens niet gewenst, dus ik laat het hierbij.
Ludo
6th Gear member

k'zou haast vragen of je hardhorig bent. :lol:
gasinbouw bij een vakman brengt geen kopprobleem mee.
geloof dat nou eens een keer.
voor leasemaatschappijen is er dus ook niets te verdienen bij zo'n inbouw, daar moet het allemaal goedkoop zijn en niks anders.
het gasfx verhaal is daar een perfect voorbeeld van.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ludo schreef:k'zou haast vragen of je hardhorig bent. :lol:
gasinbouw bij een vakman brengt geen kopprobleem mee.
geloof dat nou eens een keer.
voor leasemaatschappijen is er dus ook niets te verdienen bij zo'n inbouw, daar moet het allemaal goedkoop zijn en niks anders.
het gasfx verhaal is daar een perfect voorbeeld van.
Ik ben inderdaad niet bereid dat van je te geloven, heb ook door vaklieden ingebouwde installaties met kopproblemen gezien en ben meermalig geconfronteerd met withete klanten na afwijzing hun garantieclaim door de serviceinspecteur van Volvo Nederland.
Leasemaarschappijen hebben belang bij een goed functionerende leaseauto die aan het einde van het contract ook nog eens goed te verkopen is, en een Volvo op gas is een moeilijk verhandelbare auto.
Meen na jouw antwoord te hebben gelezen nog gemotiveerder dat jij op al die aspecten net te weinig kijk hebt dus stop met deze discussie.
Grt
BS
Ludo
6th Gear member

te weinig kijk?.
het is een feit dat leasemaatschappijen voor de laagste prijs gaan, dat kan je niet ontkennen.
de vaklieden die je daaraan verbind zijn installateurs, die krijgen een vast bedrag om een standaard lpg systeem in te bouwen, die gaan écht geen tijd steken in een perfecte afstelling van motor-lpg.
CeeBee
5th Gear member

Heren, wel ontopic blijven, ging net zo lekker. :mrgreen:
Deze t4 rijdt nog niet op gas.............................
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”