Hij is full options. volvo handfree tel, nav, airo. etc.
Er schiet me iets te binnen. Kan de tik niet een verstuiver zijn die aan het verslijten is. Mijn baas vertelde mij 4 maanden geleden dat de auto soms happerde. de dealer zei dat het een verstuiver is. Maar het probleem is 3 maanden geleden vanzelf opgehouden. Kan dit niet de tik zijn?
volvo s60 D5 2005
- Paul-S70R
- 2nd Gear member
En... wat zei de dealer?
Laag oliepeil ofzo of toch te verstuiver?
Laag oliepeil ofzo of toch te verstuiver?
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
BMW 520i exe leder 1993
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
-
- 1st Gear member
Terug van de dealer
Natuurlijk was de auto warm en tikte niet. De verstuivers lekken niet. Dat zag hij zo op het oog. Maar soms kan een verstuiver inderdaad tikken. Het zou kunnen dat een van de kleppen even niet voldoende olie kreeg zei hij. Maar moeilijk te zeggen zo. Hij heeft op de computer gehangen en alles was ok. Tevens had de auto 5000km geleden een grote beurt gehad incl. nieuwe schijfremmen voor. Automaat schakelde ook prima. Ik moest vandaag beslissen anders werd hij ingeruild. Ik heb het risico maar genomen. Moet wel zeggen wat rijd zo'n bak toch heerlijk.
PS de wagen werd niet ingeruilt bij dezelfde dealer. anders hadden ze er natuurlijk baat bij om hem de hemel in te prijzen.
Natuurlijk was de auto warm en tikte niet. De verstuivers lekken niet. Dat zag hij zo op het oog. Maar soms kan een verstuiver inderdaad tikken. Het zou kunnen dat een van de kleppen even niet voldoende olie kreeg zei hij. Maar moeilijk te zeggen zo. Hij heeft op de computer gehangen en alles was ok. Tevens had de auto 5000km geleden een grote beurt gehad incl. nieuwe schijfremmen voor. Automaat schakelde ook prima. Ik moest vandaag beslissen anders werd hij ingeruild. Ik heb het risico maar genomen. Moet wel zeggen wat rijd zo'n bak toch heerlijk.
PS de wagen werd niet ingeruilt bij dezelfde dealer. anders hadden ze er natuurlijk baat bij om hem de hemel in te prijzen.
Ik denk dat je daar een goede koop aan hebt. Grote beurt + schijven wat wil je nog meer.....
Maar.... nu hier natuurlijk wel even foto's plaatsen van je aanwinst.

-
- 4th Gear member
Ik denk ook dat je een goede deal gedaan hebt, prijs is o.k. Mijn auto heeft ook een tikje bij de koude start. Het is alleen moeilijk te omschrijven. Het komt iig door de koude motor. Mijn vorige d5 had exact hetzelfde geluid. Hoort bij de motor.
Veel plezier, gaat vast wel lukken, en laat je auto nog eens zien.
Veel plezier, gaat vast wel lukken, en laat je auto nog eens zien.
- Paul-S70R
- 2nd Gear member
Wellicht te dunne olie..
Ik ben van ow30 naar 5w30 gegaan en ben het getik kwijt.
Veel plezier iig met je nwe aanwinst.
Ik ben van ow30 naar 5w30 gegaan en ben het getik kwijt.
Veel plezier iig met je nwe aanwinst.
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
BMW 520i exe leder 1993
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
BMW 520i exe leder 1993
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
-
- 5th Gear member
Ja idd, schijfremmen voor en grote beurt e.d. Als dan ook nog eens distributie + rest onlangs is gedaan + goede bandjes, dan kun je nog heeel lang relaxed en goedkoop rijden!AlexV70 schreef:Ik denk dat je daar een goede koop aan hebt. Grote beurt + schijven wat wil je nog meer.....
-
- 1st Gear member
De Distrubutieriem is vervangen bij de 160.000km dus nog een ton te gaan:-)
Wat ook wel prettig is dat er een set winterbanden met stalen velgen bij zitten. Moet ze binnenkort even ophalen bij de dealer. De huidige zomerbanden zijn ook nog redelijk. Zeker om een jaar verder te rijden. Ik hoop dat ik de auto deze week heb. Mijn baas heeft een s80 van 1 jaar oud gekocht. Dus de levertijd zal niet zo lang zijn:-). Ik laat de auto van binnen en buiten helemaal stomen, poetsen en polijsten. Kan dit doen via een vriend van me die goede contacten heeft bij een auto poets bedrijf. Zodra dit gebeurd is maak ik even wat foto's en zet ze op deze site. Ik dank jullie alle voor jullie reacties. Dit heeft me best wel gehopen om een beter inzicht te krijgen.
De dealer (Henk Scholten in Nijmegen) heeft trouwens de keurig van de aankoop voor niets voor me gedaan omdat de auto daar altijd in onderhoud is geweest. Een goede service moet ik toch even zeggen.
Wat ook wel prettig is dat er een set winterbanden met stalen velgen bij zitten. Moet ze binnenkort even ophalen bij de dealer. De huidige zomerbanden zijn ook nog redelijk. Zeker om een jaar verder te rijden. Ik hoop dat ik de auto deze week heb. Mijn baas heeft een s80 van 1 jaar oud gekocht. Dus de levertijd zal niet zo lang zijn:-). Ik laat de auto van binnen en buiten helemaal stomen, poetsen en polijsten. Kan dit doen via een vriend van me die goede contacten heeft bij een auto poets bedrijf. Zodra dit gebeurd is maak ik even wat foto's en zet ze op deze site. Ik dank jullie alle voor jullie reacties. Dit heeft me best wel gehopen om een beter inzicht te krijgen.
De dealer (Henk Scholten in Nijmegen) heeft trouwens de keurig van de aankoop voor niets voor me gedaan omdat de auto daar altijd in onderhoud is geweest. Een goede service moet ik toch even zeggen.
-
- 5th Gear member
Ik rij zelf een S60 D5 2005, ik lees dit echter te laat
Wat ik niet snap is dat je enerzijds zegt dan de auto goed onderhouden is (dealer), maar anderzijds dat de vervanging van een defecte verstuiver is verschoven naar de toekomst. Is er zo wie zo nog wel onderhoud aan de auto gedaan in het afgelopen jaar? Ik denk trouwens niet dat die door jouw genoemde tik van een defecte verstuiver komt, of er moet al een klep verbrand zijn doordat die verstuiver niet goed werkte.
Maar best wel een beest hoor zo'n D5, een eind 2005 is MY 2006 en heeft zelfs 185 pk.

Ik zou me over het zakelijk vermogen van je baas maar niet te veel zorgen maken, als ik dit zo lees is daar niks mis mee.
Wat je ook besluit, heel veel succes gewenst met of zonder D5
Edit: Ik lees net de laatste berichten en dat je de auto dus i.d.d. gekocht hebt. En ook dat de laatste onderhoudsbeurt nog netjes is uitgevoerd. De prijs is in ieder geval niks mis mee. Nogmaals veel plezier gewenst met de D5 D:

Wat ik niet snap is dat je enerzijds zegt dan de auto goed onderhouden is (dealer), maar anderzijds dat de vervanging van een defecte verstuiver is verschoven naar de toekomst. Is er zo wie zo nog wel onderhoud aan de auto gedaan in het afgelopen jaar? Ik denk trouwens niet dat die door jouw genoemde tik van een defecte verstuiver komt, of er moet al een klep verbrand zijn doordat die verstuiver niet goed werkte.
Maar best wel een beest hoor zo'n D5, een eind 2005 is MY 2006 en heeft zelfs 185 pk.

Ik zou me over het zakelijk vermogen van je baas maar niet te veel zorgen maken, als ik dit zo lees is daar niks mis mee.
Wat je ook besluit, heel veel succes gewenst met of zonder D5

Edit: Ik lees net de laatste berichten en dat je de auto dus i.d.d. gekocht hebt. En ook dat de laatste onderhoudsbeurt nog netjes is uitgevoerd. De prijs is in ieder geval niks mis mee. Nogmaals veel plezier gewenst met de D5 D: