Sinds begin maart trotse eigenaar van een erg mooie Volvo S80 2.9 uit 1999 met 210.000Km op de teller. Gekocht van een ex Volvo monteur uit Hardewijk, hij is daar ook bij de Volvo garage in onderhoud geweest, facturen heb ik er ook bij.
Tot nu toe het volgende mee gehad:
- Lambda sonde lampje gaat branden
- Olie lampje gaat branden nadat ik een parkeergarage in rijd naar beneden. Olie gechecked, was onder het minimum, ANWB heeft toen twee liter 5W40 bijgevuld.
Goed, afgelopen weekend naar Valkenburg en Maastricht geweest en terug naar Hengelo (overijssel) +- 550/600Km bij elkaar.
In de parkeergarage wilde centrale deurvergrendeling niet meer dicht, de andere knopjes op de afstandbediening deden het nog wel. Ik heb toen de sleutel in het contact gestoken, Lambda sonde lampje en olie lampje branden WEER. Ik heb olie gepeild en hij bleek weer rond het minimum te zitten. Auto 5 minuten laten staan, weer gepeild en toen was de olie weer op het oude niveau, auto weer aan en geen controle lampjes meer, deur ging ook weer gewoon op slot.
Gisteren halverwege de terugreis nog maar een liter 5W40 vol syntheet bijgegooit.
Bijna thuis op de snelweg begint mijn vriendin die reed ineens paniekerig "IK KAN GEEN GAS MEER GEVEN OOOH OOOH"

ANWB gebeld, na 3 kwartier ANWB er bij, olie gepijld was goed, auto in contact Lambda+Olie lampje, auto aan en geen lampjes meer loopt gewoon mooi. Kon ik weer door naar huis.
De vorige eigenaar heeft mij bij het kopen gezegd dat bij hem 2x midden op de snelweg de auto uitviel, hij heeft toen de ETM vervangen en de nieuwste software, bleek het aan een relais te liggen, maargoed het lijkt nu dat ik dit ook weer heb?
Komt iemand dit bekend voor? Toch maar eens naarde Lambda sondes laten kijken misschien?