Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
Om te janken ...die beurt...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
en zelf werk je pro bono?bartv70 schreef:Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ bartV70, hoe liggen deze uurlonen bij andere merken?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Zie 2 stapjes omhoog, vanaf jouw post gezienbart simpson schreef:@ bartV70, hoe liggen deze uurlonen bij andere merken?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Nee hoor want dan konden we die "dure"VolvoMafia schreef:en zelf werk je pro bono?bartv70 schreef:Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.bart simpson schreef:@ BartV70, waarom ben jij ooit van een goedkope Fiat naar een dure V70 gegaan?
V70 noooooiiiit betalen

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Wat voor auto's rijden die dan in vredes naam, mijn auto hoeft maar 1x per jaar uit elkaarbart simpson schreef:dat zware en vieze werk valt wel mee, ze staan bij mij iedere zaterdag voor de lol hun eigen auto uit elkaar te halen...
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zie de toyota Aygo, nu is dat geen Volvo maar een kleiner autootje, feit blijft dat er net zo goed iemand een tijd X mee bezig is, bij een merkdealer van een redelijk tot goed merk, in een mooi pand enz enz. Dit is trouwens zo van de toyota website geplukt. Je ziet hoeveel van die 107/aygo/C1's er rond rijden voor dat geld!945i schreef:Ik denk dat de eerste merkdealer die met een superstrak en concurrerend prijzenplan voor onderhoud komt, een enorme boost aan zijn verkopen geeft (en misschien zelfs wat klanten terughaalt.) ::!:
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 15.000 km € 112,–
Na 1 jaar € 112,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 30.000 km € 216,–
Na 2 jaar € 216,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 45.000 km € 112,–
Na 3 jaar € 112,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 60.000 km € 224,–
Na 4 jaar € 261,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 75.000 km € 112,–
Na 5 jaar € 112,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 90.000 km € 270,–
Na 6 jaar € 270,–
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
geen droog brood in te verdienen dus, ken meerdere Toyotadealers die er de brui al aan gegeven hebben.
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Als ik het onderhoud vergelijk met mijn Peugeot wat ik drie jaar geleden had, is het maar iets duurder bij de Volvo. Maar alles wat mijn Volvo biedt is het waard!
En ik rij speciaal uit Amsterdam naar Waddinxveen omdat ik erg blij ben met alle service die ze daar hebben. Alles heeft zijn prijs, maar het is alles waard en ik zou niet zonder willen.
En ik rij speciaal uit Amsterdam naar Waddinxveen omdat ik erg blij ben met alle service die ze daar hebben. Alles heeft zijn prijs, maar het is alles waard en ik zou niet zonder willen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Er heeft hier ook niemand gezegd dat je er rijk mee zou moeten worden. Feit is wel dat mensen nu in een toyota gaan rijden en daar waarschijnlijk ook graag terug komen voor een andere/nieuwe/grotere auto. Hiermee vergroot je je afzetmarkt en daardoor kun je nog winst maken. Grotere volumes, met als bijkomend voordeel dat je je overhead kunt delen over meer klanten en je de concurrentie de markt uit drukt.
Wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik voor geen goud een toyota zou rijden van vergelijkbare grootte als de S60, maar dat is persoonlijk. Ik heb er dan ook voor gekozen met een bepaald gevoel voor auto's, iets dat vele mensen niet hebben en er daarom dus niet substantieel meer geld voor willen betalen. Hier op een forum zijn het toch wel de liefhebbers voor een zeer groot deel.
Wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik voor geen goud een toyota zou rijden van vergelijkbare grootte als de S60, maar dat is persoonlijk. Ik heb er dan ook voor gekozen met een bepaald gevoel voor auto's, iets dat vele mensen niet hebben en er daarom dus niet substantieel meer geld voor willen betalen. Hier op een forum zijn het toch wel de liefhebbers voor een zeer groot deel.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik verkoop geen auto's en ik doe geen onderhoud aan auto's. Maw, ik kost het bedrijf geld en lever niet direct geld op. Via welk kanaal moet mijn salaris dan betaald worden?bartv70 schreef:Nee hoor want dan konden we die "dure" V70 noooooiiiit betalenVolvoMafia schreef:en zelf werk je pro bono?bartv70 schreef: Mijn vrouw werk keihard (voor de overdaad) en de discussie gaat hier over uurtarieven, die liggen bij de off. Fiat dealer op een zelfde, discutabel, niveau.
Probeer je alleen maar in te laten zien dat elk bedrijf mensen in dienst heeft die betaald moeten worden... Overal mag geld verdiend worden behalve in de autobranche... Denk dat er andere branches zijn waar we beter over oplichting kunnen praten...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb trouwens voor een beter beeld ook even de kosten voor een Avensis opgezocht, die is iets beter te vergelijken met een middenklasser Volvo.
Avensis
1.6/1.8/2.0 benzine
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 15.000 km € 143,–
Na 1 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 30.000 km € 329,–
Na 2 jaar € 329,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 45.000 km € 143,–
Na 3 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 60.000 km € 322,–
Na 4 jaar € 298,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 75.000 km € 143,–
Na 5 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 90.000 km € 435,–
Na 6 jaar € 329,–
Avensis
1.6/1.8/2.0 benzine
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 15.000 km € 143,–
Na 1 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 30.000 km € 329,–
Na 2 jaar € 329,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 45.000 km € 143,–
Na 3 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 60.000 km € 322,–
Na 4 jaar € 298,–
KLEINE ONDERHOUDSBEURT
Na 75.000 km € 143,–
Na 5 jaar € 143,–
GROTE ONDERHOUDSBEURT
Na 90.000 km € 435,–
Na 6 jaar € 329,–
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Het is zoals je zelf schrijft, en dat is niet negatief bedoeld," Ik verkoop geen auto's en ik doe geen onderhoud aan auto's. Maw, ik kost het bedrijf geld en lever niet direct geld op. Via welk kanaal moet mijn salaris dan betaald worden?"VolvoMafia schreef: Probeer je alleen maar in te laten zien dat elk bedrijf mensen in dienst heeft die betaald moeten worden... Overal mag geld verdiend worden behalve in de autobranche... Denk dat er andere branches zijn waar we beter over oplichting kunnen praten...
Dit is bij nagenoeg alle bedrijfstakken zo, de directen moeten het salaris van de indirecten "verdienen" en daar is op zich niets mis mee.
De "garage op de hoek" heeft vaak geen indirecten en dus veel lagere overheadkosten, dat wil wel zeggen dat ze net zulk goed werk kunnen leveren voor minder geld.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Met transparant bedoel ik gespecificeerd. Een totaalpakket geeft me geen inzicht. Ik denk dat zo'n totaalpakket een gemiddelde prijs is over alle werkzaamheden voor een standaardbeurt en ik wil graag weten hoe dat is opgebouwd.
Overigens een Aygo zal toch wel niet te vergelijken zijn met een V70 qua onderhoud.....
Overigens een Aygo zal toch wel niet te vergelijken zijn met een V70 qua onderhoud.....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ik weet het niet of ze "net zo'n goed werk afleveren". Het is mogelijk. Alles heeft z'n prijs en een Volvodealer heeft meer overhead inderdaad.bartv70 schreef: De "garage op de hoek" heeft vaak geen indirecten en dus veel lagere overheadkosten, dat wil wel zeggen dat ze net zulk goed werk kunnen leveren voor minder geld.
Zelfde als met de internetverkopers die maar weinig overhead hebben, dat drukt de kosten.
Nu nog wachten tot ik mijn XC70 on-line virtueel kan laten onderhouden

XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met "on call" kun je software upgeload krijgen onder het rijden
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ligt dat aan de gene die vooraan wil zitten of degene die de stoeltjes beheerd?jpwg001 schreef:Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Vergeet trouwens ook niet de niet-declarabele uren. Een niet onaanzienlijk deel van de werkplaatsuren kunnen niet in rekening gebracht worden bij een klant. Je kan de werkplaats natuurlijk nooit voor 100% volplannen; monteurs moeten vaak gratis lampjes vervangen; sommige reparaties duren langer dan het standaardtarief voorschrijft etc. etc.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Zal te maken hebben met vraag en aanbod, kwailiteit etc. Degene die de stoeltjes beheert, stelt een prijs vast (dat hebben we in de Nederlandse bouwwereld ook wel gezien). Maar niemand verplicht jou op de eerste rang te zitten. Je kunt ook tweede of derde rang zitten, dat kan dan wel voor een dubbeltje, of minder...bartv70 schreef:Ligt dat aan de gene die vooraan wil zitten of degene die de stoeltjes beheerd?jpwg001 schreef:Daar gaat het toch om? Is het alles jou waard? Als je dat vindt, is het goed. Als je dat niet vindt, ook goed, maar dan moet je niet gaan zeuren. De tijd dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kon zitten is pre-historie te noemen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.