Iedereen spreekt hier over € 1200, maar als ik het goed lees waren de voorbanden wel goed en het onderhoud uitgevoerd volgens de regels van de kunst. Die kosten (die je toch moest maken) mag je dus eerlijkheidshalve nu niet mee opnemen in je verhaal.
Voor de rest vind ik wel dat een gratis vervangwagen ter beschikking moet staan tot het probleem is opgelost, en ik denk dat het bij de meeste dealers zo wel zal zijn, is dat bij jouw dealer niet zo, dan is het aan u om die dealer achteraf op zijn manier van werken te beoordelen en daar je conclusies uit moet trekken.
Probleem met dealer?
- Oceanracer
- Geartronic member
Ben ik met je eens. Kosten voor die unit zijn € 550,00 en voor een goede set banden ben je ook zomaar € 350,00 kwijt. Kost de beurt dus € 300,00 en dat is dan weer voordelig. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- ewing
- 2nd Gear member
Als de dealer daadwerkelijk heeft aangegeven dat het probleem verholpen zou zijn met het vervangen van het betreffende onderdeel en achteraf vast is komen te staan dat dit niet het euvel was, dan is de dealer in dat gedeelte van haar verplichtingen in beginsel toerekenbaar tekortgeschoten.
Je zult de dealer dan in de gelegenheid moeten stellen om een en ander alsnog deugdelijk te herstellen. Voor zover blijkt dat het betreffende onderdeel zonder reden is vervangen en er iets anders hersteld/vervangen zal moeten worden, dan zullen de kosten daarvoor opnieuw moeten worden berekend. Per saldo zou dit overigens nog kunnen betekenen dat je kostbaarder uit bent, omdat de juiste reparatie prijziger is. Daarbij is ook nog mogelijk dat het vervangen van het onderdeel wel degelijk heeft bijgedragen aan de oplossing van het euvel en die kosten dus wel terecht zijn gemaakt.
Dat laat onverlet dat je tegelijkertijd de dientengevolge door jou geleden (redelijke) schade kunt verhalen op de dealer. Bijvoorbeeld, kosten voor een huurauto. Als het gebrek vast staat, doet de dealer er mijns inziens dan ook verstandig aan om een leenauto aan je ter beschikking te stellen.
Je zult de dealer dan in de gelegenheid moeten stellen om een en ander alsnog deugdelijk te herstellen. Voor zover blijkt dat het betreffende onderdeel zonder reden is vervangen en er iets anders hersteld/vervangen zal moeten worden, dan zullen de kosten daarvoor opnieuw moeten worden berekend. Per saldo zou dit overigens nog kunnen betekenen dat je kostbaarder uit bent, omdat de juiste reparatie prijziger is. Daarbij is ook nog mogelijk dat het vervangen van het onderdeel wel degelijk heeft bijgedragen aan de oplossing van het euvel en die kosten dus wel terecht zijn gemaakt.
Dat laat onverlet dat je tegelijkertijd de dientengevolge door jou geleden (redelijke) schade kunt verhalen op de dealer. Bijvoorbeeld, kosten voor een huurauto. Als het gebrek vast staat, doet de dealer er mijns inziens dan ook verstandig aan om een leenauto aan je ter beschikking te stellen.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
-
- 2nd Gear member
Het is even geleden dat ik hier ben geweest. Even een update van mijn situatie. Probleem is nog steeds niet opgelost en heb de hoop opgegeven bij de deaer. Zoals ik volgens mij al had verteld, kon ik terugkomen zodat ze de auto nog een keer konden doorlopen. Leen auto moest ik dan wel weer betalen. Hier was ik het niet mee eens en heb uit principe ergens anders een auto gehuurd voor die dag. Ook hier is geen oplossing uit voortgekomen. Probeelm via internet aan Volvo Nederland voorgelegd, maar nooit een reactie op gehad.ewing schreef:Als de dealer daadwerkelijk heeft aangegeven dat het probleem verholpen zou zijn met het vervangen van het betreffende onderdeel en achteraf vast is komen te staan dat dit niet het euvel was, dan is de dealer in dat gedeelte van haar verplichtingen in beginsel toerekenbaar tekortgeschoten.
Denk dat ik voldoende geduld heb gehad en ik heb ook geen zin meer om te zeuren over de gemaakte kosten (heeft geen nut want dat heb ik al geprobeerd). Nu zal de dealer best wel zijn best gedaan hebben, maar gezien de koten die ik heb moeten betalen voor mij niet genoeg. Al met al ga ik het tijdelijk (ook met onderhoud) niet bij de Volvodealer proberen, maar bij een neutrale garage die wel de apparatuur heeft om eVolvo's te onderhouden. En wie weet kan die me wel helpen met mijn probleem.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Dat laat onverlet dat je tegelijkertijd de dientengevolge door jou geleden (redelijke) schade kunt verhalen op de dealer. Bijvoorbeeld, kosten voor een huurauto. Als het gebrek vast staat, doet de dealer er mijns inziens dan ook verstandig aan om een leenauto aan je ter beschikking te stellen.[/quote]
Lijkt me waanzin dat je gevolg schaden zou kunnen verhalen. Als een reparatie niet goed is uitgevoerd dan zullen ze dat alsnog moeten doen. De dealer is niet verantwoordelijk voor alle storinkjes die zich kunnen voordoen en een 100 % diagnose, wel mag je er vanuit gaan dat zij naar eer en geweten hun werk doen, een glazen bol hebben echter niet. Als je als gevolg van een reparatie niet over je auto kunt beschikken dan is dat naar mijn mening je eigen risico. Overigens dekt je Volvo card je al voor een flink stuk tegen dat risico in (langer dan een dag reparatie)
Ik zou gewoon een leenauto bij de dealer meenemen en vertrouwen op de redelijkheid wanneer het probleem daadwerkelijk opgelost is. Wanneer men daadwerkelijk langer nodig heeft gehad dan "normaal" kan ik me niet voorstellen dat ze je voor de volledige kosten van de leenauto laten opdraaien.
Het lijkt wel als of er tegewnoordig altijd iemand verantwoordelijk en aansprakelijk moet zijn wanneer het even tegen zit !
Lijkt me waanzin dat je gevolg schaden zou kunnen verhalen. Als een reparatie niet goed is uitgevoerd dan zullen ze dat alsnog moeten doen. De dealer is niet verantwoordelijk voor alle storinkjes die zich kunnen voordoen en een 100 % diagnose, wel mag je er vanuit gaan dat zij naar eer en geweten hun werk doen, een glazen bol hebben echter niet. Als je als gevolg van een reparatie niet over je auto kunt beschikken dan is dat naar mijn mening je eigen risico. Overigens dekt je Volvo card je al voor een flink stuk tegen dat risico in (langer dan een dag reparatie)
Ik zou gewoon een leenauto bij de dealer meenemen en vertrouwen op de redelijkheid wanneer het probleem daadwerkelijk opgelost is. Wanneer men daadwerkelijk langer nodig heeft gehad dan "normaal" kan ik me niet voorstellen dat ze je voor de volledige kosten van de leenauto laten opdraaien.
Het lijkt wel als of er tegewnoordig altijd iemand verantwoordelijk en aansprakelijk moet zijn wanneer het even tegen zit !
-
- 7th Gear member
Welke dealer is dat?????????
-
- 2nd Gear member
Lijkt me waanzin dat je gevolg schaden zou kunnen verhalen. Als een reparatie niet goed is uitgevoerd dan zullen ze dat alsnog moeten doen. De dealer is niet verantwoordelijk voor alle storinkjes die zich kunnen voordoen en een 100 % diagnose, wel mag je er vanuit gaan dat zij naar eer en geweten hun werk doen, een glazen bol hebben echter niet. Als je als gevolg van een reparatie niet over je auto kunt beschikken dan is dat naar mijn mening je eigen risico. Overigens dekt je Volvo card je al voor een flink stuk tegen dat risico in (langer dan een dag reparatie)NielsV70 schreef:Dat laat onverlet dat je tegelijkertijd de dientengevolge door jou geleden (redelijke) schade kunt verhalen op de dealer. Bijvoorbeeld, kosten voor een huurauto. Als het gebrek vast staat, doet de dealer er mijns inziens dan ook verstandig aan om een leenauto aan je ter beschikking te stellen.
Het lijkt wel als of er tegewnoordig altijd iemand verantwoordelijk en aansprakelijk moet zijn wanneer het even tegen zit ![/quote]
Ik zeg niet dat ze niet naar eer en geweten werken, alleen als zij een oplossing naar mij roepen die 400 Euro kost en ik zeg toe, kan je mij moeilijk kwalijk nemen dat ik daar niet blij mee ben. Als ik daarna nog terug moet en dan geen gratis leenauto meekrijg =, ben ik dan onredelijk als ik daar niet helemaal content mee ben?? Ik heb nu onderhoud laten uitvoeren bij een "witte" dealer en ook dit probleem aangekaart. Zij hebben naar wat dingen gekeken. Ik rijd nu 3 weken in mijn auto en heb nog geen dashboard zien oplichten. En als wat deze garage heeft gedaan inderdaad de oplossing is, dan weet ik aardig zeker dat de dealer of te lui of niet deskundig genoeg is om zoiets te bedenken.