LPG meter in dashboard geschakeld

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Ik meen ooit ergens een site gezien te hebben dat er een schakeling bestaat om de hoeveelheid LPG van de benzinemeter te kunnen lezen bij het switchen tussen benzine en gas (dus zowel benzine als LPG meter in een)


Kan iemand mij vertellen waar dit te koop is? of eventueel een alternatief om de hoeveelheid te kunnen aflezen vanaf de bestuurderstoel is ook welkom
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

Ik heb zelf een aparte meter voor de hoeveelheid LPG, geeft in 5 LEDjes de hoeveelheid aan en het laatste lampje wordt rood als 'reserve'. Deze zit linksonder het dash en is vanaf de bestuurdersstoel zichtbaar, het merk weet ik zo niet uit m'n hoofd.. dan moet ik even kijken.

Maar dat bestaat in ieder geval ;-)
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Ja de ledjes ken ik van een LPI systeem (injectie), dit is een B20 met een simpele installatie

Maar weer zeker ooit zoiets gezien te hebben voor een B20 voor een amazone of 144 op een website, ik d8 tinustechniek maar dat was em dus niet
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Oh en gefeliciteerd met je verjaardag?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

De latere Vialle AMS installaties hadden dit standaard.
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

ik heb dit monster Afbeelding
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
minitinus
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 13.06.2009 - 17:22
Locatie: Gemert n.b.

ik heb mijn lpg meter aangesloten op de originele benzine meter met een relais zodat ik tijdens rijden op benzine de hoeveelheid benzine zie en bij lpg het lpg niveau
helaas werkt het niet perfect omdat de tankvlotters niet op de zelfde waardes werken en blijft de meter op lpg lang bovenin staan en als ie bijna leeg is zakt ie heel snel
maar binnen een uurtje had ik het erin gemaakt valt best mee om te doen
Gebruikersavatar
Ron 123gt
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50

Mr Borrie,

Kijk eens op : www.hukebasart.nl


Groet,
Ron
960 2.5 24v '97

(V60 T4 R Design '12 verkocht)

(123gt 1967 verkocht )

(V70 2.5 at '98 verkocht)

(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)

(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)

mini 1986

mini clubman 1972
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Ron 123gt schreef:Mr Borrie,

Kijk eens op : www.hukebasart.nl


Groet,
Ron
ja kijk dat is de site die ik bedoelde!
beetje te laat alleen leuk praten over een LPG meter maar niet even mijn tank checken .. ben net nog de parkeerplaats op me stage op kunnen rollen vanochtend :twisted: :?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Zelf een systeempje schakelen is niet zo ingewikkeld hoor.

Je moet alleen een tankvlotter die een elec puls geeft gebruiken. Zijn te koop bij vrijwel alle lpg boeren.

Als je er een andere vlotter in zet, let dan wel donders goed op dat je tank niet volledig vol is! Ik had destijds namelijk gelezen dat het gat waar je de zender op zet vanzelf snel dichtvriest, met een halfvolle LPG tank kwam er toen toch een partij gas naar buiten zetten, dichtvriezen duurde zeker 20seconden! Loskoppelen van je accu is dan dus wel gewenst :D

Je kan het draadje dan gewoon doortrekken naar je benzinemeter. Bij mijn auto zit hij met een relais geschakeld zodat de meter voor zowel benzine als lpg af te lezen is (moet je wel de schakelknop van de brandstof om zetten)

Bij mijn 1800 heb ik er puur alleen een LPG meter van gemaakt. Ik probeer namelijk toch zo weinig mogelijk op benzine te rijden;)
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

Mijn led metertje zit ook gewoon op een B20 hok met carb, en: bedankt! :D
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

soepkip schreef:Mijn led metertje zit ook gewoon op een B20 hok met carb, en: bedankt! :D
Oh het was niet de bedoeling je te beledigen hoor :P
Had alleen nog nooit gehoord van een led metertje op een niet injectie gas systeem, daarin tegen weer ik echt niets van gas allemaal nieuw voor mij :D
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Boele schreef:Zelf een systeempje schakelen is niet zo ingewikkeld hoor.

Je moet alleen een tankvlotter die een elec puls geeft gebruiken. Zijn te koop bij vrijwel alle lpg boeren.

Als je er een andere vlotter in zet, let dan wel donders goed op dat je tank niet volledig vol is! Ik had destijds namelijk gelezen dat het gat waar je de zender op zet vanzelf snel dichtvriest, met een halfvolle LPG tank kwam er toen toch een partij gas naar buiten zetten, dichtvriezen duurde zeker 20seconden! Loskoppelen van je accu is dan dus wel gewenst :D

Je kan het draadje dan gewoon doortrekken naar je benzinemeter. Bij mijn auto zit hij met een relais geschakeld zodat de meter voor zowel benzine als lpg af te lezen is (moet je wel de schakelknop van de brandstof om zetten)

Bij mijn 1800 heb ik er puur alleen een LPG meter van gemaakt. Ik probeer namelijk toch zo weinig mogelijk op benzine te rijden;)
Dat is goede informatie, ik zal eens langs de lpg boerrijden kijken wat hij heeft liggen qua tankvlotters
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Gebruikersavatar
minitinus
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 13.06.2009 - 17:22
Locatie: Gemert n.b.

als je een vlotter hebt gehaald bij de lpg boer ben je inderdaad een heel eind alleen nog een relsais aan sluiten
87a vanaf lpg vlotter
87 vanaf benzine vlotter (kabel richting de benzinemeter)
30 naar de meter
86 massa
85 spanning vanaf je lpg schakelaar
het makkelijkste is om ff het goede kabeltje voor de meter op te zoeken en deze door te knippen (dan heb je meteen 30 en 87)
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

zoiets:

Afbeelding

te vinden op http://www.lpgonderdelenshop.nl
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”