Ik meen ooit ergens een site gezien te hebben dat er een schakeling bestaat om de hoeveelheid LPG van de benzinemeter te kunnen lezen bij het switchen tussen benzine en gas (dus zowel benzine als LPG meter in een)
Kan iemand mij vertellen waar dit te koop is? of eventueel een alternatief om de hoeveelheid te kunnen aflezen vanaf de bestuurderstoel is ook welkom
LPG meter in dashboard geschakeld
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
- Locatie: Haarlem
Ik heb zelf een aparte meter voor de hoeveelheid LPG, geeft in 5 LEDjes de hoeveelheid aan en het laatste lampje wordt rood als 'reserve'. Deze zit linksonder het dash en is vanaf de bestuurdersstoel zichtbaar, het merk weet ik zo niet uit m'n hoofd.. dan moet ik even kijken.
Maar dat bestaat in ieder geval
Maar dat bestaat in ieder geval

'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
V50?
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Ja de ledjes ken ik van een LPI systeem (injectie), dit is een B20 met een simpele installatie
Maar weer zeker ooit zoiets gezien te hebben voor een B20 voor een amazone of 144 op een website, ik d8 tinustechniek maar dat was em dus niet
Maar weer zeker ooit zoiets gezien te hebben voor een B20 voor een amazone of 144 op een website, ik d8 tinustechniek maar dat was em dus niet
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- minitinus
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13.06.2009 - 17:22
- Locatie: Gemert n.b.
ik heb mijn lpg meter aangesloten op de originele benzine meter met een relais zodat ik tijdens rijden op benzine de hoeveelheid benzine zie en bij lpg het lpg niveau
helaas werkt het niet perfect omdat de tankvlotters niet op de zelfde waardes werken en blijft de meter op lpg lang bovenin staan en als ie bijna leeg is zakt ie heel snel
maar binnen een uurtje had ik het erin gemaakt valt best mee om te doen
helaas werkt het niet perfect omdat de tankvlotters niet op de zelfde waardes werken en blijft de meter op lpg lang bovenin staan en als ie bijna leeg is zakt ie heel snel
maar binnen een uurtje had ik het erin gemaakt valt best mee om te doen
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
ja kijk dat is de site die ik bedoelde!
beetje te laat alleen leuk praten over een LPG meter maar niet even mijn tank checken .. ben net nog de parkeerplaats op me stage op kunnen rollen vanochtend :twisted: :?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Zelf een systeempje schakelen is niet zo ingewikkeld hoor.
Je moet alleen een tankvlotter die een elec puls geeft gebruiken. Zijn te koop bij vrijwel alle lpg boeren.
Als je er een andere vlotter in zet, let dan wel donders goed op dat je tank niet volledig vol is! Ik had destijds namelijk gelezen dat het gat waar je de zender op zet vanzelf snel dichtvriest, met een halfvolle LPG tank kwam er toen toch een partij gas naar buiten zetten, dichtvriezen duurde zeker 20seconden! Loskoppelen van je accu is dan dus wel gewenst
Je kan het draadje dan gewoon doortrekken naar je benzinemeter. Bij mijn auto zit hij met een relais geschakeld zodat de meter voor zowel benzine als lpg af te lezen is (moet je wel de schakelknop van de brandstof om zetten)
Bij mijn 1800 heb ik er puur alleen een LPG meter van gemaakt. Ik probeer namelijk toch zo weinig mogelijk op benzine te rijden;)
Je moet alleen een tankvlotter die een elec puls geeft gebruiken. Zijn te koop bij vrijwel alle lpg boeren.
Als je er een andere vlotter in zet, let dan wel donders goed op dat je tank niet volledig vol is! Ik had destijds namelijk gelezen dat het gat waar je de zender op zet vanzelf snel dichtvriest, met een halfvolle LPG tank kwam er toen toch een partij gas naar buiten zetten, dichtvriezen duurde zeker 20seconden! Loskoppelen van je accu is dan dus wel gewenst

Je kan het draadje dan gewoon doortrekken naar je benzinemeter. Bij mijn auto zit hij met een relais geschakeld zodat de meter voor zowel benzine als lpg af te lezen is (moet je wel de schakelknop van de brandstof om zetten)
Bij mijn 1800 heb ik er puur alleen een LPG meter van gemaakt. Ik probeer namelijk toch zo weinig mogelijk op benzine te rijden;)
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Oh het was niet de bedoeling je te beledigen hoorsoepkip schreef:Mijn led metertje zit ook gewoon op een B20 hok met carb, en: bedankt!

Had alleen nog nooit gehoord van een led metertje op een niet injectie gas systeem, daarin tegen weer ik echt niets van gas allemaal nieuw voor mij

CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Dat is goede informatie, ik zal eens langs de lpg boerrijden kijken wat hij heeft liggen qua tankvlottersBoele schreef:Zelf een systeempje schakelen is niet zo ingewikkeld hoor.
Je moet alleen een tankvlotter die een elec puls geeft gebruiken. Zijn te koop bij vrijwel alle lpg boeren.
Als je er een andere vlotter in zet, let dan wel donders goed op dat je tank niet volledig vol is! Ik had destijds namelijk gelezen dat het gat waar je de zender op zet vanzelf snel dichtvriest, met een halfvolle LPG tank kwam er toen toch een partij gas naar buiten zetten, dichtvriezen duurde zeker 20seconden! Loskoppelen van je accu is dan dus wel gewenst![]()
Je kan het draadje dan gewoon doortrekken naar je benzinemeter. Bij mijn auto zit hij met een relais geschakeld zodat de meter voor zowel benzine als lpg af te lezen is (moet je wel de schakelknop van de brandstof om zetten)
Bij mijn 1800 heb ik er puur alleen een LPG meter van gemaakt. Ik probeer namelijk toch zo weinig mogelijk op benzine te rijden;)
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
- minitinus
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13.06.2009 - 17:22
- Locatie: Gemert n.b.
als je een vlotter hebt gehaald bij de lpg boer ben je inderdaad een heel eind alleen nog een relsais aan sluiten
87a vanaf lpg vlotter
87 vanaf benzine vlotter (kabel richting de benzinemeter)
30 naar de meter
86 massa
85 spanning vanaf je lpg schakelaar
het makkelijkste is om ff het goede kabeltje voor de meter op te zoeken en deze door te knippen (dan heb je meteen 30 en 87)
87a vanaf lpg vlotter
87 vanaf benzine vlotter (kabel richting de benzinemeter)
30 naar de meter
86 massa
85 spanning vanaf je lpg schakelaar
het makkelijkste is om ff het goede kabeltje voor de meter op te zoeken en deze door te knippen (dan heb je meteen 30 en 87)
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter