Ik heb een volvo V70 in NL gekocht met wat behoorlijk veel km op de teller. Vanbuiten perfect in orde, maar docht stoot ik op een aantal problemen.
Het eerste wat opvalt is dat er een grill ontbreekt in het midden waar de mistlampen zijn, of niet zijn. De motorplaat is blijkbaar ook verdwenen.
Het kan normaal zijn voor een auto met zoveel km, maar merk wel dat er veel dingen roestig zijn. ook merk ik dat er veel zoutinslag is binnengekomen en op motor zit, zal de motor dus moeten laten afstomen als hij naar garage gaat.
Rijden... doet hij nog als prima, voor de rest is het enkel op bepaalde plaatsen de carroserie eens bijspuiten.
Een groter probleem is dat de koplampruitenwissers en de achterruitenwisser niet willen bewegen en moervast zitten

Spiegels kunnen ineens niet meer electrisch versteld al werkte dit bij vertrek in NL wel.
Het interieur is aan grote revisie toe, aan het dashbord onderaan zijn er soms kappen en gaten in (van een autotelefoon...) voor dit te vervangen zal het een hele grote klus worden en prijsig, ik weet niet of er op forum iemand is die heel zijn dashbord eens heeft laten vervangen. Er is in gerookt geweest dus zal ook moeten uitkijken voor een goed product om die aanslag weg te krijgen. aan de rechter ruitenbalk heeft iemand een streep getrokken en zie je duidelijk het verschil van de rookaanslag. (gele kleur als men rookt).
Ik weet zelfs niet of het mogelijk of haalbaar is om een compeet daschbord te vervangen, het zou uiteraard wel gepaard gaan met een woodinlegkit van volvo (middenconsole en handschoenkastje). want in het huidige inleg zitten gaten, de vorige eigenaar had gebruik gemaakt van woodtrimkits.
Aan de passagiersdeuren moet ik de boxen ook terug vervangen, er zitten nu 2 zwarte in die zo uitsteken, bij mijn S70 is deze mooi in de deur afgewerkt. Maar dat hoeft maar in een laatste fase, is meer afwerking. Ook aan het systeem aan de linkerkant voor de achterzetels neer te klappen is er plastic gescheurd

En dan het rolluik voor de bagageruimte af te dekken heeft mn blijkbaar vastgeschroeft zodat het niet meer uitneembaar is, ik zal het er dus moeten uitvijzen en kijken wat de reden is waarom men dit gedaan heeft. En wat ook te vervangen is zijn de ruitenschakkelaars aan de bestuurdersdeur en passagierskant, zijn volledig afgevreten, alsook de volvo hoofdcontactsleutel, die deurschakelaars zijn makkelijk te vervangen, zal alleen is goedkope onderdelenleverancier moeten vinden van orginele volvoparts. Liefst nieuwe. Indien gewenst kan ik wel eens foto's nemen van het beestje en zijn problemen.