Volvo V70 1997 2.5 TDI AUT

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een volvo V70 in NL gekocht met wat behoorlijk veel km op de teller. Vanbuiten perfect in orde, maar docht stoot ik op een aantal problemen.
Het eerste wat opvalt is dat er een grill ontbreekt in het midden waar de mistlampen zijn, of niet zijn. De motorplaat is blijkbaar ook verdwenen.
Het kan normaal zijn voor een auto met zoveel km, maar merk wel dat er veel dingen roestig zijn. ook merk ik dat er veel zoutinslag is binnengekomen en op motor zit, zal de motor dus moeten laten afstomen als hij naar garage gaat.
Rijden... doet hij nog als prima, voor de rest is het enkel op bepaalde plaatsen de carroserie eens bijspuiten.

Een groter probleem is dat de koplampruitenwissers en de achterruitenwisser niet willen bewegen en moervast zitten :-(
Spiegels kunnen ineens niet meer electrisch versteld al werkte dit bij vertrek in NL wel.

Het interieur is aan grote revisie toe, aan het dashbord onderaan zijn er soms kappen en gaten in (van een autotelefoon...) voor dit te vervangen zal het een hele grote klus worden en prijsig, ik weet niet of er op forum iemand is die heel zijn dashbord eens heeft laten vervangen. Er is in gerookt geweest dus zal ook moeten uitkijken voor een goed product om die aanslag weg te krijgen. aan de rechter ruitenbalk heeft iemand een streep getrokken en zie je duidelijk het verschil van de rookaanslag. (gele kleur als men rookt).
Ik weet zelfs niet of het mogelijk of haalbaar is om een compeet daschbord te vervangen, het zou uiteraard wel gepaard gaan met een woodinlegkit van volvo (middenconsole en handschoenkastje). want in het huidige inleg zitten gaten, de vorige eigenaar had gebruik gemaakt van woodtrimkits.
Aan de passagiersdeuren moet ik de boxen ook terug vervangen, er zitten nu 2 zwarte in die zo uitsteken, bij mijn S70 is deze mooi in de deur afgewerkt. Maar dat hoeft maar in een laatste fase, is meer afwerking. Ook aan het systeem aan de linkerkant voor de achterzetels neer te klappen is er plastic gescheurd :-( ook te vervangen.
En dan het rolluik voor de bagageruimte af te dekken heeft mn blijkbaar vastgeschroeft zodat het niet meer uitneembaar is, ik zal het er dus moeten uitvijzen en kijken wat de reden is waarom men dit gedaan heeft. En wat ook te vervangen is zijn de ruitenschakkelaars aan de bestuurdersdeur en passagierskant, zijn volledig afgevreten, alsook de volvo hoofdcontactsleutel, die deurschakelaars zijn makkelijk te vervangen, zal alleen is goedkope onderdelenleverancier moeten vinden van orginele volvoparts. Liefst nieuwe. Indien gewenst kan ik wel eens foto's nemen van het beestje en zijn problemen.
Drewster
2nd Gear member

tjonge jonge, je hebt deze hopelijk voor een zacht prijsje kunnen krijgen...!?
Ik zou het volledige interieur van een sloper op de kop tikken, maar dan ook alles; dashboard, tapijten, plafondbekleding , stoelen etc etc.
Een lang weekend inplannen en rustig aan alles uit de auto demonteren. Goed kijken hoe je het demonteert; zo moet het namelijk ook weer terug.
Het is echt niet moelijk, als je het maar bewust doet en niks forceert.
Ik heb het net zelf met de mijne gedaan, weliswaar het nieuwe type. Een flinke klus maar de voldoening is enorm.
Schaf desnoods eerst een Haynes manual aan.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
sbv
6th Gear member

dashbord vervangen is redelijk goed zelf te doen. Het is redelijk wat werk, maar zeer zeker zelf te doen. Ik heb het bij onze S70 inmiddels 2 maal gedaan.
Ik weet niet wat voor stuk dashbord je zoekt, maar ik heb nog een onderdeel in het zwart(grijs) liggen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Het is vooral het onderste stuk, maar ik heb ondertussen een goed adres in Beernem gevonden voor 2e hands volvoparts, het klinkt erger dan het is, ik zal later zorgen voor foto's.
sbv
6th Gear member

En zijn er al foto's ?

belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik kan er enkel tonen met de nog defecte stukken, deze tonen?
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hier enkele foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Weet eigenlijk iemand hoe het komt dat de kleuren van bovengedeelde en ondergedeelte verschillend zijn?
Bij mijn S70 is dat allemaal beige. Ik denk dat dit een Oak is met beige bovendeksel, of was het indertijd zo dat men dit kon kiezen?
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

En dan nu de kapotte zaken:
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Even vergeten melden dat ik ook de bekerhouder dien te vervangen, deze is afgebroken. Handrem pakt niet meer zo goed, dient worden na gekeken.
Ik laat even zien wat ik qwa interieur dien te bereiken, zoals bij mijn S70 (deze is wel handgeschakeld, de V70 blijft uiteraard AUT):
sbv
6th Gear member

Afgelopen weekend een compleet vergelijkbaar licht interieur uit een V70 gehaald. Mocht je nog interesse hebbe in bepaalde delen, laat het dan maar weten via PB.
Vloerbedekking is er niet meer, armsteun is in zelfde staat. Wel heb ik nog alles kunstofdelen liggen en stoelen en achterbank en deurpanelen

H.J. Biemond
1st Gear member
Contacteer:

Dashboard in de V70 klopt, heb ik namelijk ook ;) (en nog die vervelende weerspiegeling in de ruit met de zon :-x )
V70 2.5 10v 1997 Midnight Blue (Battleship Galactica)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”