bart simpson schreef:Als je een lek systeem afperst zie ik het koudemiddel ook gewoon ook de lucht ingaan, en dat mocht nu net niet van onze wet en regelgevers.
Wat de zin is om contrastvloeistof in een gegarandeerd lekdicht systeem doen om een lek op te sporen mis ik ook even.
Een bekende aircoinbouwer schreef ooit dat je de verdamper elke paar jaar preventief zou moeten vervangen.
Je ziet het verschil niet, een systeem wat lek is heeft geen koudemiddel meer.
Afpersen moet gebeuren met STIKSTOF bij een gedeeltelijk of nagenoeg leeg systeem, en zal eerst gerecoverd (leeg halen) moeten worden.
Kontrastvloeistof is gewoon een hulpmiddel om een lek te traceren als NADIEN een lek aan het systeem ontstaat. (tijd en geld besparend)
Ja er zijn er die toch weten dat het systeem lek is en terug afvullen met kontrastvloeistof, worden terug de weg op gestuurd. Dommerikken beseffen niet dat ze twee keer betalen voor een vulling plus eventuele reparatie. Rijden drie keer naar de garage 1e keer kontrole systeem, lek terug afvullen enz, 2e keer weer kontrole ojaaa we zien het daar lekt ie? nou repareren kan niet, heb de onderdelen niet die moeten besteld worden, gelieve afspraak te maken, 3e keer reparatie .
Mister Oceanracer rijdt al jaren Volvo weet er ook alles van, heeft ook iedere keer iets aan te merken als ik iets post, al was het dan nog maar zinnig.
Reageer ééns normaal op een bericht ipv kritiek te leveren als je zelf niet weet wat de regelgeving is.
dit was mijn laatste bericht.