Wisser doet het dus weer, aanjager doet het nog gewoon, en heeft het ook gewoon steeds gedaan. En ik heb het idee dat niet alles meer zit zoals het moet zitten, op de juiste zekeringen zeg maar. Is een beetje een hobby auto geweest denk ik.... Maar goed, het gele draadje dus, we gaan hem zoeken en bekijkenGrijze144 schreef:Wisser loopt via de schakelaar, deze zit achter zek. 1, en deze krijgt 12V vanaf het contactslot, 1,5 mm2 groene draad.
Lampjes (choke, AMP, OIL, en Brake) achter zek. 3 (net als de aanjager, doet-ie het nog?), 12V van contact met 2,5 mm2 gele draad.
Kan echt niet moeilijk zijn, puur toeval dat het samenvalt.
Wie wil mij helpen?
-
Rianne
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.05.2010 - 00:26
- Locatie: Den Bosch
- Weesje
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 29.03.2006 - 13:19
- Locatie: (GLD)
Als je lid van de volvo klassieker vereniging bent dan kan je ook een keer naar het onderdelendepot in Elshout rijden, zijn altijd wel mensen die mee willen kijken.
En Elshout -Den Bosch is niet zo ver
En Elshout -Den Bosch is niet zo ver
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
-
145 in red
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 14:34
- Locatie: Tilburg
Bij de 140 serie wil inderdaad het massa probleem zich nogal eens voordoen.
Heb dit bij mijn 145 (x2) ook veelvuldig gehad.
Een tip nog: bij de linkerkoplamp zit een soort van hoofdzekering.
Vaak ook geoxideerd. Losschroeven, schoonmaken en weer monteren, dit
kan ook al wat problemen voorkomen.
vr.gr.
Heb dit bij mijn 145 (x2) ook veelvuldig gehad.
Een tip nog: bij de linkerkoplamp zit een soort van hoofdzekering.
Vaak ook geoxideerd. Losschroeven, schoonmaken en weer monteren, dit
kan ook al wat problemen voorkomen.
vr.gr.
- psychonautlib
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
- Contacteer:
Ik zou ook de bedrading naar het blok controleren op sluiting. Onder invloed van olie etc. wil de isolatie van bedrading na verloop van jaren nog wel eens verdrogen en afbrokkelen. Ook in kabelbomen! Dit is een van de kwaaltjes die mijn 244 had bij de aansluitingen op dynamo / startmotor / temperatuur sensor.
Sluiting in de bedrading veroorzaakt de vreemdste symptomen. En dit soort sluiting leidt er lang niet altijd toe dat er een zekering doorbrand.
Sluiting in de bedrading veroorzaakt de vreemdste symptomen. En dit soort sluiting leidt er lang niet altijd toe dat er een zekering doorbrand.
Volvo 244 GL Automaat, 1980
Volvo 440 LPG G3, 1994
Volvo 440 Automaat LPG, 1994
Volvo 440 LPG G3, 1994
Volvo 440 Automaat LPG, 1994
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Laatste bericht van Rianne is van 8 juni, mogelijk uit frustratie de auto verkocht.mr.borrie schreef:Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading















