Wie wil mij helpen?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Rianne
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.05.2010 - 00:26
Locatie: Den Bosch

Grijze144 schreef:Wisser loopt via de schakelaar, deze zit achter zek. 1, en deze krijgt 12V vanaf het contactslot, 1,5 mm2 groene draad.
Lampjes (choke, AMP, OIL, en Brake) achter zek. 3 (net als de aanjager, doet-ie het nog?), 12V van contact met 2,5 mm2 gele draad.

Kan echt niet moeilijk zijn, puur toeval dat het samenvalt.
Wisser doet het dus weer, aanjager doet het nog gewoon, en heeft het ook gewoon steeds gedaan. En ik heb het idee dat niet alles meer zit zoals het moet zitten, op de juiste zekeringen zeg maar. Is een beetje een hobby auto geweest denk ik.... Maar goed, het gele draadje dus, we gaan hem zoeken en bekijken :D
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Volgens mij woont er, behalve Rianne, niemand in Den Bosch.
Groeten van Frans.
Rianne
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.05.2010 - 00:26
Locatie: Den Bosch

v700r schreef:Volgens mij woont er, behalve Rianne, niemand in Den Bosch.
Ben er ook een beetje bang voor ja :( Straal van 10 kilometer, 20 kilometer is ook ok :D
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

En de "sleutelaar"? Of ligt die voortdurend onder je 144?
XC70 D5 2009 Ocean Race
Rianne
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 27.05.2010 - 00:26
Locatie: Den Bosch

mad schreef:En de "sleutelaar"? Of ligt die voortdurend onder je 144?
Mijn vriend bedoel je? Die komt er dus ook niet uit. Het is 1 grote chaos... Maar misschien zoeken wij verkeerd, kan ook he.
Gebruikersavatar
Weesje
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 29.03.2006 - 13:19
Locatie: (GLD)

Als je lid van de volvo klassieker vereniging bent dan kan je ook een keer naar het onderdelendepot in Elshout rijden, zijn altijd wel mensen die mee willen kijken.
En Elshout -Den Bosch is niet zo ver
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
Gebruikersavatar
mr.borrie
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
Locatie: Haarlem

Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
145 in red
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 26.06.2007 - 14:34
Locatie: Tilburg

Bij de 140 serie wil inderdaad het massa probleem zich nogal eens voordoen.
Heb dit bij mijn 145 (x2) ook veelvuldig gehad.
Een tip nog: bij de linkerkoplamp zit een soort van hoofdzekering.
Vaak ook geoxideerd. Losschroeven, schoonmaken en weer monteren, dit
kan ook al wat problemen voorkomen.

vr.gr.
Gebruikersavatar
psychonautlib
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
Contacteer:

Ik zou ook de bedrading naar het blok controleren op sluiting. Onder invloed van olie etc. wil de isolatie van bedrading na verloop van jaren nog wel eens verdrogen en afbrokkelen. Ook in kabelbomen! Dit is een van de kwaaltjes die mijn 244 had bij de aansluitingen op dynamo / startmotor / temperatuur sensor.

Sluiting in de bedrading veroorzaakt de vreemdste symptomen. En dit soort sluiting leidt er lang niet altijd toe dat er een zekering doorbrand.
Volvo 244 GL Automaat, 1980
Volvo 440 LPG G3, 1994
Volvo 440 Automaat LPG, 1994
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

mr.borrie schreef:Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading
Laatste bericht van Rianne is van 8 juni, mogelijk uit frustratie de auto verkocht. :D
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”