mijn v40 1.9d heeft last van hinderlijke motortrillingen in het interieur. De subframerubbers, motorsteunrubbers zijn vervangen, de motor afgesteld en nog doet ie het. Bij koud weer is het gekker als met goed warm weer. Wie heeft dezelfde ervaring???
groeten Paul
hinderlijke motortrillingen in het interieur
-
- 2nd Gear member
Ook ik heb last van hinderlijke motortrillingen in het interieur, merk het vooral in de deurpanelen en de bijrijdersstoel staat soms als een dolle te trillen.
Als ik de bak in de P/D heb is het veel erger dan wanneer ik hem in de N heb.
Er is hiervoor nog niets vervangen ofzo. Na een bepaald toerental, denk iets van 1500 ofzo, heb ik er geen last meer van. Had zelf ook al het idee dat het bij koud weer iets meer is dan bij warm weer.
Als ik de bak in de P/D heb is het veel erger dan wanneer ik hem in de N heb.
Er is hiervoor nog niets vervangen ofzo. Na een bepaald toerental, denk iets van 1500 ofzo, heb ik er geen last meer van. Had zelf ook al het idee dat het bij koud weer iets meer is dan bij warm weer.
-
- Starter
Ik had in het begin nog cd's in het opbergvak van de deur liggen maar dat is nu echt onmogelijk, wordt gek van het gerammel. En inderdaad als het toerental maar van het stationaire af is dan is het getril ook weg
-
- Starter
Ik had in het begin nog cd's in het opbergvak van de deur liggen maar dat is nu echt onmogelijk, wordt gek van het gerammel. En inderdaad als het toerental maar van het stationaire af is dan is het getril ook weg
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Kan bijna niet anders of er is ergens een rubber weg of een motersteun los oid. kijk bij een draaiende moter maar eens onder de moterkap of je iets mist en of je een gerammel kan traceren. Succes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Handgeschakeld? Mischien een kapot vliegwiel? Eigenlijk ben ik ook maar gewoon aan het gissen hoor...hopelijk valt het allemaal mee.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
Even een hele stomme vraag waarschijnlijk, maar wat is de kleur van je ATF olie???
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- Frumpy
- 5th Gear member
Je zegt zelf dat de ophangrubbers goed zijn. Dan zou je als volgende stap eens kunnen kijken naar de luchtmassameter.Het is een automaat. In N bijna tot geen last van. Zodra ie in de D staat begint er van alles te shaken. Na +/- 1500rpm is het zo goed als over.
Bij het schakelen van N naar D daalt het toerental altijd iets. Als je een dichtgebaggerde luchtmassameter ( zo heet dat ding geloof ik?) hebt, wil de motor nog wel eens onregelmatig gaan lopen. Dat heeft dat shaken tot gevolg.
Advies: Reinigen (zelf of laten doen, is niet veel werk) van de luchtmassameter. Daarna zal je zien dat de motor weer netjes draait en regelmatig.
Als het dat niet is, gewoon verder zoeken.
- Frumpy
- 5th Gear member
Ja, voorzichtig inspuiten met remmenreiniger en met een doek eruit poetsen. Denk dat er ook wel andere spullen voor zijn, maar zelfs de monteurs gebruiken remmenreiniger.Luchtmassameter is toch dat ding wat gelijk na het luchtfilterhuis zit met dat stekkertje erop. Waarmee is deze te reinigen ??