Ja, de '99 modellen wordt lang zoeken denk ik.
Wat is dan de mening over de neus van een Europese 244 en een Amerikaanse 244?
In welke typen is de B21 motor ingebouwd en vanaf wanneer? Zijn er typen in jaartallen door elkaar heen gevoerd met de B20 en B21?
Een 244, of een 164?
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
- Brutus850
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
- Locatie: Utrecht
Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?
Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?
Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Wij hebben een anerikaanse uitvoering zonder dubbele koplampen, die zijn er ook.
Amerikaanse uitvoeringen hebben zo hun kleine maar oh zo leuke verschillen.
Amerikaanse uitvoeringen hebben zo hun kleine maar oh zo leuke verschillen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Foto?admiral schreef:Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
heb een b20 op gas, en rijdt al 3 jaar zonder enig probleem!! en met mij vele anderen...
is nog makkelijker kleppen stellen als de b21/b23 motoren ook. (geen stelplaatjes nodig)
is nog makkelijker kleppen stellen als de b21/b23 motoren ook. (geen stelplaatjes nodig)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
- Brutus850
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
- Locatie: Utrecht
Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
duur om mee te rijden of duur in aanschaf?
Ik weet een 164 te koop staan voor 750 EUR :p (wel veel werk aan) als ik er plaats voor had, had die hier al lang gestaan
Ik weet een 164 te koop staan voor 750 EUR :p (wel veel werk aan) als ik er plaats voor had, had die hier al lang gestaan

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Vergeet niet dat de B30 motor is afgeleid van de B18 (die nu toch al ruim 40 jaar oud is) de koppen zijn standaard nog niet voorzien van gehardeklepzetels + kleppen. een 'gas' kop is een aangepaste kop waarin deze zetels + kleppen wel in zitten. de aanpassing kost 500,- zonder geharde zetels slijt de kop sneller omdat gas een hogere verbranding temperatuur heeft. mijn vader rijd al 6 jaar met een 'normale' kop op gas dus slijten is relatiefBrutus850 schreef:Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)
waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
het leeftijd verschil tussen de beide auto's verklaart ook de hoge(re) aanschaf prijs een 164 is ouder, dus een knap exemplaar is meer waard.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Keuze genoeg zou ik maar zeggen!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Wat voor foto wil je?Volvoman schreef:Foto?admiral schreef:Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Geen b30 voor gas is echt te kort door de bocht. Ik rij zelf b30 op gas en dat gaat prima. Zorg voor verharde klepzittingen en dat je koeling in orde is. Dan hoef je ook echt je kleppen niet iedere 4500 km te stellen.
De 164 is sowieso exlusiever dan een 200 serie (en ook mooier
). Je krijgt een boel aandacht als je op de weg zit. Aan de andere kant is ie ook ouder en is het verschil met je huidige auto nog groter. Vooral met gladdigheid of vochtig weer is het gewoon beduidend minder comfortabel.
Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
De 164 is sowieso exlusiever dan een 200 serie (en ook mooier

Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
- Locatie: Haarlem
164 lijkt me leuker, opvallender en spannender. Ook minder zuinig 
Een 244 is wellicht wat meer geschikt voor dagelijks gebruik en merkbaar luxer op de snelweg enz.

Een 244 is wellicht wat meer geschikt voor dagelijks gebruik en merkbaar luxer op de snelweg enz.
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
V50?
- Brutus850
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
- Locatie: Utrecht
Tja, een Volvo is nou eenmaal geschikt voor het rijden op gas, dus waarom niet.Jordos schreef:
Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
B21 of B23 waar staat dat voor, liggen die in een 240, bijv. 2.3 GL benzine?
Brutus850 schreef:Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?
Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.