Een 244, of een 164?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Ja, de '99 modellen wordt lang zoeken denk ik.
Wat is dan de mening over de neus van een Europese 244 en een Amerikaanse 244?

In welke typen is de B21 motor ingebouwd en vanaf wanneer? Zijn er typen in jaartallen door elkaar heen gevoerd met de B20 en B21?
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7770
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Als je de keuze hebt tussen een B21 of B23 neem dan de B23 en neem ongeacht welke je neemt een injectie. Loopt altijd goed op gas en benzine, zowel de B21 als de B23, maar een B23 heeft ff meer pit.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?

Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Wij hebben een anerikaanse uitvoering zonder dubbele koplampen, die zijn er ook.
Amerikaanse uitvoeringen hebben zo hun kleine maar oh zo leuke verschillen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7770
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

admiral schreef:
Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Foto?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

heb een b20 op gas, en rijdt al 3 jaar zonder enig probleem!! en met mij vele anderen...

is nog makkelijker kleppen stellen als de b21/b23 motoren ook. (geen stelplaatjes nodig)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)

waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)

waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?

Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

duur om mee te rijden of duur in aanschaf?
Ik weet een 164 te koop staan voor 750 EUR :p (wel veel werk aan) als ik er plaats voor had, had die hier al lang gestaan :D
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Brutus850 schreef:
B-lennium schreef:B30 + gaskop kan prima op gas hoor, ik heb nog nooit een b30 gezien waarvan de 6e cilinder stuk was door koelingsproblemen (ken wel de spook verhalen over de 6e cilinderkoeling)

waar je wel om moet denken is dat een 164 gewoon nog een stukje ouder is als een 244 / 245
Met een gaskop, bedoel je een aangepaste cylinderkop? Dus niet de originele, want die gaat niet lang mee op gas..?

Verder valt het me op dat de 164 ook een stukje duurder is, klopt dat?
Vergeet niet dat de B30 motor is afgeleid van de B18 (die nu toch al ruim 40 jaar oud is) de koppen zijn standaard nog niet voorzien van gehardeklepzetels + kleppen. een 'gas' kop is een aangepaste kop waarin deze zetels + kleppen wel in zitten. de aanpassing kost 500,- zonder geharde zetels slijt de kop sneller omdat gas een hogere verbranding temperatuur heeft. mijn vader rijd al 6 jaar met een 'normale' kop op gas dus slijten is relatief


het leeftijd verschil tussen de beide auto's verklaart ook de hoge(re) aanschaf prijs een 164 is ouder, dus een knap exemplaar is meer waard.
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Vanmiddag gereden in een 164 en 244. Omdat het een dagelijkse auto wordt, ga ik voor de 244, of een 245.. Vind de Amerikaanse uitvoering van een 245 ook erg stoer..
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Keuze genoeg zou ik maar zeggen!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Volvoman schreef:
admiral schreef:
Volvoman schreef:De Amerikaanse dubbele lampen vind ik niet mooi....
Ik heb ook de amerikaanse versie, en ik heb ook overwogen om die grote aquariums te monteren maar des te langer ik hem heb des te mooier ik die dubb koplampen ga vinden.
daarbij heb ik een 82er en die had qua europese lamp die iets minder breed is dan de latere eind jaren 80 en begin jaren 90 modellen. ik vinde smallere dus minder mooi en die van de laatste serie smoelt beter. Ik heb zo'n set samen met de spatborden en knipper/stadslicht units klaar liggen en dit gaat er een keer op waarschijnlijk.
Foto?
Wat voor foto wil je?
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Geen b30 voor gas is echt te kort door de bocht. Ik rij zelf b30 op gas en dat gaat prima. Zorg voor verharde klepzittingen en dat je koeling in orde is. Dan hoef je ook echt je kleppen niet iedere 4500 km te stellen.

De 164 is sowieso exlusiever dan een 200 serie (en ook mooier ;)). Je krijgt een boel aandacht als je op de weg zit. Aan de andere kant is ie ook ouder en is het verschil met je huidige auto nog groter. Vooral met gladdigheid of vochtig weer is het gewoon beduidend minder comfortabel.

Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

164 lijkt me leuker, opvallender en spannender. Ook minder zuinig :D

Een 244 is wellicht wat meer geschikt voor dagelijks gebruik en merkbaar luxer op de snelweg enz.
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Jordos schreef:
Mag ik je vragen waarom je er lpg in wil hebben als het je niet om het goedkoop rijden gaat? Want je hebt al belastingvoordeel...
Tja, een Volvo is nou eenmaal geschikt voor het rijden op gas, dus waarom niet.
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

ferdy schreef:Afbeeldinglijkt me duidelijk :wink: :lol:
Bijna net zo mooi als de mijne. :wink:
Gebruikersavatar
Dicks740
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
Locatie: Eindhoven.

B21 of B23 waar staat dat voor, liggen die in een 240, bijv. 2.3 GL benzine?
Brutus850 schreef:Ok, dus geen B30 voor gas.
Ook geen B20 voor gas
Maar een B21, of B23.
En voor het mooie een B23, omdat die iets meer power heeft..?

Ben zelf wel een fan van de Amerikaanse uitvoering.
Geeft de auto iets meer uitstraling.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”