Volvo S60 2.4i 20v Elegance Automaat

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Hey,


Meesten kennen mij hier niet, ben nieuw dus.
Mijn eerste volvo is een s40 die ik volledig heb opgemaakt en die nu te koop staat btw.
Dit model had zijn veel gekende problemen.

Aangezien ik nieuw ben in het S60 klasse heb ik een paar vraagjes waarvan de kenners hier wss wel een antwoord op kennen.
het gaat om een Volvo S60 2.4i 20v Elegance Automaat van 2001 op LPI (vialle, staat erin sinds km 100 ongeveer) met 180.000km op de teller.

Wagen is altijd bij dezelfde garage op onderhoud geweest en altijd stipt, geen onderhoud gemist of dergelijke.

Wat ik graag zou willen weten:
- Is het een volledige zweedse motor en versnellingsbak (geen renault troep zoals bij de S40)
- zijn die motors en versnellingsbakken betrouwbaar of sneuvelen ze na 180.000km?
- Zijn al de S60 modellen gemaakt in Gent (belgie)?
- enige gekende motorische en versnellingsbak problemen?

Bij de testrit ging de overgang van versnelling naar hoger en lagere versnelling zonder geluid en zeeeeeeer glad, geen schok van toeren of verminderen van toeren dat je bij een handbak voelt. Ik weet natuurlijk niet of dat goed of een slecht ding is.

Alvast bedankt voor de mensen die dit weten.

Mvg,

Meeus
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Meeus schreef:Hey,


Meesten kennen mij hier niet, ben nieuw dus.
Mijn eerste volvo is een s40 die ik volledig heb opgemaakt en die nu te koop staat btw.
Dit model had zijn veel gekende problemen.

Aangezien ik nieuw ben in het S60 klasse heb ik een paar vraagjes waarvan de kenners hier wss wel een antwoord op kennen.
het gaat om een Volvo S60 2.4i 20v Elegance Automaat van 2001 op LPI (vialle, staat erin sinds km 100 ongeveer) met 180.000km op de teller.

Wagen is altijd bij dezelfde garage op onderhoud geweest en altijd stipt, geen onderhoud gemist of dergelijke.

Wat ik graag zou willen weten:
- Is het een volledige zweedse motor en versnellingsbak (geen renault troep zoals bij de S40)
- zijn die motors en versnellingsbakken betrouwbaar of sneuvelen ze na 180.000km?
- Zijn al de S60 modellen gemaakt in Gent (belgie)?
- enige gekende motorische en versnellingsbak problemen?

Bij de testrit ging de overgang van versnelling naar hoger en lagere versnelling zonder geluid en zeeeeeeer glad, geen schok van toeren of verminderen van toeren dat je bij een handbak voelt. Ik weet natuurlijk niet of dat goed of een slecht ding is.

Alvast bedankt voor de mensen die dit weten.

Mvg,

Meeus
-JA! Is 100% zweeds! een echte volvo dus

-Bakken kunnen makkelijk 300.000 hebben

-Ook dat heb je goed. allemaal uit hent ;)

-Let op de ETM ( gasklephuis) effe zoeken dus.

Sowieso Welkom hier!!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Oke,

Ik denk dat ik dan een koopje heb gedaan als dat vlot opschakelen een GOED ding is. Heb een 3000€ betaald voor de wagen. Zaterdag ga ik haar ophalen en eens clayen om te starten. WIt is mooi maar moeilijk te onderhouden.

@ Aertssenhjc: dat gasklephuis is zeker een dure kost neem ik aan?
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

hmmm. Hangt ervanaf..+- € 600,- incl montage.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gast

Gezien het een S60 op LPG betreft, hier even extra aandacht aan besteden.
klepspeling controleren **klik**
Want het zou zonde zijn als je te laat bent en er extra veel kosten bovenop krijgt.
cilinderkop revisie **klik**
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

dat valt al beter mee dan de kosten aan mijn S40, ook al waren die gezien de dealer prijzen heeeel goed.
+/-1600 voor motor en waterpomp en startmotor.
+/-1200 voor versnellingsbak vervangen en koppelschijf.

Ik had wel de indruk dat die 140pk vrij relax rijd en niet opgejut.
die 1900 turbo in de S40 trekt echt door als je schakelt.
Vond ik eerlijk gezegd aangenaam aan de S60.


Miss raar vraag: hoe lang heb jij jou S60 al en al enige kosten gehad buiten onderhoud?

@AlexV70: ik denk ai oei en kom er ZEKER NIET AAN, een onderhoud deed ik zelf aan de S40 zelfs een groot onderhoud of intercooler vervangen.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Ik heb em nu een jaar of 2. en nog geen (extreme) hoge kosten gehad. buiten riemen e.d.

meeste kosten zitten in het (ORIGINEEL (!) ) pimpen van mijn wagen.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Ja dat pimpen dat zit hier ook te nijpen, de S40 deed ik dat niet maar die S60..
Zou eens kunnen dat er al zo een vleugeltje opgaat op het kofferdeksel.

Nu had ik volgend in gedacht:

Als ik de wagen heb eens langs te gaan bij de delaer en die eens aan de volvo computer hangen om te zien of dat er foutcodes zijn.
Dan door te rijden naar de mensen die de Vialle LPI hebben geïnstalleerd om die ook eens te laten uitlezen.

Zo kan ik toch een 99% beeld hebben dat alles in orde is.
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Meeus schreef:
..... dat gasklephuis is zeker een dure kost neem ik aan?
Bij mijn Spaanse dealer € 575 (gasklephuis) + € 72 (1.6 uur montage)
Beide bedragen incl. 16% BTW.

Betrof een S80 2.0T

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

dat vleugeltje zou er bij mij gelijk 'afvliegen' Heb het meer over originele acc. van volvo installeren:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29273

en nog een aantal 'kleine' projectjes.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Nu had ik volgend in gedacht:

Als ik de wagen heb eens langs te gaan bij de dealer en die eens aan de volvo computer hangen om te zien of dat er foutcodes zijn.
Dan door te rijden naar de mensen die de Vialle LPI hebben geïnstalleerd om die ook eens te laten uitlezen.

Zo kan ik toch een 99% beeld hebben dat alles in orde is.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Of een garantieafloopkeuring. Zit je helemaal goed. kost hier zo'n 300,- maar dan tjekke ze um echt helemaal na! alles komt boven water..zo kun je de verkopende partij ook ermee om de oren slaan.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

nuja ik moet wel zeggen, het is een volvo die oorspronkelijk voor polen was bestemd aangezien de dealer alleen in jonge occasies doet, 20.000km of 0km, dus voor die was 180.000km al heel veel. Heb de S60 dan ook gekocht met wat omwegen. Natuurlijk voor dat die keuze was gemaakt heb ik hem een klein uurtje langs alle kanten bezien merendeel onderaan en onder de motorkap en dan een paar testritten mee gedaan.

De dealer is zoiets dat in België een FEDERAUTO dealer noemt en had al 4 jaar op rij zo een erkende dealer sticker hangen van de staat. dus geen geknoei met papieren en kilometers.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

EDIT: wel die verkoper sloeg de bal mis het zijn de stabilisator stangen dat verduurd zen.

Zou ongeveer een 300 € excl uren
Duus we hebben hem gekocht de S60.

Qua schade:
Deukje in de deur, glasje in de mistlamp kapot.
Maandag eens zien ofdat ik de vialle installatie kan laten nakijken.
motor is alles vrijwel oke, juist die stabilisator stangen.

Bij deze de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ja de goei velgen
Afbeelding
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

ziet er goed uit!!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gast

Zo te zien kan de binnen kant wel een (leer) beurtje gebruiken.
De buitenkant ziet er op de foto's wel goed uit.
Was een koopje toch..... :wink:
Flink poetsen, een paar andere velgen + bouten en je kent de auto niet weer.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Mooi wit is nie lelijk!! een flinke poetsbeurt kan geen kwaad!! wat Alex zegt, al die dingen erbij, en je herkent hem niet meer terug.

Suc6 met je aanwinst!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Ja voor 2750 incl 160€ keuring.
Wel de stabilisator stangen versleten en 1 injector moet vervangen worden.
Werd rood gevlagd op de volvo dealer zijn computer bij die test.
Heb al van mijn garage gehoord zou all-incl 358€
Nu nog horen wat de dealers zeggen, dat weet ik morgen.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
rogiervaneijk
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 12.06.2010 - 20:30

wou dat ik tegen zo iets opliep!..
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Nuja moet wel zeggen dat het in het begin knokken is om ze in orde te krijgen hoor, zo een prijs is niet voor niets zo laag.
Een injector dat om zeep is, 4 stabilisator stangen, dan nog eens passeren bij een lpi installateur om de vialle lpi laten na te zien.
Duusja hoop ik dat na dat alles men reparatie budget van 500 euro word gerespecteerd. Maar daar vrees ik voor, en het is altijd een gok.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”