Trillen eindelijk verholpen!!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Vanaf nu over een koppelingspedaalsensor
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Noof
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 13:01
- Locatie: Haarlem
Remco.Smit schreef:Ik heb inderdaad de 215/55 R16, dus gelukkig niet veel te veel betaald dan..
Heb je met of zonder stoeprandbeschermer?
En voor welke snelheid?
groet, Olav
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8507
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
stoeprandbeschermer ? verklaar, nog nooit van gehoord
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Noof
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 13:01
- Locatie: Haarlem
O ja nee het heet velgbescherming. Maar het helpt tegen stoeprandschade op je velgen.
groet, Olav
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ja mijn auto trilt ook. Inderdaad uitlijnen en wielen balanceren. Maakt allemaal niets uit. Het gekke is dat bij warm weer de auto niet trilt. Banden zijn Dunlop Fast Response. Met de winterbanden van Vredestein heb ik nergens last van. Vanaf 1 april (zijn de Dunlops gemonteerd) heb ik nu 15.000 km gereden. Trillen wordt niet meer en ook niet minder.
Wat zegt de garage nu. Dat de Dunlop banden wat stugger rubber hebben en bij warmer weer wat soepeler worden.
Ik denk dat ik ze maar gewoon op rij. En dan komen er Michelin EnergySavers onder. Zachter rubber en geen trillen. Mijn banden voor de Dunlops waren ook van Michelin.
Wat zegt de garage nu. Dat de Dunlop banden wat stugger rubber hebben en bij warmer weer wat soepeler worden.
Ik denk dat ik ze maar gewoon op rij. En dan komen er Michelin EnergySavers onder. Zachter rubber en geen trillen. Mijn banden voor de Dunlops waren ook van Michelin.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dunlop en Uniroyal heb ik slechte ervaringen mee, die komen er nooit oftenimmer meer onder. Met allebei last gehad van trillen en cuppen, vooral de Uniroyals cupten als een gek na 10dkm. Met Michelins (niet de energysafers) daarentegen nooit problemen gehad.
De oude M energysafers vond ik trouwens goed waardeloos wat grip en afrol lawaai betreft maar dat schijnt tegenwoordig beter te zijn. Die had mijn broer onder zijn Mazda zitten, dus niet zelf onder mijn auto's gehad. En de energysafers hebben juist een hardere compount om de rolweerstand te verlagen, hoe harder de compount hoe lager de rolweerstand. Het lijkt me daarom sterk dat ze zachter zijn als de dunlops.
De oude M energysafers vond ik trouwens goed waardeloos wat grip en afrol lawaai betreft maar dat schijnt tegenwoordig beter te zijn. Die had mijn broer onder zijn Mazda zitten, dus niet zelf onder mijn auto's gehad. En de energysafers hebben juist een hardere compount om de rolweerstand te verlagen, hoe harder de compount hoe lager de rolweerstand. Het lijkt me daarom sterk dat ze zachter zijn als de dunlops.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gezien je omschrijving ligt het inderdaad aan je Dunlop's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.
Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.
Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 13.06.2010 - 16:43
[off-topic] Dubbel post van Ab S?
Ook ik had last van trillingen door de hele auto. Afgelopen maand 4 nieuwe ContiPremiumContact 2 banden onder mijn V70 laten zetten en de auto laten uitlijnen. Trillingen in de auto zijn zo goed als over behalve dan nog een vervelende resonantie in mijn stuur
Ook ik had last van trillingen door de hele auto. Afgelopen maand 4 nieuwe ContiPremiumContact 2 banden onder mijn V70 laten zetten en de auto laten uitlijnen. Trillingen in de auto zijn zo goed als over behalve dan nog een vervelende resonantie in mijn stuur

[Prive] Volvo V70 D5 Kinetic GT Zwart 174k km (2005)
[Zakelijk] Volvo V50 D5 Edition II Zwart 144k km (2008)
[Prive] Alfa 147 1.6 T.Spark Distinctive Grijs 110k km (2003)
[Zakelijk] Volvo V50 D5 Edition II Zwart 144k km (2008)
[Prive] Alfa 147 1.6 T.Spark Distinctive Grijs 110k km (2003)
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Dat hebben zij ook gedaan maar geen onregelmatigheid gevonden.Ab S schreef:Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.
Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij dus wel Michelin onder je auto hebt liggen. Maar welke type heb jij dan, waar je zo tevreden over bentIroll schreef:Dunlop en Uniroyal heb ik slechte ervaringen mee, die komen er nooit oftenimmer meer onder. Met allebei last gehad van trillen en cuppen, vooral de Uniroyals cupten als een gek na 10dkm. Met Michelins (niet de energysafers) daarentegen nooit problemen gehad.
De oude M energysafers vond ik trouwens goed waardeloos wat grip en afrol lawaai betreft maar dat schijnt tegenwoordig beter te zijn. Die had mijn broer onder zijn Mazda zitten, dus niet zelf onder mijn auto's gehad. En de energysafers hebben juist een hardere compount om de rolweerstand te verlagen, hoe harder de compount hoe lager de rolweerstand. Het lijkt me daarom sterk dat ze zachter zijn als de dunlops.

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Nadat de eerste keer alle vier de conti's Sportcontact-2 waren vervangen (en een velg!) was de wagen 60d km prima. Hetzelfde tot nu toe met de Michelins Premacy HP: een band bleek niet goed.
Essentieel is de meting met de aandrukrol b.v. een Hunter GSP9700 Krachtvariatie meting - waarbij de radiële krachten van de velg-band combinatie wordt bepaald. Dat gaat niet met een standaard balanceer apparaat.
Essentieel is de meting met de aandrukrol b.v. een Hunter GSP9700 Krachtvariatie meting - waarbij de radiële krachten van de velg-band combinatie wordt bepaald. Dat gaat niet met een standaard balanceer apparaat.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Ik ben op zoek naar een adres in (de kop van ) Noord Holland dat een dergelijk apparaat heeft staan. Iemand enig idee?Ab S schreef: Essentieel is de meting met de aandrukrol b.v. een Hunter GSP9700 Krachtvariatie meting - waarbij de radiële krachten van de velg-band combinatie wordt bepaald. Dat gaat niet met een standaard balanceer apparaat.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35
Hier bijvoorbeeld. http://www.rswouda.nl/uitlijnen/ ?