Sportief geluid 2.4T

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Beste leden,

ik heb sinds kort een s60 2.4t uit 2001. Andere chip erin en dik tevreden.
Vooral de combi met automaat is super.

Nu is mijn vraag echter, ik wil een iets sportiever geluid voor niet een godsvermogen. Een andere uitlaat zou top zijn, echter waar heb je een goede voor niet al teveel geld. Alles is best, als het maar geen remco shop achtige uitlaat is waar de hele buurt mij hoort rijden :lol:

Ik zie de reacties graag tegemoet :)
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

broertjes MTE en TME maken samen mooi spul.
TME uitlaten zijn erg mooi van klank.


eventueel om kosten te smoren kun je eventueel alleen de midden demper er uit halen.. weet niet of dat in lijn der plannen ligt.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Oke, klinkt goed, hoe kan ik hun benaderen en wie heeft ervaring met deze uitlaat? Middendemper eruit halen is een optie, echter hoe is het geluid dan en kan ik dit bijvoorbeeld bij een kwikfit ofzo laten doen? Neem aam dat er dan iets anders tussen moet?
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

European Tuning importeert wel TME dempers en downpipes.

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Heb geen behoefte aan sportief geluid :D
Vind onopvallend snel optrekken prettiger dan met een grote pijl boven de auto.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

BSR heeft ook leuke uitlaten! Kun je zelfs gaan voor een volledige downpipe met sport-kat maar dan ben je wat meer kwijt. Kun je ook gelijk de tuning er op aan laten passen en kun je rekenen op zo'n 260 echte pk's.

Als je alleen vanaf de downpipe naar achteren een andere uitlaat wilt kun je bij BSR voor 447 euro. Heb je een nieuwe middendemper, tussenliggende buizen en een nieuwe dikke einddemper. Eindresultaat is bij mij te beluisteren, al heb ik er ook de dikkere downpipe onder zitten. Die geeft ook nog wat extra geluid, maar het idee is duidelijk als je de uitlaat hoort.

Middendemper eruit is ook een optie inderdaad, je zou even langs een uitlaat specialist kunnen gaan en vragen of die er een lege pijp tussen kan lassen. Als je het echt netjes gedaan wilt hebben zou je kunnen informeren bij EPS, die maken custom uitlaten en kunnen er zeker een stuk rechte pijp tussen zetten als vervanging en hebben ook allerlei andere einddempers als je nog niet tevreden zou zijn met het geluid.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Onze andere forum sponsor levert ferrita uitlaten , kwa prijs kosten die ook niet de hoofdprijs (en ze zijn van rvs!!)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ferrita catback kost 615 bij ET, is toch 168 euro verschil. Wel mooi spul dat Ferrita! De vraag is een beetje hoeveel geld de topicstarter uit wil geven en wat hij daar voor wil hebben...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Bedankt voor alle reacties leden

tja uitgeven, ik vind zelf 615 euro teveel voor alleen een andere uitlaat en een ander geluid. Zo ergens rond de 3 a 400 euro vind ik eigenlijk wel de max, het moet ook wel leuk blijven, en nieuet een al te dure hobby :-)
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Nou dan is die uitlaat van BSR voor 447 nog het dichtst bij. Bijkomend voordeel is dat je voorlopig je einddemper niet meer hoeft te vervangen ofzo. De beugels die daar aan zitten rotten er allemaal af, en de demper viel bij mij ook uit elkaar na die 9 jaar op de weg.

Je zag het pas toen hij er onder vandaan kwam hoe gaar hij eigenlijk was. Rot als een mispel op veel plekken, en de demper heeft een soort buitenmantel die gewoon compleet los was gerot.

Montage is niet moeilijk als je een brug of een paar goede assteunen hebt. De aansluiting van downpipe naar de rest zal wel vastgerot zitten, dus die boutjes moet je waarschijnlijk doorslijpen. Pas daarbij op dat je de flens van de downpipe niet beschadigd! Neem ook een tube montagepasta om de uitlaat gasdicht te maken bij het opschuiven.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Oke,

dan zal het waarschijnlijk die worden :-) is er alleen niet iemand die nog een leuke uitlaat heeft liggen ;-)

groetjes
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Nou zag ik trouwens op de website van BSR dat diezelfde uitlaat voor de awd versie rond de 270 is en de 2wd 447, hoe kan er zoveel verschil inzitten en wat is dan exact het verschil tussen die 2 uitlaten? Ophanging?
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Ik heb zelf ook de uitlaat van BSR. geluid hiervan is te horen:





Ben er erg content mee!! als je hem goed de sporen geeft veranderd het geluid goed, veel donkerder en zwaarder. (zoals je kunt horen in Vid 2)

Ik zou gaan voor de BSR pijp!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
gpnoya
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 22.06.2010 - 12:49

Oke,

bedankt voor alle reacties, ben zeer geintresseerd in de uitlaat van BSR.
Echter is er nog iemand die er toevallig 1 heb liggen ;-)
en ook iemand die weet waarom er zoveel prijsverschil zit in diezelfde uitlaat maar die voor de awd en 2wd?

bedankt en groetjes
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

hahaha!! Wat denk je zelf ;) Ik zou zeggen; bel BSR effe op. weet je het gelijk. kun je ook even overige info op vragen.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Johras
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
Locatie: Barendrecht

De BSR uitlaat is trouwens gewoon een Simons met het BSR logo erop gedrukt. Heb hem zelf ook in combinatie met een Ferrita downpipe, erg mooi :)

Als je echt mooi geluid wil moet je ook de downpipe doen, geeft ook een veel groter verschil in rijgedrag. Bij een T5 iig, weet niet of dit ook het geval is bij een lpt.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik heb de BSR downpipe op mijn LPT en dat helpt zeker! BSR downpipe komt trouwens heel erg overeen met de JT-downpipes...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Een open luchtfilter verandert de karakteristiek van het geluid toch ook?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ja behoorlijk, maar vooral bij gas geven. Als je gewoon cruised dan hoor je er weinig van. Wat ik zelf een leuke bijkomstigheid vind is dat je de turbo ook af hoort blazen door het filter heen bij gas op->gas los (schakelen). Klinkt niet helemaal als een blow off valve maar het is duidelijk de turbo die je hoort.

Mocht je het allemaal willen horen, ik heb de BSR open luchtfilter en volledige BSR uitlaat eronder zitten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Misschien een goedkope oplossing,
De koude lucht inlaat er af halen scheelt ook al in de toon tijdens acceleratie.

Als de motor koud is hoor je dan (door de klepverstelling waarschijnlijk) een enorm inductie geluid.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Ik heb dezelfde combi als FrankS60 (alleen zonder die downpipe.) het geluid i.c.m de open luchtfilter is waanzinnig!! Als je hem echt op zijn staart trapt en leker agressief schakelt, geeft ie ook nog eens een lekkere doffe back-fire!! menig petje zal op kijken van dat geluid....dat kennen ze meestal niet...die hebben meestal een 'fart-cannon' van halfords eropziten ;)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”