mijn pakezel

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

De vakantie staat voor de deur en anderen gaan op vakantie en ik vindt mijn rust in het afmaken van mijn huissie. En aangezien ik een 245 heb die met de achterbank plat heel veel ruimte heeft ga ik daar dus ook gebruik van maken.

Kom ik bij Pontmeyer (houthandel) en ik geef het lijstje af, vraagt die man waar is de aanhanger of minimaal de allesdrager. die zijn allebei in de werkplaats. Ik ben ervan overtuigd dat het in de 245 moet passen.

En het pastte ook alleen hing ie een beetje naar achter, is ook niet gek natuurlijk.

10 platen 18mm underleyment
12 platen gips 12,5 mm en 2,60 lang
60 m-1 latten

En hij kon nog verder zakken want als ik op de trekhaak stond kon ie nog verder zakken

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Kan niet goed zijn, niet voor een 245 en zeker niet voor zo'n oud beesie...
...en veilig is het ook niet met al die platen achter je stoel.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dit riekt naar een lichtelijke overschrijding van de toegestane maximum massa. Dat het kan bewijst de foto maar: Bij een noodstop of stevig afremmen? Stuurgedrag? Overbelading? Ik zou de volgende keer de aanhanger meenemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Gaat prima zo... Mooi het gewicht op de aangedreven as. :wink:
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

@ hierboven, welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd? de 245 is de moeder van alle stations! :)

Succes met je verbouwing!
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

By the way: Kun je als particulier ook bij PM spulletjes ophalen?
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

mee eens Peer.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Grijze144
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59

Met een TTM van 1950 kg heeft mijn 240 van 1350 kg (LPG) nog 600 kg over. Waarvan ca. 200 boven de vooras, en 400 boven de achteras. Die gipsplaten zullen 190 kg wegen, de rest nog zo'n grap, dus nog ruimte over voor een pak schroeven.
Op de vloer zitten 4 ogen om een sjorband door te halen, een 245 is een veilige pakezel.
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

B-lennium schreef:@ hierboven, welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd?
Een 745/945 :-)

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

PeerTronic schreef:Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Boele schreef:
PeerTronic schreef:Ik wil geen moraalridder spelen hier, overtreed zelf ook wel eens de regelgeving, maar dit is echt gevaarlijk (en slecht voor je vering en chasis). Tenzij het om de hoek is. Als je plotseling moet remmen loop je zelf risico, maar erger nog, je medewegebruiker (overstekend kind). Je remweg is behoorlijk verlengd.
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)
Tja, daar heb je ook wel weer een punt.....
....daar heb ik zo geen antwoord op, onderbuikgevoel?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

PeerTronic schreef:
Beetje overdreven als je bedenkt dat er ook een ONGEREMDE aanhanger van max 750kg achter mag hangen, dat verlengd de remweg ook..

PS, de 240/740 zijn niet voor niets zo hoekig! :)
Tja, daar heb je ook wel weer een punt.....
....daar heb ik zo geen antwoord op, onderbuikgevoel?
Als je echt in discussie wilt gaan kan je nog zeggen dat die 750kg ACHTER de auto hangt, en niet volledig op de achteras leunt. Hierdoor hebben de voorwielen nog altijd meer contact met de weg waardoor er betere remrespons is.

Ik zie eigenlijk heb probleem niet, met zo'n Volvo kan het gewoon, ik denk dat er nu nog nauwelijks auto's gemaakt worden met zo'n bagageruimte (Mercedes E klasse misschien?) En ok, superveilig zal het wel niet zijn, maar zolang je er geen hobby van maakt en elke dag zo rondrijdt zie ik het probleem niet...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Heren, wij zijn hier nu in discussie zonder dat er een weging heeft plaatsgevonden. Laat een ieder voor zichzelf lekker uitmaken en verantwoorden of hij/zij verstandig bezig is. Dat we daar met elkaar dan een mening over heben....O.K. Maar: Slechts meten is weten.
Geeft Uw verstand eens voorrang, dan komt het allemaal goed.

(Maar als ik onderweg zo eentje voorbij zie komen, dan gaat hij in elk geval de weegbrug op in verband met een mogelijke overschrijding van de max. massa op enige as. Het weegbriefje en de gegevens van het kentekenregister bepalen dan wel wat er verder zal gaan gebeuren.)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Heren,

Het maakt toch wel wat los zeg. Ik doe dit natuurlijk niet dagelijks en de afstand was niet meer dan 1 km van mijn huis. Maar een aanhanger had wel mijn voorkeur maar ik kon gewoon ff niet anders. Ik moet zeggen dat de volvo geen krimp gaf, oke hij is wat minder snel van zijn plek. De snelheid is niet boven de 50 geweest.

Zelfs met 205 brede banden en dit gewicht had ik dus genoeg vering wan de wielen liepen niet aan met inveren.

FLA

jij vroeg of je bij Pontmeyer of je ook als particulier daar spullen mag kopen. Dat mag en als je veel moet halen dan kan het wel wat euro's schelen. Natuurlijk hebben ze veel meer keus en veel beter kwaliteit hout dan de wel bekende bouwmarkten.
imker
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
Locatie: zandhoven

Ach, ik vind de foto gewoon prachtig. Een 240 is daarvoor gemaakt.
Succes met je huisje.
240 DL 170000km LPG
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Het ergste zijn nog wel die witte knippers op een witte wagen. :)
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

B-lennium schreef:welke auto ken jij die dit ook red, en dan nog rijd?
In een 2cv kan het verticaal.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Stinky schreef:Het ergste zijn nog wel die witte knippers op een witte wagen. :)
Welke voor of achter.

Voor is origineel achter niet. Achterlichten met rood dubb wit en weer rood vind ik mooier dan de originele achtelichten, maar dat is mijn smaak. En dat ie wit is kan ik niets aan doen. Welke kleur zou jij hem geven met witte knippers, misschien heb ik dan iets om naar uit te kijken. Hij moet ooit nog een nieuwe laklaag krijgen.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Pontmeyer, zit deze zaak niet in Steenbergen?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”