Ik ben van plan 19" velgen te monteren op een XC70 MY08 , doch weet niet indien bvb de maat 245/45/19 goedgekeurd blijkt gezien ik enkel 235 terugvind ?
Kan iemand mij helpen met de officiële informatie opdat ik naderhand geen problemen krijg met keuring?
Alvast bedankt.
Welke bandenmaat in 19" ?
- Big Blue
- 2nd Gear member
Intussen nazicht gedaan en blijkbaar zou de enige maat die aanvaard wordt in de keuring 235/45/19 zijn ?
Nochtans heb ik ergens gelezen dat ook 245 mogelijk is, helaas via de zoekfunctie vind ik dit niet terug.
Kan iemand mij mogelijk nog verder helpen?
Nochtans heb ik ergens gelezen dat ook 245 mogelijk is, helaas via de zoekfunctie vind ik dit niet terug.
Kan iemand mij mogelijk nog verder helpen?
- FrankS60
- 5th Gear member
Als je zo breed gaat op de standaard verkrijgbare velgen dan denk ik niet dat de velg breed genoeg gaat zijn. 245 is volgens mij ook nooit getest ergens en zal dus ook (zeker voor belgie) de nodige problemen geven. Afgezien nog van het feit dat je draaicirkel helemaal om te janken wordt...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Big Blue
- 2nd Gear member
Alsvast bedankt voor jouw reactie, blijkbaar weinig intresse hiervoor ??FrankS60 schreef:Als je zo breed gaat op de standaard verkrijgbare velgen dan denk ik niet dat de velg breed genoeg gaat zijn. 245 is volgens mij ook nooit getest ergens en zal dus ook (zeker voor belgie) de nodige problemen geven. Afgezien nog van het feit dat je draaicirkel helemaal om te janken wordt...
De velg is 8" breed en is nu zelfs origineel voorzien van 255 banden (XC90), deze passen zelfs met deze banden onder de XC70 (wel alu ring op maat gemaakt op draaibank van 67,1 en 63,3) zonder dat de draaicirkel is vergroot of aansleept.
Zal morgen even foto maken.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
De Belgische keuringseisen m.b.t. banden ken ik niet.
Maar als je bijv. deze bandencalculator gebruikt en als eerste de bandenmaat invoert die origineel is of die er op dit moment op ligt, dan kun je goed vergelijken wat er allemaal gebeurt indien je andere een bandenmaat monteert. Zoals o.a. de gewenste velgbreedte.
Succes
Rob
Maar als je bijv. deze bandencalculator gebruikt en als eerste de bandenmaat invoert die origineel is of die er op dit moment op ligt, dan kun je goed vergelijken wat er allemaal gebeurt indien je andere een bandenmaat monteert. Zoals o.a. de gewenste velgbreedte.
Succes
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.