V70 classic op LPG kopen

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Lucifer,

De motorcode bij de Classic vind je trouwens op de bovenkant van het motorblok bij de waterpomp ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
)()()st
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
Locatie: Zuid Limburg

Lucifer schreef:Bedankt Koen, hier kan ik zeker wat mee!!

Weet iemand wat het gemiddeld verbruik is voor een 2.5 10V of 20V op LPG met een normale rijstijl .... circa 80km/dag waarvan 2/3 snelweg

B.v.d.
Ik heb hiervoor een 850 2.5 20V handbak gehad. Deed ik op benzine een bepaald rijpatroon met 1:10, op LPi deed ik toen 1:8,5 (mix).

Eingelijk overwacht heb ik die 850 4 maanden na de gasinbouw (LPi Vialle van Mesman) verkocht vanwege een V70R.
Die V70 heb ik uiteraard ook weer laten voorzien van een LPi installatie. Het verbruik ligt nu in ongeveer hetzelfde rijpatroon tussen de 1:7,5 en 1:8.

Bij vooral snelweg (met gewone snelheden) kom ik makkelijk boven de 1:9 uit.... Auto dus: V70R automaat.

Tip: kijk ook eens op het 850 forum; daar is ook een apart LPG board.
Lucifer
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51

@Loezzie: In 2014 is de schade nog wel te overzien... in 2018 echter niet meer... sjeezus.... hoe krijg je de mensen arm, mag toch hopen dat dit niet doorgaat, lijkt me erg onrealistisch, dan kan half werkend Nederland ineens niet meer naar hun werk komen omdat het rijden te duur wordt... ik gok dat de reiskostenvergoeding niet mee gaat stijgen...

@Volvoboy: Thanks, ga ik wel vinden!

@)()()st: Ik ga even zoeken op het 850 forum!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Klopt geen kont van dat overzicht. Er wordt niet eens rekening gehouden met een roetfilter, en bovendien zijn de regels omtrent km heffing, laat staan de details helemaal niet bekend.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Lucifer
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51

Even nog een vraag, is een V70 classic 2.5 beter van kwaliteit dan bijvoorbeeld een V40, beiden op LPG natuurlijk.

B.v.d.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

2.5 classic is bijna onverwoestbaar op LPG, de V40 weet ik niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Sluit ik me volledig bij aan. Éen belangrijk punt voor de classic is goed voorzichtig warmrijden ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Lucifer
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51

@Volvoboy: Geldt dat niet voor alle auto's?! ;-)

Ben me ook nog een beetje aan het verdiepen in de C70 Coupe 97-00, is op technisch vlak vrijwel gelijk aan de V70 classic toch?
Je ziet bij deze veel 2.4T's en aangezien deze geen hydraulische klepstoters heeft is dit niet zo'n goede keuze om LPG in te laten leggen toch? 2.5T zie ik maar bar weinig, ik zie ook een 2.0T, zou dit verstandig zijn op LPG?
Zijn turbo-motoren uberhaupt geschikt om op LPG te laten lopen?

Aangezien ik graag vis (Linkje) heb ik wel wat lengte nodig om mijn visspullen in kwijt te kunnen, een C70 heeft alleen een skiluik en geen neerklapbare achterbank toch of is dit anders (zegt ie hoopvol)

Groet Harold
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Lucifer, Ja klopt, maar bij de Classic extra voorzichtig ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

The Volvoboy schreef:Lucifer, Ja klopt, maar bij de Classic extra voorzichtig ;)
Mogen we ook vernemen waarom?.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Ik zeg alleen wat ik ergens gelezen heb op dit forum / Volvo 850 Forum ;).
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

voor mij ook iets totaal nieuws... En dan kom ik toch al een tijdje op het 850 forum...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
henry classic v70
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
Locatie: N.O. Veluwe

The Volvoboy schreef:Ik zeg alleen wat ik ergens gelezen heb op dit forum / Volvo 850 Forum ;).
Is voor mij ook totaal iets nieuws...........en ik ben ook een regelmatige (dagelijks) bezoeker van 't 850 forum.
Gewoon warm rijden zoals de meeste wagens en de temp. meter staat al vrij snel op 3 uur, dus -extra- voorzichtig kun je niet hebben gelezen
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er rijden Volvo,s rond met zeer hoge km standen op LPG,
De meesten rijden probleemloos 400000km,
Je hebt pech of geluk,dat is vaak het probleem:)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”