Nee, dat zijn verschillende motoren.
Met name qua vermogen en Nm's
Zou dit 'm worden ?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20789
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dan zeker geen T5 nemen, maar gewoon een 2.4T. Dat is een zogenaamde low pressure turbomotor en is werkelijk een genot om mee te rijden! Zo soepel als een diesel, maar zo stil als een benzine. In combinatie met een automaat echt super!Garfield schreef: Een T-versie heb ik over nagedacht maar ik ben geen toeren-liefhebber en ben ook wat huiverig voor hoe dat soort auto's gereden zijn door de vorige eigenaars.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
De 2.4T is een geimporteerd exemplaar aan het kenteken en de RDW (https://ovi.rdw.nl/) gegevens te zien:
Datum eerste toelating 02-04-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2008
Misschien dat ie daardoor wat goedkoper is? Overigens hoeft dat geen nadeel te zijn lijkt mij.
Datum eerste toelating 02-04-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2008
Misschien dat ie daardoor wat goedkoper is? Overigens hoeft dat geen nadeel te zijn lijkt mij.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden. (Beide zijn overigens importauto's.)Garfield schreef:Die T5 ziet er inderdaad wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html
Lage km stand, veel opties.
Wat is de catch ?
Die 2.4T lijkt ook interessant, met open dak, is fijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22antsndduu#
Ook hier, wat is de catch ?
Dat is de reden dat ik naar bouwjaar 2003 heb gezocht. Zo kon ik het plezier van het laten vervangen van de distributieriem nog een jaartje uitstellen en van dat bouwjaar valt de BPM nog mee.
Het aanbod in Duitsland valt inderdaad tegen op dit moment. Sowieso moet je er ook daar bovenop zitten, de interessante auto's zijn zo weg.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden.
Ik heb een t5 uit 2000 bij deze is de riem pas vernieuwd. Ik kwam ook niet aan de kilometers. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.
En het valt me op dat de t5 maar net 200 pk heeft is dat een fout van de verkoper of gaat dit richting het verhaal van een ander forumlid die de auto uit Zwitserland heeft

- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Dat wist ik niet, bij een 2.4T is de interval na 8 jaar, tenminste dat is mij verteld door de Volvo dealer.flipjebetuwe23 schreef:. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.
Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru
Commentaar ?
Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.
Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru
Commentaar ?
Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Is een importer (Duitsland) de vraag is dan altijd hoe het zit met de km-stand.drowel schreef:Deze met vrijwel alle opties:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l21bkqtlhev4#
Mede omdat het importer is, is ie te duur.
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver......JuRgenv70 schreef:Hoi,
Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?
-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00
Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen
Groet Maarten

Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen.
Eerste drie zijn Duitsers.Garfield schreef:Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.
Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru
Commentaar ?
Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Dan kan je er beter één zelf uit Duitsland halen. Die winst kun je dan zelf verdienen.
De laatste is een XC en dat zit je met deze jaren met de tussenbak.
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Nummer een wel en twee inderdaad zo te zien ook.
En inderdaad, dan kan je beter zelf actief op mobile.de gaan zoeken.
Nummer een wel en twee inderdaad zo te zien ook.
En inderdaad, dan kan je beter zelf actief op mobile.de gaan zoeken.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ach ook ik een paar opgezocht.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=6596399
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=7062918
Deze van 2003 http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=6853079
Succes
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=6596399
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=7062918
Deze van 2003 http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/pa ... id=6853079
Succes
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bart thanks, maar:
De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.
De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.
Dus ze vallen helaas alledrie af.
De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.
De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.
Dus ze vallen helaas alledrie af.
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Naderhand een trekhaak laten monteren zal toch niet zo duur zijn, of wel?
Waarom focus je niet op weinig kilometers , zoals deze ?
Waarom focus je niet op weinig kilometers , zoals deze ?
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Olvov: die Belg is idd. interessant zo te zien.
Kosten trekhaak weet ik niet, maar ik gok op €500,- - €1000,- ?
Zou ik echter wel eens na kunnen vragen, dan weet ik het zeker.
@bartv70: dank voor de tip maar ik vind die tuning niet echt interessant.
Het koppel wordt een pietsie hoger maar wel bij nog meer toeren.
Als ik die vermogens/koppelcurves na tuning zie, zie ik een motor die alleen maar piekeriger wordt.
Kosten trekhaak weet ik niet, maar ik gok op €500,- - €1000,- ?
Zou ik echter wel eens na kunnen vragen, dan weet ik het zeker.
@bartv70: dank voor de tip maar ik vind die tuning niet echt interessant.
Het koppel wordt een pietsie hoger maar wel bij nog meer toeren.
Als ik die vermogens/koppelcurves na tuning zie, zie ik een motor die alleen maar piekeriger wordt.
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Je hebt gelijk.Olvov schreef:Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002

- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Je laat het overgaan om een trekhaak ? Ik koop liever eentje zonder en laat er dan zelf een onderzetten. Ik was (gebruikt) voor 150 euro klaar, incl. 13 polige stekker en montage. Die 140pk is trouwens prima te doen hoor, ik hang er zelfs een caravan van 1350kg achter.Garfield schreef:Bart thanks, maar:
De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.
De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.
Dus ze vallen helaas alledrie af.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Om nog maar te zwijgen over de verzekering (is gewichtsafhankelijk, plus dat diesel duurder is, omdat die over het algmeen meer rijden !?!)AlexV70 schreef:Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver......JuRgenv70 schreef:Hoi,
Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?
-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00
Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen
Groet Maarten![]()
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21236
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Een trekhaak komt bij Volvo op €705, na een beetje rond gebeld te hebben zijn er ook bedrijven die het voor €500 doen.
Met name de belg lijkt een een knappe auto, het leer is onaangetast.
Met name de belg lijkt een een knappe auto, het leer is onaangetast.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]